آیفون
معنی کلمه آیفون در فرهنگ معین

آیفون

معنی کلمه آیفون در فرهنگ معین

( آیفون ) (فُ ) [ انگ . ] (اِ. ) ۱ - نام تجاری نوعی دستگاه برای برقراری ارتباط ، آوابر. (فره ). ۲ - نوعی تلفن که برای مکالمه بین قسمت - های مختلف یک ساختمان به کار می رود. ،~ تصویری نوعی در بازکن برقی که از طریق مانیتور آن می توان چهرة شخص را در بیرون از ساختمان

معنی کلمه آیفون در دانشنامه عمومی

آیفون (نسل اول). آی فون ( اصلی ) یا آیفون ۲جی ( به انگلیسی: iPhone 2G ) یک گوشی هوشمند تلفن همراه است که در روز ۹ ژانویه ۲۰۰۷ ( ۱۹ دی ۱۳۸۵ ) توسط استیو جابز، مدیر عامل شرکت اپل، معرّفی شد. آی فون صفحه کلید ندارد و فقط از یک کلید ( home ) برخوردار است که با فشردن ان کاربر به صفحه اصلی یا خانه منتقل می شود. از صفحهٔ حساس لمسی بهره می گیرد، که می توان با آن تایپ کرد، شماره گرفت و برنامه های گوناگون مبتنی بر وب و سیستم عامل Ios را اجرا کرد. آی فون دارای یک صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی است، ارتفاع آن ۴٫۵ اینچ، عرض آن ۳٫۴ اینچ و ضخامتش ۰٫۵اینچ است. سیستم عامل این گوشی بر مبنای مک اواس است و iOS نام دارد. آی فون از مرورگر وب سافاری - مرورگر اصلی اپل - بهره می گیرد. ۲ جی در این ارائه ( نسل اول آیفون ) به این خاطر انتخاب شده که از تکنولوژی نسل دوم شبکه تلفن همراه استفاده می کند.
نخستین بار کمپانی اپل در تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی آیفون را روانه بازارهای آمریکا ساخت. در این روز بسیاری از علاقه مندان با تشکیل صفهای طولانی در برابر فروشگاه های اپل و شرکت AT& T در صف ایستادند تا جزو اولین کسانی باشند که این گوشی را می خرند. همچنین این گوشی از سال ۲۰۰۸، در بازارهای جهانی نیز عرضه شد و هدف گذاری اپل، فروش ۱۰ میلیون واحد از این دستگاه بود.
آیفون (وسیله ارتباطی). دربازکن ( به انگلیسی: Door phone ) یک سیستم ارتباط صوتی است که در یک ساختمان یا مجموعه کوچکی از ساختمان ها به صورت مستقل و مجزا از سیستم عمومی تلفن، کار می کند. برخی از انواع آیفون دستگاه های برقی دیگر مانند چراغ های راهنما و بازکننده در را کنترل می کنند.
سیستم در درب مکان های مسکونی یا اف اف ( که شامل زنگ در، وسیله مکالمه و در بازکن است ) نوعی آیفون به حساب می آید.
معنی کلمه آیفون در دانشنامه عمومی
معنی کلمه آیفون در ویکی واژه

معنی کلمه آیفون در ویکی واژه

نام تجاری نوعی دستگاه برای برقراری ارتباط، آوابر. (فره)
نوعی تلفن که برای مکالمه بین قسمت -‌های مختلف یک ساختمان به کار می‌رود. ؛~ تصویری نوعی در بازکن برقی که از طریق مانیتور آن می‌توان چهرة شخص را در بیرون از ساختمان دید.

جملاتی از کاربرد کلمه آیفون

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس تلفن‌های هوشمندی هستند که توسط شرکت اپل طراحی شده، توسعه یافته و به بازار عرضه شده‌اند. این تلفن‌های هوشمند نسل پانزدهم و پرچمدار از آیفون بوده و جانشین مدل‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس هستند. این دو مدل در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ در یکی از رویدادهای ویژهٔ اپل در اپل پارک واقع در کوپرتینو، کالیفرنیا همراه با دو مدل آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی رونمایی شدند و ده روز بعد، در ۲۴ سپتامبر در دسترس قرار گرفتند.
به جز تغییر جنس قاب پشتی به شیشه، طراحی آیفون ۸ و ۸ پلاس تا حد زیادی شبیه به مدل‌های قبلی خود هستند. تغییرات قابل توجه در این نسخه شامل حذف رنگ‌های رزگلد و جت مشکی، اضافه شدن فناوری شارژ بی‌سیم چی، پردازندهٔ سریعتر و دوربین‌ها و نمایشگرهای بهبودیافته است. بیشتر سخت‌افزار داخلی آیفون ۸ و ۸ پلاس با آیفون ایکس مشترک است.
شرکت اپل اعلام کرده که استیو جابز، مدیرعامل پیشین این شرکت و یکی از بنیانگذاران آن که اخیرا به علت بیماری کناره گیری کرده بود، درگذشته‌است. او به سرطان لوزالمعده مبتلا بود. شرکت اپل طی بیانیه‌ای اعلام کرده‌است: «اپل یک نابغه بینش ور و مبتکر و جهان یک انسان خارق العاده را از دست داد.» اپل می‌گوید که آقای جابز روز چهارشنبه از دنیا رفت. او ۵۶ ساله بود. مرگ آقای جابز یک روز پس از رونمایی نمونه جدید تلفن همراه آیفون رخ داده‌است.بی‌بی‌سی فارسی
در هجدهم ماه نُوامبر سال ۲۰۱۰ در شهر هگ کشور هلند جنوبی واقع در غرب قاره اروپا، وازنیک برای سخنرانی در قله علم و تکنولوژی،[واژه‌نامه ۵۱] در مرکز انجمن کنواسیون جهانی[واژه‌نامه ۵۲] نیز به جایگاه رفت، که در طی سخنرانی، او از پیشی گرفتن بازار اندروید از بازار آیفون اما حفظ شدن آیفون از لحاظ کیفیتی نیز پیش‌بینی کرده بود.
آی او اس ۶ در زمان تولید، آخرین نسل از سیستم عامل پیرو طراحی اسکیومورفیسم در آیفون بود و از آی او اس ۷ به بعد طراحی گرافیکی این سیستم عامل دچار تحول اساسی شد.
آیفون اکس‌آر از دو سیم‌کارت که یکی فیزیکی و دیگری الکترونیکی است، پشتیبانی می‌کند.
دوربین آیفون ۵ مشکوک به عیبی است که باعث می‌شود هنگام قرارگرفتن دوربین به سمت خورشید یا یک منبع نور دیگر، هاله‌ای ارغوانی رنگ اطراف منبع نور تشکیل می‌شود. این که این عیب ناشی از یک مشکل نرم‌افزاری است یا به علت لنز یاقوت کبود است، دقیقاً مشخص نیست.
لنز دوربین آیفون ۵ از کریستال یاقوت کبود است. این ماده سختی زیادی دارد و باعث می‌شود که از دوربین آیفون محافظت کند.
سیستم‌های ارتباطی که ما به آن‌ها آیفون تصویری می‌گوییم، مکمل آیفون‌های صوتی قدیمی می‌باشند. آیفون تصویری می‌تواند علاوه بر اینکه صدا را منتقل کند، تصویر را نیز به مانیتور داخل ساختمان منتقل کند و این امر امنیت را نیز بالا می‌برد. آیفون‌های تصویری جدید و پیشرفته تر معمولاً دارای امکانات مانند ضبط صدا و تصویر و همچنین ارتباط از راه دور هستند که در صورت لزوم کاربر می‌تواند از آن استفاده کند.
نسل دوم آیفون اس‌ای با قطر صفحه نمایش برابر با ۴٫۷ اینچ (۱۲۰ میلیمتر) در زمان عرضه در کنار کوچک‌ترین تلفن‌های هوشمندِ در حال تولید قرار گرفت. با این حال، این مدل در مقایسه با نسل نخست آیفون اس‌ای که قطر صفحه نمایش آن ۴ اینچ (۱۰۰ میلیمتر) بود، همچنان ۳۰ درصد بزرگتر است. دن سیفرت از وبگاه ورج اظهار کرده‌است که نسل دوم اس‌ای یک «ناخن در یک تابوت» برای تلفن‌های کوچک است.