آوران
معنی کلمه آوران در لغت نامه دهخدا

آوران

معنی کلمه آوران در لغت نامه دهخدا

( آوران ) آوران. [ وَ ] ( نف ، ق ) در حال آوردن.

معنی کلمه آوران در فرهنگ فارسی

( آوران ) در حال آوردن

معنی کلمه آوران در فرهنگ اسم ها

اسم: اوران (دختر) (فارسی)
معنی: در گویش سیستان

معنی کلمه آوران در دانشنامه عمومی

اوران (اوت گارون). اوران ( به فرانسوی: Aurin ) یک کمون در فرانسه است که در اوت - گارون واقع شده است. اوران ۷٫۴۹ کیلومتر مربع مساحت دارد ۲۲۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
اوران (مهاراشترا). اوران ( به انگلیسی: Uran ) یک منطقهٔ مسکونی در هند است که در Raigad district واقع شده است. اوران ۳۰٬۴۳۹ نفر جمعیت دارد و ۲۱ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه آوران در فرهنگ فارسی
معنی کلمه آوران در فرهنگ اسم ها

معنی کلمه آوران در ویکی واژه

(جانوری): آنچه در بدن به سمت مرکز میرود، مانند عصبی که تحریکات محیط را به نخاع می‌بَرد.

جملاتی از کاربرد کلمه آوران

کار تورینگ، به‌سبب انتشار اثبات او پس از اثبات آلونزو چرچ در جبر لاندا، قابل درک و پذیرفتنی است. همچنین مفهوم «ماشین جامع (تورینگ)» و این ایده که چنین ماشینی می‌تواند کار هر ماشین دیگر را انجام دهد، بسیار نوآورانه است. این مقاله همچنین اعداد تعریف‌پذیر را نیز معرفی می‌کند.
زبان برگشادند نام آوران به ما بر بد آمد ز جنگی سران
ز نام آوران گوی دولت برند که دانا و شمشیر زن پرورند
ز گردان ایران دو چل کشته شد کجا روز جنگ آوران گشته شد
همان بازو و دست گندآوران چو خم کمان گشته گرز گران
همه سرکشان خاک راهش شدند سلاح آوران سپاهش شدند
او در مورد کپی رایت و حق نشر بر این باور است که مشکل ما در ایران در حال حاضر مسئله کپی‌رایت و حق مؤلف است. ما هنوز به این مسئله بی‌تفاوتیم و بسیاری از نویسندگان و نام‌آوران و غربی و شرقی شاهد ترجمه آثارشان بدون اجازه و پرداخت حقوق در ایران هستند هرچند که برخی ناشران این مسئله را رعایت می‌کنند اما در کل این اتفاق در ایران رخ نداده و در نتیجه ناشران و جهانیان رغبتی برای توجه به ادبیات ایران ندارند.
در خانه ی پیر را با تبر شکستند کند آوران مضر
شاید یکی از علل فراگیر شدن «الههٔ ناز» همین باشد که اجرای این نوع کارها بنان برای مردم تازگی داشت و این در واقع شور و شوق مردم را در روی‌آوری به کارهای نوآورانه نشان می‌دهد. نوآوری‌ها و ابتکارات اکبر محسنی که نخستین بار در «الهه ناز» خود را آشکار ساخت، بعدها در چند تصنیف دیگر از ساخته‌های او، از جمله انتظار و ساقیا نیز بازتاب یافت. نوآوری و ابتکاری که برخی آن را دستاورد دورانی از زندگی او دانسته‌اند که در آن، او به عضویت انجمن موسیقی ملی درآمده بود و با موسیقی‌دانان نوآور همنشینی داشت.
تیم آلفا استار بر اساس نوآورانه‌ترین و لوکس‌ترین خدمات و خدمات جت خصوصی کار می‌کند بنحوی که مشتریان را قادر می‌سازد از راحتی و حفظ حریم خصوصی بهترین هواپیماهای لوکس لذت ببرند. خدمات آلفا استار برای پاسخگویی به خواسته‌های مشتریان و تمایلات کارکنان طراحی شده‌است.
وی به شهرت بالایی دست یافت و شیوهٔ نگارگری او در طول ۱۵۰ سال آینده به سبکی غالب در نقاشی پرترهٔ انگلیسی بدل گردید. فان دیک علاوه بر نقاشی پرتره درکشیدن سوژه‌های افسانه‌ای و موضوعات مربوط به کتاب مقدس نیز مهارت داشت و توانایی‌های ممتاز خود در طراحی را نیز به نمایش گذاشته بود. او را همچنین یکی از نوآوران مهم در نقاشی آبرنگ و قلم‌زنی به‌شمار می‌آورند.
پس از مشخص شدن دوپینگ برخی ورزشکاران، ایران در جدول مدال‌ها صعود کرد تا این‌که در سال ۲۰۱۹ آخرین تست‌های مثبت دوپینگ مدال‌آوران باز هم به نفع ورزشکاران ایران رقم خورد. سرانجام با اعلام نتایج قطعی کمیته بین‌المللی المپیک، ایران پس از گذشت هفت سال با کسب ۷ مدال طلا، ۵ نقره و یک برنز و با مجموع ۱۳ مدال به مقام دوازدهمی المپیک رسید.
خشایار فرمود با سروران که ای نامداران و کند آوران
در همان سال، آژانس امنیت ملی، تالار نام‌آوران آژانس امنیت ملی را به عنوان یادبود در موزه ملی رمزنگاری در فورت جورج جی. مید، راه‌اندازی کرد. این یادبود «ادای احترام به پیشگامان و قهرمانانی است که سهم چشمگیر و ماندگاری در رمزنگاری آمریکا داشته‌اند». باید دستکم ۱۵ سال از بازنشستگی کارمندان آژانس امنیت ملی گذشته باشد تا شایسته قرار گرفتن در این یادبود باشند.
یکی از نقدهای بزرگ اساسی او بر فرضیه ضرورت پیشین علت و معلولی است که امکان پویایی و زایش حقایق جدید در جهان را می‌گیرد. او با تذکر به وجود جوهری مستقل به عنوان «رای» یا انتخاب موجودات مختار توضیحی نو آورانه از پویایی جهان ارایه می‌دهد که با حاکمیت مطلق خداوند نیز در تضاد نمی‌باشد. رساله انوار الهدایه او ایده‌های نویی را در این زمینه به صورت فهرست‌وار ارائه داده‌است که می‌تواند با تأمل و تدقیق بسط داده شود.
طغان شاه چون باد بر شد به زین برانگیخت نام‌آوران را به کین
وی در چندین دوره از مسابقات قهرمانی جهان و آسیایی همچون: مسابقات ماکائو، کانادا، ترکیه، ویتنام، اندونزی و مالزی یکی از مدال آوران بخش تالو در فرم دوئلی‌ین بوده‌است.لازم است ذکر شود این تیم در مسابقات آسیایی ماکائو برای اولین بار در تاریخ تالو ووشو ایران مدال طلای آسیا را کسب کردند. او به همراه سه تن دیگر از همراهانش که در تیم گروهی دوئلی‌ین ایران به نام‌های محسن احمدی و نوید مکوندی و که در مسابقات جهانی متعدد حضور داشتند و توانستند برای سال‌های متوالی سکوی قهرمانی در این رشته را از آن خود کنند و نام ایران را به عنوان مدعی اصلی این رشته در دنیای ووشو ثبت نمایند.
فرامرز گفت ای دلیران سران یکی مرد خواهم زنام آوران
آقای احمد سمیعی در بهمن ۱۳۹۸ درگذشت و در قطعه ۲۵۵ (قطعه نام آوران) بهشت زهرا در تهران به خاک سپرده شد. [۲]
همی زد به جنگ‌آوران چوبدست سران را ز افراز می‌کرد پست