آنجایی

معنی کلمه آنجایی در ویکی واژه

اهل آنجا، از مردم آنجا. یکی از اکابر آنجایی را ... مرضی طاری گشته بود. «جامی»

جملاتی از کاربرد کلمه آنجایی

وز آنجایی امامی، فرد روی اندر ره وحدت نهادم وحده گویان تبارک ربنا الاعلی
تو همچون گربه آنجایی که آن ظالم نهد خوانی مگر سیری نمی داند سگ مردار خوار تو؟
در ماه‌های نخست ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، برخلاف ابراز مخالفت منوچهر متکی، وزیر خارجه وقت، ظهره‌وند به‌عنوان سفیر ایران عازم رُم پایتخت ایتالیا گردید. از آنجایی که سفرا در ایران معمولاً به پیشنهاد وزیر خارجه و تأیید رئیس‌جمهور انتخاب می‌شوند، اما دربارهٔ این سفیر، به اذعان وزیر خارجه وقت، وضع بدین صورت نبود.
سوابق تاریخی در طول سلطنت آنجانگ به ندرت در سراسر آسیای شرقی با برخی علائم اشتباه در مورد مرگ او یافت می شود: کتاب لیانگ که در سال ۶۳۵ تکمیل شد، می گوید که آنجانگ در سال ۵۲۶ درگذشت، اگرچه اعتقاد بر این است که تاریخ واقعی حدود پنج یا شش سال بعد است. وقایع نگاری ژاپنی نیهون شوکی به نقل از بکجه بونگی می گوید آنجانگ در میان هرج و مرج خونین کشته شد، که نشان می دهد سال های پایانی سلطنت او ناپایدار بوده است. از آنجایی که هرج و مرج همچنین پایان سلطنت برادرش آن وون را نشان می‌دهد، حدس زده می‌شود که مسائل جانشینی قبلاً در میان اشراف گوگوریو ریشه دوانده بود.
در آنجایی که بودم شاه و مهتر ز بخت بد شده‌ستم خوار و کهتر
زیارتِ جامعهٔ کبیره یکی از زیارت‌نامه‌هایی است که علی النقی به یکی از اصحابش تعلیم داده‌است تا در هنگام زیارتِ امامان خوانده شود، و از آنجاییکه مختص امامی خاص نیست، «جامعه» نامیده می‌شود. این زیارت‌نامه، توصیف بلند و بلیغی از جوانب مختلف اصل ولایت و امامت به عنوان یکی از اصول پیشران جامعهٔ شیعی به حساب می‌آید.
رواج رایانه‌های دیجیتال، راحتی استفاده از این روش اثبات را بسیار افزایش داده‌است (به عنوان مثال، اولین اثبات قضیهٔ چهار رنگ به کمک رایانه در سال ۱۹۷۶ انجام گرفت)، اگرچه چنین رویکردهایی نیز می‌توانند بر اساس زیبایی ریاضی به چالش کشیده شوند. همچنین سامانه‌های خبره می‌توانند برای رسیدن به پاسخ بسیاری از سؤالات مطرح شده برای آن‌ها استفاده شوند. از لحاظ تئوری، این روش اثبات هر زمان که تعداد حالت‌ها متناهی باشد، قابل استفاده است. با این حال، از آنجایی که اکثر مجموعه‌های ریاضی بی‌نهایت هستند، این روش به ندرت برای استخراج نتایج کلی ریاضی استفاده می‌شود.
اما از آنجایی که کنفرانس خواسته عدم مذکره هیچ دولت عربی به تنهایی را تأیید نکرد، احمد الشقیری از کنفرانس خارج شد و در کنفرانس سران برای بررسی این پیشنهادها نیز شرکت نکرد.
هوکایدو به عنوان سردترین منطقه ژاپن، تابستان‌های نسبتاً خنک و زمستان‌های یخی/برفی دارد. بیشتر جزیره در منطقه آب و هوای قاره‌ای مرطوب طبقه‌بندی می‌شود. از آنجایی که این جزیره درست در شرق اوراسیا قرار دارد، با وجود اینکه در کنار اقیانوس واقع شده، آب و هوای آن قاره‌ای است، یعنی تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد. به‌ویژه در غرب هوکایدو در زمستان برف زیادی می‌بارد. این امر ناشی از هوای خشک بسیار سرد از آسیا است که بر روی آب نسبتاً گرم اقیانوس جریان دارد و آن را مرطوب و ناپایدار می‌کند و توسط کوه‌های جزیره به بالا می‌فرستد.
نتایج مطالعات تازه نشان داده‌است که شیوع پوکی استخوان و کاهش توده استخوانی در مردان ایرانی با شیب بیشتری در حال افزایش است. در این پژوهش پوکی استخوان در مردان بالای ۵۰ سال و زنان یائسه، و پوکی استخوان در مردان کمتر از ۵۰ سال و زنان قبل از سن یائسگی مورد بررسی قرار گرفت و نشان داده شد که شیوع پوکی استخوان و کاهش توده استخوانی در مردان با شیب بیشتری در حال افزایش است و از آنجایی که میزان مرگ و میر به دنبال شکستگی در مردان بیشتر از زنان است، اهمیت موضوع بیشتر می‌شود.
شکست رنگ شباب و هنوز رعنایی در آن دیار که زادی هنوز آنجایی
رسد از طی منزلها بمقصد بآنجایی که شیئی نیست موجود
گر اینجایی گر آنجایی وگر آیی وگر نایی همه قندی و حلوایی زهی حلوا اغاپوسی
نام کامل او «میرزا غیاث الدین بن شاهرخ بن امیر تیمور» است و به نام‌های بایسنقر میرزا و سلطان بایسنقر بهادر خان نیز شهرت دارد. از آنجایی که چندین نفر از شاهزادگان و امیران تیموری در ایران و گورکانیان هند دارای نام «بایسنقر» یا «بایسنقر میرزا» بوده‌اند، نباید با آنان اشتباه گرفته شود.
از آنجایی که اثربخشی سازمانی در طیف گسترده ای از عملکردهای سازمانی به کار می رود، چندین مدل مختلف برای دستیابی به انعطاف پذیری در بین سازمان هایی با وظایف و اهداف مختلف توسعه یافته است.
تا تو آنجایی من حال تباهم شب و روز چون تو باز آئی یک شب نبود حال تباه
این مجموعه در دو فاز تولید شده است. فاز اول این مجموعه توسط منوچهر هادی کارگردانی شد و به دلایل مشکلات مالی پروژه متوقف شد. پس از وقفه ای سه ماهه و از آنجایی که منوچهر هادی مشغول ساخت فیلم سینمایی شده بود، با تغییر کارگردان و تصویربرداری فاز دوم به کارگردانی بهرنگ توفیقی، ساخت مجموعه به پایان رسید.
آن درخت هستی است امرودبن تا بر آنجایی نماید نو کهن
کار آن دارد که کار این جهانش هیچ نیست یارب آنجاییم گردان تا از اینجا بگذرم
لیک در فردای محشر سخت دارم آرزو تا شود جایم در آنجایی که باشد جای تو