آن کو
معنی کلمه آن کو در لغت نامه دهخدا

آن کو

معنی کلمه آن کو در لغت نامه دهخدا

( آنکو ) آنکو. ( ضمیر + حرف ربط + ضمیر ) مخفف آنکه او. آن کس که او :
یکی آنکه گفتی شمار سپاه
فزونتر بد از تابش هور و ماه
ستوران و پیلان چو تخم گیا
شد اندر دم پرّه آسیا
بر آنکو چنین بود برگشت روز
نمانی تو هم شاد و گیتی فروز.فردوسی.

معنی کلمه آن کو در فرهنگ فارسی

( آنکو ) ( اسم ) مخفف ( آنکه او ) آنکس که او

معنی کلمه آن کو در دانشنامه عمومی

آنکو (خوراکی). آن یا آنکو ( به ژاپنی: 餡、あん an ) به یک نوع پوره تهیه شده از لوبیا در آشپزی ژاپنی گفته می شود. این خمیر از پختن یک نوع لوبیا به نام آزوکی به همراه شکر تهیه می شود. در زمان های قدیم به طور سنتی لوبیا به نمک پخته می شد اما امروزه شکر جایگزین نمک شده است. به سبب منع خوردن گوشت در دین بودایی لوبیا جایگزین مناسبی برای گوشت بوده است و به همین دلیل مذهبی مصرف این نوع خمیر لوبیا در بین مردم چین و ژاپن گسترش پیدا کرده است. معمولاً این نوع خمیر لوبیا در داخل پوسته ای از مواد نشاسته ای نهاده می شود. معمولاً رنگ این خمیر به رنگ قهوه ای است اما ممکن است از لوبیای سفید نیز برای تهیهٔ آن استفاده کرد که در اینصورت رنگ خمیر متمایل به سفید است.
• انواع مانجو؛ در داخل این شیرینی سنتی و معروف ژاپنی آنکو قرار دارد.
• انواع موچی مانند اوهاگی و اوفوکورو، ساکورا موچی
• انواعی نان مانند آنپان
• دورایاکی
• کین تسوبا
• هاروماکی
• کاکی کوری
• تای یاکی
آنکو (کنیا). آنکو روستایی در استان نیانزا، کشور کنیا می باشد.
معنی کلمه آن کو در فرهنگ فارسی

معنی کلمه آن کو در ویکی واژه

آنکو
(شاعرانه): آن کس که او. در الست آنکو چنین خوابی ندید/ اندر این دنیا نشد بنده وْ مرید. «مولوی»

جملاتی از کاربرد کلمه آن کو

در این زمان روسیه تعداد زیادی نیرو در شمال کوه‌ها و در مکان‌هایی مانند موزدوک داشت. در طول جنگ روسیه و عثمانی، در سال‌های ۱۷۶۸ میلادی تا ۱۷۷۴ میلادی، که خط جنگ بیشتر در شرق اروپا بود بود، کاترین جنگ را به شرق منتقل کرده و برای اولین بار، سربازان روسی از قفقاز عبور کردند. در سال ۱۷۶۹، گوتلیب هاینریش توتلبن با ۴۰۰ سرباز و ۴ توپ از گذرگاه داریال به تفلیس عبور کرد. سال بعد، با تقویت نیروهایش، به پادشاهی ایمرتی رفت، به باقداتی یورش برد و پایتخت آن کوتائیسی را گرفت.
… و قومی گفته‌اند که در زیر سهیل دو کوکب است که قدمهای سهل اند و در زیر قدمهای سهل کواکب نورانی سپید است که به عراق نبینند و نه [بر متن/به زمین] نجد از ولایت عرب و اهل تهامه که بینند بَقَر خوانند آن کواکب را. و بطلمیوس از این هیچ نگفته و ما ندانیم که این سخن بر حق است یا باطل. و قومی گفته‌اند ابتدای کواکب سفینه از نزدیک سعد بهام است …
اوّل آن کو سؤال خود نکند بد بُوَد خود سؤال بد نکند
از هر طرفی خلایق انبوه نظاره شدی به گرد آن کوه
مجموع برنامه ۱،۸۱۹ برنامه بود که در طول ۱۱ و نیم سال پخش شد. لترمن که برای میزبانیِ «برنامه‌ٔ امشب» امید بسته بود، پس از بازنشستگیِ جانی کارسون، دستش از آن کوتاه ماند. پس از انتخاب «جی لنو» به میزبانی برنامه‌ٔ امشب، لترمن به شبکه‌ٔ «سی‌بی‌اس» پیوست. جانی کارسون همواره از لترمن به عنوان جانشین خودش یاد می‌کرد.
زین در نتوان رفت و در آن کو نتوان بود درمانده‌ام و چارهٔ این باب ندارم
که هر علمی که باشد زیرکان را الف با تا بود آن کودکان را
لیگنین یک پلیمر چند شاخه ساخته شده از واحدهای مولکولی پلی‌پروپان است که به شکل آمورف و مخلوط با هولوسلولز در نباتات به صورت لایه‌ای دور سلولز را فرا گرفته‌است. بعد از سلولز لیگنین رایج‌ترین ترکیب در ساختار گیاهان آلی چوبی است. چوب خشک حاوی حدود ۲۵ درصد لیگنین است که در دیواره سلولی و در قسمت خارجی سلول قرار گرفته‌است. لیگنین به‌عنوان یک چسباننده دیواره سلولی عمل می‌کند و فیبرهای سلولی حاوی ماتریکس را برای استحکام ساختار چوب به هم متصل می‌نماید. لیگنین یک پلیمر با وزن مولکولی بیشتر از ۱۰٬۰۰۰ در درختان کاج و احتمالاً کمتر از ۵۰۰۰ در درختان برگ‌ریز می‌باشد که سه منومر اصلی آن کونیفریل الکل، ایزواوژنول و سیرنژیل الکل می‌باشند.
وی به‌دلیل چهرهٔ زیبا و اندام متناسبش، از سنین جوانی یک شوگرل و هنرمند رقص برهنه شد. پس از آنکه شهردار نیویورک فییورلو اچ. لاگواردیا کاباره‌های بورلسک این شهر را تعطیل کرد، آن کوریو به
گلشن ما بود به دشت نجف خیز تا رو کنیم در آن کو
ممکن است مقداری منفی باشد و همچنین مقدار آن کوچکتر از
ستاره اقبال کوروساوا حدوداً از سال ۱۹۷۰ با شکست تجارتی فیلم غم‌انگیز «دودسکادن»، تا حدی رو به افول گذاشت. پس از آن استاد با فیلم "درسو اوزالاً به بازگشتی افتخارآمیز دست زد. این فیلم در جشنواره فیلم مسکو (۱۹۷۵) جایزه بزرگ جشنواره را به دست آورد و در همان سال اسکار بهترین فیلم خارجی را از آن کوروساوا کرد.
و نشان این رشد در حق بنده آنست که بر درگاه، تن بر خدمت دارد، و دل بر معرفت، و سر بر محبت، و آن گه درین مقامات بر طریق ملازمت و استقامت رود. عقدی که با حق بست فسخ نکند، و عزمی که کرد نقض نکند و اندرین معنی حکایت ابراهیم ادهم است قدّس اللَّه روحه، که با یکی هم صحبت بود در راه مکه، بشرط آنکه جز خدای را بکسی ننگرند، و جز حق بر دل خود راه ندهند. گفتا: در طواف کودکی را دیدند که خلق از جمال وی بفتنه افتاده بودند، و ابراهیم در آن کودک نیکو نظر کرد. این درویش گفت: ای ابراهیم عهد شکستی، و عقدی که بستی در آن خلاف و نقص آوردی که درین غلام زیبا روی چندین نظر کردی. گفت: ای درویش خبر نداری که این کودک پسر منست. درویش گفت: پس چرا آواز نگویی، و دل بدان شاد نکنی؟ گفت: شی‌ء ترکته للَّه لا أعود الیه ثمّ قال: مرّ أنت و سلّم علیه، و لا تخبره بشأنی، و لا تدلّه علی مکانی. قال: فمررت و سلّمت علیه، فقلت له: من أنت؟
جوزه لینس دوریگو (-۱۹۰۱) دربارهٔ زندگی مردم مناطق و شهرهای بزگ آثاری پدید آورد. اولین رمان او (کشتزار پسر بچه)۱۹۳۲) که قهرمان آن کودکی است که به‌طور آزاد و در چمن‌زار زندگی می‌کند. این نویسنده آثار متعدد دیگری نیز پدید آورد.
چون شوم خاک، سرم بر سر کویش فکنید باشد این کاسه سفال سگ آن کوی کنند
نه آن کو می‌رود زین راز آگاه نه آن کآمد خبر دارد ازین راه
این تاس خالی از من و آن کوزه‌ای که بود پارینه پر ز شهد مصفا از آن تو
در پی پی وی بوند فور گلوری استینگ و ساموآ جو بر سر کمربند تی ان ای به مصاف هم رفتند که استینگ موفق به پیروزی در این بازی شد پس از آن کوین نش و اسکات استاینر نیز با استینگ اتحاد بستند و در همین‌جا گروه مین اونت مافیا با حضور اعضای استینگ و کرت انگل و بوکرتی و کوین نش و اسکات استاینر ساخته شد. استینگ در طول ساخت این گروه موفق شد به مدت ۱۸۹ روز کمربند سنگین‌وزن را حفظ کند که به عنوان طولانی‌ترین دارندهٔ کمربند انتخاب شد. در طول این مدت استینگ از کمربند خودش در برابر راینو و ای.جی. استایلز و تیم تری دی دفاع کرد. در پی پی وی لاک داون ۲۰۰۹ استینگ سر انجام کمربند خود را از میک فولی شکست خورد و به وی واگذار کرد.
با صد هزار حسرت از آن کو گذشته‌ام وا حسرتا اگر بگذارد چنین مرا
گای لسترنج در کتاب سرزمین‌های خلافت شرقی در مورد راونیر و بان که از قریه‌های ارغیان می‌باشد، اما پس از دوره صفویه یعنی در دوره افشاریه، اطلاعات چندانی از ولایت جهان ارغیان در دست نیست و به نظر می‌رسد ولایت جهان ارغیان که مرکز آن راونیز ذکر شده، در منابع کم رنگ تر می‌شود و به جای آن از بام و صفی‌آباد صحبت به میان می‌آید. اما از زمان قاجاریه نقش بام و صفی‌آباد در صحنه تاریخ پررنگ تر می‌شود و هرکدام دارای حاکم جداگانه می‌باشند و از این زمان است که نام جهان ارغیان کهنه و فرسوده شده و بر غبار فراموشی سپرده می‌شود و تنها نام آن در سینه مردم به صورت مبهم که گاهی به روستای جهان و کوه‌های آن کوه‌های جهان ارغیان و گاه بر ویرانه‌های نوروزتپه اطلاق می‌شود.