آمایش

آمایش

معنی کلمه آمایش در فرهنگ عمید

( آمایش ) ۱. آراستگی.
۲. آمادگی، آماده کردن.
۳. بررسی و تحلیل.

معنی کلمه آمایش در فرهنگستان زبان و ادب

آمایش
{priming} [روان شناسی] فرایند تسهیل یا مهار پردازش بعدی براثر تجربۀ اخیر یک محرک

معنی کلمه آمایش در دانشنامه عمومی

آمایش (اصل). آمایش یک اصل مدیریتی است که به موجب آن افراد برای یک محصول نهایی یا یک تجربه موفق آماده می شوند. آمایش به معنای «محتوایی است که مخصوصاً تهیه شده است». آمایش عبارت است از اقدام یا آمادگی برای یک رویداد آینده به عنوان یک هدف و یک نتیجه نهایی قابل قبول. این است که قبل از اینکه چیزی را به دیگران بدهید ( مانند کودک، غذا، روش ها، ماشین ها ) قابل پذیرش سازید.

معنی کلمه آمایش در ویکی واژه

اسم مصدر آمودن و آماییدن به معنای در هم کردن، آماده کردن، آراسته کردن و مستعد کردن می‌باشد.[۱]؛ آمایش زمین، آمایش پارچه.
آمایش پارچه: نقش زدن و آخرین کارها را برای فرستادن به بازار در آن انجام دادن.
↑ مرحله دوم مطالعات طرح آمایش سرزمین – سازمان برنامه و بودجه

جملاتی از کاربرد کلمه آمایش

مجموعه حاضر در قالب تحقیقی فراگیر و بین‌رشته‌ای با محوریت آمایش سرزمینی و تاریخی بنادر و دریانوردی ایران در حوزه‌های جغرافیایی دریای خزر و خلیج فارس و دریای عمان و در دوره زمانی پنج هزار ساله از هزاره سوم پیش از میلاد تا سال ۱۳۹۵ شمسی با مدیریت مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی و توسط دانشگاه تهران انجام شده‌است.
دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشجویان خود را از بین دانش آموختگان دوره متوسطه نظام جدید هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و شاخه کار و دانش و همچنین فارغ‌التحصیلان دوره چهار ساله نظام قدیم هنرستان‌ها انتخاب می‌نماید. با مصوبه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فارغ التحصبلان ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی و هنر می توانند در بعضی از رشته های این دانشگاه ادامه تحصیل نمایند. این دانشگاه برای ساماندهی و آمایش منطقه‌ای آموزش های مهارتی هدف‌گذاری شده است.
آمایش یک اصل مدیریتی است که به موجب آن افراد برای یک محصول نهایی یا یک تجربه موفق آماده می‌شوند. آمایش به معنای «محتوایی است که مخصوصاً تهیه شده‌است». آمایش عبارت است از اقدام یا آمادگی برای یک رویداد آینده به‌عنوان یک هدف و یک نتیجه نهایی قابل قبول. این است که قبل از اینکه چیزی را به دیگران بدهید (مانند کودک، غذا، روش‌ها، ماشین‌ها) قابل‌پذیرش سازید.
نصب‌کردن ویفر مرحله‌ای است که در هنگام آمایشِ دایِ ویفر به‌عنوان بخشی از فرایند ساخت نیم‌رسانا انجام می‌شود. در این مرحله، ویفر بر روی یک نوار پلاستیکی که به یک حلقه متصل است، نصب می‌شود. نصب‌کردن ویفر درست قبل از برش ویفر به دای‌های جداگانه انجام می‌شود. لایه چسبی که ویفر روی آن نصب شده‌است تضمین می‌کند که دای‌های منفرد درطول «دای‌زنی» محکم در جای خود باقی می‌مانند، به صورتی که این فرایند برش‌زنی ویفر نامیده می‌شود.
آمایش سرزمین، ارزیابی نظام‌مند عوامل طبیعی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… به منظور یافتن راهی برای تشویق و کمک به جامعه بهره‌برداران در انتخاب گزینه‌هایی مناسب برای افزایش و پایداری توان سرزمینی در جهت برآورد نیازهای جامعه است.
سازمان ملل در ایران تنها از افغانستانی‌های دارای کارت آمایش حمایت می‌کند و افغانستانی‌ها دارای گذرنامه خانواری یا سرشماری هیچ حمایتی دریافت نمی‌کنند.
برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه‌های ایران در مقطع کارشناسی تنها تحت عنوان جغرافیای برنامه‌ریزی شهری و در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های آمایش شهری، برنامه‌ریزی مسکن، بهسازی و نوسازی و به تازگی محیط زیست شهری و در مقطع دکترا نیز در همین گرایش‌ها ارائه می‌شود. بیشتر برنامه‌های درسی رشته برنامه‌ریزی شهری عمدتاً شامل دوره‌های کاربردی در موضوعاتی از سیاست محیطی گرفته تا برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و تا مسکن و توسعهٔ اقتصادی جامعه است.