آلگ
معنی کلمه آلگ در فرهنگ عمید

آلگ

معنی کلمه آلگ در فرهنگ عمید

( آلگ ) = جلبک

معنی کلمه آلگ در فرهنگ فارسی

( آلگ ) ( اسم ) دست. بزرگی از گیاهان کلروفیل دار که جزو ریشه داران و گیاهان نهانزاد میباشند . آنها برنگهای مختلفند . هم در آبهای شیرین و هم در دریاها دیده میشوند .
جلبک: نوعی رستنی بدون ریشه وساقه که در آب می روید

معنی کلمه آلگ در دانشنامه عمومی

شهر الگ در بخش ونترتور در ایالت زوریخ در کشور سوئیس واقع شده است که ۳٬۶۰۰ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه آلگ در فرهنگ فارسی
معنی کلمه آلگ در دانشنامه عمومی

معنی کلمه آلگ در ویکی واژه

(گیاهی): گروهی از گیاهان ساده تک‌سلولی یا پرسلولی، که در جاهای نمناک و آب‌های شیرین یا شور می‌رویند و آوند و‌ رویان ندارند ولی کلروفیل دارند. جلبک، جل‌وزغ.

جملاتی از کاربرد کلمه آلگ

خیلی زود در عرصه سینمای ایتالیا و فرانسه به شهرت رسید. او با بسیاری از بزرگان فرانسوی (مارک آلگره، ژآن دلانوآ، آندره کایات و …) و ایتالیایی (لوکینو ویسکونتی، ماریو مونیچلی، مارکو فرری و …) همکاری داشته‌است.
شهر ایزنی ام آلگا خواهرخواندهٔ آندریچوو هست.
آلگریا د آلابا یا آلگریا-دولانتسی دهستانی در استان آلابای اسپانیا است.
ساختند آل خویش را به ستم همچو استاد آلگر به بقم
ماسیمیلیانو آلگری در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸
آلگیرداس کلیمایتیس ۱ ژانویهٔ ۱۹۲۳، کاوناس – ۲۹ اوت ۱۹۸۸، هامبورگ) یک فرمانده شبه‌نظامی لیتوانیایی بود که به دلیل نقش در پوگروم کاوناس در ژوئن ۱۹۴۱ شناخته می‌شود.
در قسمت جنوب به شمال ایتالیا داخل می‌رود و از سمت شمال تا مرز جنوبی باواریا در آلمان طول می‌یابد. در ناحیه ای مثلکیاسو، سوئیس، و آلگو، باواریا، مرزبندی میان رشته کوه و زمین‌های هموار مشخص است. در مکان‌های دیگر مثل ژنو، مرزبندی کمتر مشخص گردیده است.
شد ز جولاهگی و مال گری حالشان منتقل به آلگری
با افزایش سن، گوارا به نویسندگان آمریکای لاتین، مانند اوراسیو کیروگا، چیرو آلگریا، خورخه ایکازا، روبن داریو و میگل آنخل آستوریاس علاقه‌مند شد. او بسیاری از ایده‌های نویسندگان مورد علاقه‌اش را در دفترچه یادداشت خود ثبت کرد؛ از جمله تشریحات تحلیلی بودا و ارسطو، تحلیل برتراند راسل از عشق و میهن‌پرستی، نظریات جک لندن در مورد جامعه و نیچه در مورد مرگ. او همچنین مجذوب زیگموند فروید شده بود و در موضوعات مختلفی، از خواب و لیبیدو تا خودشیفتگی و عقده ادیپ، به او ارجاع می‌داد. رشته‌های مورد علاقه او در مدرسه شامل فلسفه، ریاضیات، مهندسی، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، تاریخ و باستان‌شناسی بود.
آلگا-فولبه شهری در شهرستان بورزانگا در استان بام در بورکینافاسوی شمالی است و جمعیت آن ۲۳۷ نفر است.
بدلآلگی شد نظر سرفراز نهان ساخت آگاه دل را ز راز
پیرلو در سال ۲۰۱۱ با یک قرار داد آزاد به یوونتوس پیوست. مدت این قرارداد تا ژوئن سال ۲۰۱۴ بود. پیرلو پس از انتقال به این تیم گفت که تصمیم درستی گرفته‌است. اولین بازی او با پیراهن تیم یوونتوس در بازی دوستانه‌ای مقابل اسپورتینگ لیسبون بود. پیرلو در مدت زمان حضورش در یوونتوس تبدیل به بازیکن محبوب هواداران شد. او در سال ۱۳۹۹ سرمربی تیم یوونتوس شد اما در ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ اخراج شد و ماسیمیلیانو آلگری به عنوان جانشین وی معرفی شد. بیانکونری‌ها با هدایت پیرلو نتایج ناامیدکننده‌ای نسبت به یک دهه گذشته کسب کردند و پس از ۹ دوره قهرمانی پیاپی در رقابت‌های سری آ در نهایت در رتبه چهارم قرار گرفتند.
آتشفشان تکاپا در منتهی‌الیه شمال غربی مجموعه‌ای از آتشفشان‌ها در شرق ریو لِمپا و در میان آتشفشان‌های سان ویسنته و سان میگل قرار دارد. کاسه آتشفشانی برلین که لبهٔ آن از غرب آتشفشان قابل مشاهده است در طی فورانی در اواخر دورهٔ پلیستوسن شکل گرفته است و پس از آن مخروط‌های سرو لاس پالماس، سرو پلون، تکاپا-لاگونا ده آلگریا و سرو آلگریا در امتداد خطی غربی‌جنوب‌غربی-شرقی‌شمال‌شرقی به وجود آمده‌اند.