آلفرد

معنی کلمه آلفرد در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] آلفرد (ابهام زدایی). آلفرد ممکن است اشاره به اشخاص و شخصیت های ذیل باشد: • آلفرد آدلر، از پیشگامان روان شناسی اجتماعی و صاحب نظریه روان شناسی فردی• آلفرد مارشال، پایه گذار مکتب کمبریج و مهمترین نماینده صلاحیت دار مکتب لیبرال
...

جملاتی از کاربرد کلمه آلفرد

سازگارگرایان سنتی (مدافعان سازگاری مسوولیت اخلاقی و تعین‌گرایی، نظیر آلفرد آیر و والتر ترنس استیس) سعی می‌کنند بند ۲ استدلال (ناسازگاری اراده آزاد و تعین‌گرایی) را رد کنند.
آلفردو پیتو آخرین بازی ملی خود را در سال ۱۹۳۵ میلادی انجام داد.
در تاریخ ۲۷ نوامبر ۱۸۹۵ در باشگاه نروژی ها-سوئدی‌ها در پاریس، آلفرد نوبل آخرین وصیت‌نامه خود را امضا کرد و بیشتر دارایی خود را به جایزه‌ای اختصاص داد تا همه ساله بدون توجه به ملیتی خاص، به افراد شایسته اهدا گردد.
اگست از زمین جَست شوریده بخت بشد آلفرد بر زمین از درخت
آلفرد ۷۲٫۳۱ کیلومترمربع مساحت و ۳٬۰۱۹ نفر جمعیت دارد و ۸۸ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
از آلفرد نورث وایتهد کتاب «نمادگرایی (معنا و اثر آن)» توسط نیما حیاتی مهر به فارسی ترجمه شده و توسط نشر شدت به چاپ رسیده‌ است.
هیچکاک در اواخر عمرش مشغول کار بر روی فیلم‌نامه پروژه جدیدش یعنی شب کوتاه بود، با وجود کارهای مقدماتی هرگز فیلم‌برداری نشد چرا که سلامتی او رو به زوال بود و همسرش نیز سکته کرده بود. البته فیلم‌نامه آن در سال ۱۹۹۹ در کتاب آخرین روزهای آلفرد هیچکاک منتشر شد.
آلفردو بالدومیر در ۲۵ فوریه ۱۹۴۸، در سن ۶۳ سالگی درگذشت.
در سال ۱۳۳۴ او از طریق عباس خسروانه به عرصه دوبله پا گذاشت و در استودیو سانترال با گفتن جمله‌ای در یک فیلم مصری کارش را به‌طور حرفه‌ای شروع کرد و ۲ سال بعد با دوبله فیلم «مردی که زیاد می‌دانست» (ساخته آلفرد هیچکاک، محصول سال ۱۹۵۶) به جمع مدیران دوبلاژ پیوست. او شوهر خواهر خسرو خسروشاهی دوبلور معروف بود. وی در سال ۱۳۵۹ در فیلم در محاصره ساخته اکبر صادقی ایفای نقش کرده‌است.
در انتهای شرقی جزیره در فلاتی به ارتفاع ۱۴۳ متر (۴۶۰ فوت) از سطح دریا واقع شده‌است بسته به فصل، ۱۵ تا ۶۰ پرسنل در پایگاه زندگی و کار می‌کنند. کارهای علمی آنها شامل تحقیقات هواشناسی، لرزه‌نگاری، بیولوژیکی و زمین‌شناسی است. ایستگاه تحقیقاتی برای اولین بار در تابستان استرالیا ۱۹۶۳–۱۹۶۴ تأسیس شد. این پایگاه جایگزین یک پایگاه علمی موقت شد که در سال ۱۹۶۱ ساخته شده بود. ایستگاه جدید به نام آلفرد فور، که رهبر سایت در اوایل دهه ۱۹۶۰ بود، نامگذاری شد.
در مینی سریال تلویزیونی ۲۰۱۸ تروآ: سقوط یک شهر، آئنیاس توسط آلفرد ایناک به تصویر کشیده شده‌است.