افزونه

معنی کلمه افزونه در فرهنگستان زبان و ادب

{rent} [اقتصاد] منابع یا امتیازات یا امکاناتی که افزون بر حاصل کار عوامل تولید، در جریان اقتصادی به دست آید

جملاتی از کاربرد کلمه افزونه

از نسخه 2016 کاربران را قادر می سازد با استفاده از گردش کار مبتنی بر گره بصری(ند بیس) ، اصلاح کننده ها ، هندسه و افزونه های ابزاری را ایجاد کنند.
تصوف گر قبولت شد عدم باش فزونی هل بر افزونها و کم باش
این افزونه تنها در مایکروسافت ویندوز (ویندوز اکس‌پی، ویندوز ویستا یا ویندوز ۷) با اکسل آفیس ۲۰۰۳، ۲۰۰۷ و۲۰۱۰ کار می‌کند.
کلاش ۱۳۳ سایت هدف‌گیری اپتیکی دارد که این افزونه در حالت عادی بر روی نمونه روسی نصب نشده‌است سایت هدف‌گیری در تیراندازی با دقت بالا و سرعت عمل بالاتری نسبت به نمونه عادی دارد. چراغ قوه و هدف‌گیر لیزری که در شرایط کم نوری سرعت عمل و دقت تیراندازی را به مراتب بیشتر می‌کند. سلاح‌هایی که از کالیبر ۳۹*۷٫۶۲ استفاده میکنند به‌طور معمول داری لگد بالایی هستند که در تیراندازی در حالت رگبار دقت را کاهش می‌دهند در نمونه ایرانی این سلاح دوپایه متغیر تعبیه شده‌است که در این حالت تیراندازی تأثیر مثبت در عملکرد دارد.
برنامهٔ کاربری این امکان را به کاربر می‌دهد که افزونه‌های پخش‌کننده‌ها را بر روی رایانه نصب کند. بعد از آن پخش‌کننده‌های جدا از لست. اف‌ام توانایی اسکروبل را پیدا می‌کنند.
لست. اف‌ام امکان ساختن نمایه کاربر را براساس موسیقی که کاربر بر روی رایانهٔ خود گوش می‌دهد، را دارد. کاربران باید افزونهٔ مربوط به پخش‌کنندهٔ خود را پیدا کنند و بعد از نصب آن به صورت خودکار تمامی آهنگ‌هایی که کاربر تا نیمه (۴ دقیقهٔ اول) گوش می‌دهد به همراه هنرمند مربوط در لست. اف‌ام ثبت می‌شود. آهنگ‌هایی که طولشان کمتر از ۳۰ ثانیه (۳۱ ثانیه در آیتونز) یا متا دیتای (آی دی ۳، سی دی دی بی و …) مناسب نداشته باشند در لست. اف‌ام ثبت نخواهند شد. برای اینکه این نرم‌افزار توسط کاربران دیال آپ نیز قابل استفاده باشد، توانایی کش نیز به افزونه لست. اف‌ام اضافه شده است.
برق مصرفی سرورها در این ابررایانه از دو مسیر کامل مستقل به صورت افزونه از دو پست برق متفاوت تأمین می‌شود. افزونگی برق مصرفی، خنک‌سازی و مپارد دیگر در کل زیرساخت ابررایانه برای دسترس‌پذیری بالا رعایت شده‌است.
آووگادرو یک ویرایشگر مولکول و طراحی تصویری و چندسکوییاست که در شیمی محاسباتی، مدل‌سازی مولکولی، بیوانفورماتیک، علوم مواد و شاخه‌های مرتبط کاربرد دارد. این نرم‌افزار قابلیت توسعه پذیری با اضافه نمودن افزونه‌های مختلف را دارد.
ادبلاک فارسی مجموعه‌ای از فیلترهای جمع‌آوری شده برای بلاک کردن تبلیغات در سایت‌های فارسی است و به مرور زمان در حال بروزرسانی می‌باشد. با افزودن این فهرست به افزونه ادبلاک می‌توان تبلیغات سایت‌های فارسی زبان را نیز حذف نمود.
مجلهٔ پی‌سی ورلد افزونهٔ ادبلاک پلاس را به عنوان یکی از ۱۰۰ محصول برتر سال ۲۰۰۷ برگزیده است.