تفلون

معنی کلمه تفلون در فرهنگ معین

(تِ لُ ) [ فر - انگ . ] (اِ. ) نامی تجاری مشتق از ماده ای پلاستیکی که برای ایجاد پوشش های بسیار مقاوم در برابر گرما و عوامل شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

معنی کلمه تفلون در دانشنامه آزاد فارسی

تِفْلون (Teflon)
نام تجاری پلی تترا فلوئورواتیلن(PTFE). پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت، مومی شکل، و محکم است و برای پوشش دهی ظروف نچسب آشپزخانه، و نیز در یاتاقان ها و واشرها به کار می رود.

معنی کلمه تفلون در ویکی واژه

نامی تجاری مشتق از ماده‌ای پلاستیکی که برای ایجاد پوشش‌های بسیار مقاوم در برابر گرما و عوامل شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جملاتی از کاربرد کلمه تفلون

جنس حلقه فیتینگ‌های فشاری تک حلقه و دو حلقه می‌تواند برای کاربردهای خاص از مواد غیر فلزی مانند نایلون، تفلون یا پلی‌آمید باشد. اتصالات فشاری برای لوله‌کشی با قطر زیاد و فشار کم به‌طور خاص با حلقه‌های الاستومری ساخته می‌شوند. یک غلاف با یک فرورفتگی مخروطی برای پذیرش حلقه شکل‌دار که توسط فلنجی به شکل مشابه فشرده می‌شود، تولید می‌شود. هنگامی که پیچ‌های اتصال سفت می‌شوند، حلقه‌ها فشرده می‌شوند و انتهای لوله را می‌گیرند. حلقه به‌طور کامل لوله را احاطه کرده و میزانی از انعطاف‌پذیری در پذیرش خطا در هم ترازی را به اتصال می‌دهد. مواد فلزی استاندارد عبارتند از فولاد کربنی و چدن چکش خوار.