تازه وارد

معنی کلمه تازه وارد در لغت نامه دهخدا

تازه وارد.[ زَ / زِ رِ ] ( ص مرکب ) کسی که تازه ورود کرده باشد و بتازگی آمده باشد. ( ناظم الاطباء ). جدیدالورود.

معنی کلمه تازه وارد در فرهنگ معین

( ~. رِ ) [ فا - ع . ] (ص مر. ) غریب ، ناشناس .

معنی کلمه تازه وارد در فرهنگ عمید

۱. کسی که تازه به جایی وارد شده.
۲. [مجاز] بی تجربه.

معنی کلمه تازه وارد در فرهنگ فارسی

( صفت ) کسی که تازه ورود کرده باشد بتازگی آمده جدید الورود.

معنی کلمه تازه وارد در دانشنامه عمومی

تازه وارد ( انگلیسی: Just Dropped In ) یک فیلم کمدی صامت کوتاه به کارگردانی هال روچ است که در سال ۱۹۱۹ منتشر شد.
• هارولد لوید
• اسناب پالرد
• ببه دنیلز
• والاس هاو
• مارگارت جاسلین
• بل میچل
• نوآ یانگ
• استل هَریسون

معنی کلمه تازه وارد در ویکی واژه

غریب، ناشناس.

جملاتی از کاربرد کلمه تازه وارد

اکثریت قابل توجهی از ایتالیایی‌های مقیم آمریکا هنوز هم در همسایگی‌های شهری کارگری اطراف و داخل نیویورک سیتی، زندگی می‌کنند. به مانند آفریقایی‌های مقیم آمریکا و مهاجرانی که از جزایر کارائیب و آمریکای لاتین به این نواحی همجواری نقل مکان می‌کنند، این ساکنین جدید نیز اغلب در تعارض با جماعت‌های ایتالیایی با ثبات آمریکایی، قرار می‌گیرند. تلویزیون و دیگر رسانه‌ها بارها با به تصویر کشیدن این جماعت‌های ایتالیایی مقیم آمریکا (بسیاری اعتقاد به غیر منصفانه بودن این تصاویر دارند) به عنوان پناهگاه‌های امنی برای طبقات کارگری نژادپرست، تصمیم داشتند تا حوزه‌های همسایگی و جماعت‌ها را در مواجه با ساکنین تازه وارد، محافظت کنند.
یکی از نما های تازه وارد و در حال تولید در ایران نمای پلی استایرن میباشد این نوع نما به تازگی و در تاریخ ۱۳۹۵شمسی تصمیم به تولید در ایران گرفته شد و این نوع نما با استفاده از فوم نسوز پلی استایرن با دانسیته 22 و روکش بتن پلیمری به ضخامت 4 میلیمتر با انواع مواد پلیمری و شیمیایی و همراه با مواد معدنی برای تولید این نوع نما تولید میشود.
چنان‌که علمی به زبان خوارزمی که مطلوب من است جاودانه شود، بی‌گانه در آید. پس به زبان‌های عربی و فارسی پرداختم، در هریک از آن‌ها تازه واردم، به زحمت آن‌ها را آموختم، اما نزد من دشنام دادن به زبان عربی خوش تر از ستایش به زبان فارسی است، درستی سخنانم را کسی در می‌یابد که یک کتاب علمی نقل شده به فارسی را بررسی کند، همین که زرق وبرقش ناپدید شد معنایش در سایه قرار می‌گیرد، سیمایش تار می‌شود واستفاده از آن از میان می‌رود زیرا این زبان فقط برای داستان‌های خسروانی و قصه‌های شب مناسب است.