تأیید اعتبار

معنی کلمه تأیید اعتبار در فرهنگستان زبان و ادب

تأیید اعتبار
{accreditation} [مهندسی مخابرات] فرایندی برای گواهی صلاحیت و اصالت و قابلیت اطمینان

معنی کلمه تأیید اعتبار در دانشنامه آزاد فارسی

تأیید اعتبار (authentication)
در یک سیستم عامل شبکه ای یا چند کاربره، فرآیندی که توسط آن، سیستم اطلاعات ورودی کاربر به شبکه را معتبر می شمرد. در این فرآیند، نام کاربر و رمز عبور آن، با فهرستی از اسامی کاربران و رمزهای عبور، مقایسه می شود و در صورت تطابق، دسترسی به اطلاعات برای کاربر تا آن جا که امکان پذیر باشد، مجاز شمرده می شود.

معنی کلمه تأیید اعتبار در ویکی واژه

فرایندی برای گواهی صلاحیت و اصالت و قابلیت اطمینان.

جملاتی از کاربرد کلمه تأیید اعتبار

نظرسنجی سال ۲۰۰۸ از بیش از ۱۲۰ اتحادیه اعتباری آمریکا توسط ژورنال اتحادیه اعتبار ، هزینه‌های پشتیبانی مربوط به تأیید اعتبار دو عاملی را گزارش داد.
۱۹۷۱: موزهٔ عمومی گرند رپیدز و پانزده موزهٔ دیگر اولین تأیید اعتبار را گرفتند (اجرای برنامهٔ اعتباربخشی)
تأیید اعتبار برنامه‌های دانشگاهی از طریق «اتحادیه دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های جنوبی» و همچنین سایر موسسه‌های تأیید اعتبار ملی و جهانی مانند «اتحادیهٔ آموزش عالی بیبیکال»، "شورای اموزش شغلی", و «شورای تأیید اعتبار دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های غیر وابسته» انجام می‌شود.
مدارس خصوصی آزادند که برنامه درسی و سیاست‌های کارکنان خود را تعیین کنند، با تأیید اعتبار داوطلبانه از طریق مقامات مستقل اعتباربخشی منطقه ای، اگرچه برخی از مقررات ایالتی می‌توانند اعمال شوند.
علاوه بر هزینه‌های استقرار، تأیید اعتبار چند عاملی اغلب هزینه‌های پشتیبانی اضافی را همراه دارد.
به گفته موافقان، تأیید اعتبار چند عاملی می‌تواند شیوع دزدی هویت اینترنتی و سایر تقلب آنلاین را کاهش دهد، چرا که گذرواژه قربانی دیگر کافی نخواهد بود تا به اطلاعات خود دسترسی دائمی داشته باشد. با این حال، بسیاری از رویکردهای احراز هویت چند عاملی در برابرفیشینگ ، مرورگر، و حملات میانی آسیب‌پذیر هستند.
فاکتورهای مالکیت (چیزی که تنها کاربر دارد) برای احراز هویت برای قرن ها، به شکل کلید یک قفل استفاده شده‌است. اصل اساسی این است که کلید شامل یک رمز است که بین قفل و کلید به اشتراک گذاشته شده‌است، و همین اصل تأیید اعتبار فاکتور در سیستم‌های کامپیوتری را بر عهده دارد. نشانه امنیتی نمونه ای از یک عامل مالکیت است.