بلعیدن

بلعیدن

معنی کلمه بلعیدن در لغت نامه دهخدا

بلعیدن. [ ب َ دَ ] ( مص ) مصدر منحوت فارسی از بلع عربی. فروبردن. فرودادن. در حلق فروکردن. اوباردن. اوباریدن. تو دادن.فروبردن بی جویدن. قورت دادن. و رجوع به بلع شود.
- بلعیدن خواستن زنی را ؛ کنایه از نهایت اشتیاق بدو داشتن. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه بلعیدن در فرهنگ معین

(بَ دَ ) [ ع - فا. ] (مص م . ) ۱ - در حلق فرو بردن . ۲ - خوردن .

معنی کلمه بلعیدن در فرهنگ عمید

فروبردن چیزی به گلو،بلع کردن، اوباریدن.

معنی کلمه بلعیدن در فرهنگ فارسی

بلع کردن، فروبردن چیزی درگلو
( مصدر ) ( بلعیدبلعد خواهد بلعید ببلع بلعنده بلعیده ) ۱- در حلق فرو کردن . ۲- خوردن . یا بلعیدن خواستن زنی را . از نهایت اشتیاق بدو داشتن .

معنی کلمه بلعیدن در دانشنامه عمومی

بلعیدن (فیلم). بلعیدن ( انگلیسی: Devour ) فیلمی ترسناک به کارگردانی دیوید وینکلر و نویسندگی آدام و ست گروس محصول سال ۲۰۰۵ آمریکا است. از بازیگران این فیلم می توان به جنسن اکلس، شانین سوسامون، دامینیک سوین و ویلیام سدلر اشاره کرد.
جیک گری مرد جوانی است که تصورات عجیبی از قتل و خودزنی دارد. او و دوستانش، کنراد و داکوتا، در یک بازی نقش آفرینی به نام «مسیر» شرکت می کنند که در نهایت از کنترل خارج شده و تبدیل به یک همه گیری مرگبار می شود.
• جنسن اکلس در نقش جیک گری
• شانین سوسامون در نقش ماریسول
• دامینیک سوین در نقش داکوتا
• ویلیام سدلر در نقش ایوان ریسز
• تیچ گرانت در نقش کنراد دین
• مارتین کامینز در نقش ایدن کاتر
• راب استوارت در نقش راس نورث
• آر. نلسن براون در نقش والت

معنی کلمه بلعیدن در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] بلعیدن: به معنای فرو بردن چیزی از حلق بدون جویدن است.
از این عنوان، به مناسبت در باب حدود و دیات سخن گفته شده است.
احکام بلعیدن
۱. ↑ مسالک الافهام،ج ۱۴، ص ۵۳۶
...

معنی کلمه بلعیدن در ویکی واژه

divorare
inghiottire
در حلق فرو بردن.
خوردن.

جملاتی از کاربرد کلمه بلعیدن

امروزه در درون‌بینی، تصاویر گرفته‌شده از بدن به یک واحد پردازشگر ویدئویی منتقل می‌شوند و در بیشتر اعمال جراحی آندوسکوپی، از ویدئو و دوربین‌ها برای دیدن و ثبت عمل استفاده می‌شود. با این روش، تصاویر رنگی قابل ضبط و ذخیره شدن به‌دست می‌آید. به تازگی آزمایش‌هایی نیز با یک دوربین کوچک بلعیدنی (کپسول آندوسکوپی) برای درون‌بینی دستگاه گوارش انجام شده‌است.
این جانداران به گونه‌ای طراحی شده بودند که دارای هوش و ذکاوتی بیش از انسان بودند و در شهرهایی که کارهای پنهانی انجام می‌شد، مانند مَنف این کیماراها در جلوی دروازهٔ شهر جلوی مسافران را می‌گرفتند و از آن‌ها معماهایی می‌پرسیدند. چنانچه مسافر توانایی پاسخ دادن را داشت، به او اجازهٔ ورود می‌دادند و چنانچه نبود او را می‌بلعیدند. این موجودات منحصر به یک کشور و تنها مصر و بابل نبودند.[نیازمند منبع]
وین شگفتی بین کزین بلعیدنش مردم و حیوان نمی‌بیند ضرر
موزیک ویدئوی این آهنگ که توسط استیون کلاین ساخته شد در هشتم ژوئن ۲۰۱۰ منتشر گردید. شالودهٔ اصلی این ویدئو را علاقهٔ شدید لیدی گاگا به طرفداران همجنسگرایش و تحسین عشق بین دو همجنس تشکیل می‌دهد. ویدئو، گاگا را همراه با گروهی از سربازان نشان می‌دهد که همراه با ترانه می‌رقصند. این ویدئو همراه با صحنه‌های از بلعیدن یک تسبیح توسط لیدی گاگا و مردان نیمه برهنه است.
این‌ بدان گفت نه دیویست سیه کز سر خشم پی بلعیدن ما پشت نمودست دوتاه
داستان فیلم «آدلا هنوز شام نخورده» در مورد گُلی گوشت‌خوار به اسم «آدلا» است که عادت به خوردن گوشت و بلعیدن موجودات زنده دارد. در این میان، یک دانشمند گیاه‌شناس که این گیاه عجیب و غریب را در اختیار دارد و از آن مراقب می کند، قصد انتقام از استاد سابق خود را نیز دارد و هر بار با طرح نقشه‌های متعدد، قصد دارد تا به اهداف خود برسد. در این میان «کارآگاه نیک کارتر» و دستیارش به دعوت رئیس پلیس پراگ، از آمریکا به پراگ سفر می‌کند تا در مورد مفقود شدن غیرعادی و مرموز یک سگ، تحقیقاتی بعمل آورد و ...
بلعیدن مو ممکن است به توده‌های متراکم مو در معده همراه با کم خونی متعاقب آن، شکم درد، هماتز (استفراغ خون) تهوع و استفراغ، انسداد روده، و حتی عمل سوراخ کردن منجر شود.
نشان آلفارومئو از دو بخش تشکیل شده‌است که با تاریخ شهر لندن، زادگاه این شرکت گره خورده است. یک صلیب سرخ با زمینه سفید که پرچم شهر انگلیس است و یک اژدهای تاجدار که در حال بلعیدن یک مسلمان مور می‌باشد و متعلق به دوران جنگ‌های صلیبی است.
درنظر ای زلف چون افعی ارقم گشته ای از پی بلعیدن دل اژدها دم گشته ای
برگرد من دمنده نهنگان دیوچهر بگشوده هر یکی پی بلعیدنم دهان
این ویدئو نقدهای مثبتی را در پی داشت، در حالی که کلیسای کاتولیک گاگا را به خاطر استفاده از صلیب معکوس و بلعیدن تسبیح در این ویدئو مورد انتقاد قرار داده و وی را «گمراه و فاسد» خواندند.
برخی از دلایل بلعیدن منی انسان یا دیگر جانداران، می‌تواند ارضای جنسی یا اعتقاد به فواید جسمی یا روحی و روانی آن باشد. اگرچه خوردن این مایع نسبتاً بی‌خطر است اما باید از خطرات و مضرات خوردن منی نیز آگاه بود.
انسداد مادرزادی مری∗ نشان‌دهنده عدم پیوستگی ساختار مری - معده می‌باشد که به صورت یک کیسه کور نمایان می‌گردد. فیستول تراکئوازوفاژیال∗ نشان دهنده مجرای غیرطبیعی میان نای و مری می‌باشد که در این شرایط نوزاد با بلعیدن شیر دچار پنومونی یا سایر اختلالات می‌گردد.
تا کی این خام فریبی، تو نه یاجوجی چند بلعیدن مردم، تو نه ثعبانی
می‌توانید این ماهی را با سیکلیدهای کوچکتر نگاهدارید. البته نه در اندازه‌ای که برای بلعیدن توسط آروانا مناسب باشند. همچنین می‌توانید آنها را با اسکارهای کوچک و گلدفیش‌های بزرگ نگاهدارید. اگر سیچلایدهای شما رفتارهای خشونت‌آمیزی از خود بروز می‌دهند - همانند زمانی که برای تولید مثل آماده شده‌اند - باید سیکلیدهای مهاجم را جابجا کنید. ضمناً نوع شنای سیکلیدها که خیلی نزدیک به سایرین حرکت می‌کنند می‌تواند به پولک‌های آروانای شما صدمه بزند.