اوتان
معنی کلمه اوتان در دانشنامه عمومی

اوتان

معنی کلمه اوتان در دانشنامه عمومی

اوتانن یک روستا در ایران است که در بخش مرکزی شهرستان گلبهار در استان خراسان رضوی واقع شده است.
این روستا در دهستان بیزکی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۱ نفر ( ۱۲ خانوار ) بوده است.
اوتان (سوریه). اُوتان دهکده ای در استان حمص و شمال غربی شهر حمص است. بر پایه آمارهای سال ۲۰۰۴ جمعیت این دهکده ۵۸۳ نفر است.
معنی کلمه اوتان در ویکی واژه

معنی کلمه اوتان در ویکی واژه

از شخصیت‌های زمان داریوش هخامنشی که در کتیبه‌بیستون نام او منعکس شده‌است. طبق سنگ‌نبشته بیستون، اوتان یکی از هفت مردان بود که در طراحی عملیات خلع و قتل گئومته دست داشت.
~به مفهوم فارسی آن رودرواسی کردن، خجالت کشیدن، کم‌رو. اوتان نِره گَلمِرِ ایچَره. خجالت می‌کشه نمیاد داخل.

جملاتی از کاربرد کلمه اوتان

در ۱۹۸۳ در حالی که به سرطان خون مبتلا شده و پارکینسون نیز زمین‌گیرش کرده بود به همراه همسر سومش سینتیا داوطلبانه خودکشی کرد. او سال‌ها از طرفداران اوتانازی (مرگ خودخواسته) بود و در ۱۹۸۱ نایب رئیس جامعه اتانازی داوطلبانه بریتانیا شد. به او همچنین کرسی فراروان‌شناسی دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند را اعطا کرده بودند.
واژهٔ اورانگوتان در زبان مالایی به معنی «مرد جنگل» است. اورانگ (مرد) + اوتان (جنگل).
اخلاق بیوتکنولوژی مربوط به معضلات اخلاقی پیرامون استفاده از فناوری‌های زیستی در زمینه‌هایی از جمله تحقیقات پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی و کاربردهای صنعتی می‌باشد. موضوعاتی مانند اخلاق شبیه‌سازی، اخلاق سلامت الکترونیکی، اخلاق پزشکی از راه دور، اخلاق ژنتیک، اخلاق عصبی و اخلاق ورزش و تغذیه در این گروه قرار دارند. نمونه‌هایی از موضوعات خاص شامل بحث در مورد اوتانازی و حقوق تولید مثل می‌باشد.
به اوتاناسانا رفته و همزمان با خم کردن زانوی چپ، پای راست را عقب ببرید؛ زانو و رویه پا را روی زمین بگذارید. پای راست را تا جایی عقب ببرید که زانوی چپ بالای پاشنه پای چپ قرار گیرد. دستها همچنان صاف هستند و طرفین پای چپ قرار دارند.
اوتان به خود اختیار کرده‌ست چه در پی جبر و اختیارید؟
الیسا ماکی‌نی‌می که در رشته معماری تحصیل کرده بود در ۱۹۵۲ با آلتو ازدواج کرد و در کارهای آینده همواره با وی همکاری داشت، به ویژه در طرح توسعه ساختمان پلی تکنیک اوتانی می و ساختمان مرکز فرهنگی لاپیا در رووانیمی؛ ساختمانی که بعدها در فاصله ۱۹۷۰تا ۱۹۷۵ به منظور توسعهٔ ساختمان اداری و مرکز فرهنگی به اجرا درآمد؛ پروژهٔ اصلی آن در سال ۱۹۶۳ طراحی شده بود.
اتانازی فیلمی با موضوع اجتماعی از رحمان رضایی است. این فیلم تولید سال ۱۳۸۰ و فیلم نامهٔ آن نوشته دکتر محمدهادی کریمی است که با دَستمایه قرار دادن موضوعی پزشکی (اوتانازی) وارد مسایل اجتماعی نسل جوان می‌شود.
مر شما را سرکه داد از کوزه‌اش تا نباشد عشق اوتان گوش کَش