اغلان

اغلان

معنی کلمه اغلان در لغت نامه دهخدا

اغلان. [ ] ( اِ ) اشی ، بترکی حبذ را گویند. ( فهرست مخزن الادویه ).

معنی کلمه اغلان در فرهنگ معین

( اُ ) [ تر. ] ( اِ. ) پسر، پسربچه .

معنی کلمه اغلان در فرهنگ فارسی

( اسم ) پسر پسر بچه .
اشی بترکی حبذ را گویند

معنی کلمه اغلان در دانشنامه عمومی

آغلان. آغلان، روستایی در دهستان ملکاری غربی بخش زاب شهرستان میرآباد در استان آذربایجان غربی ایران است. این روستا، مرکز دهستان ملکاری غربی است.
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا برابر با ۳۰۷ نفر ( ۸۰ خانوار ) بوده است.

معنی کلمه اغلان در ویکی واژه

پسر، پسربچه.

جملاتی از کاربرد کلمه اغلان

حیدربابا یولی تک ، یول باغلانیب اوزومه آوچی فلک آولاییب سررویله جئیرانیمی
آتشکده آذرجو یکی از آتشکدهای شهر داراب و در ۱۰ کیلومتری غرب شهر دارابگرد است. آتشکدهٔ آذرجو به شیوهٔ چهارتاقی با گنبدی گرد است که سقف اصلی آن ویران شده‌است. «مقدسی» یکی از رخدادنگاران، آذرجو را شهری از آتش معنا کرده‌است. در برابر این آتشکده، کوه بلندی به نام «حفر سیاه» و چشمه‌ای طبیعی و بزرگ به نام «اغلان‌قز» قرار دارد. آتشکده آذر جو در فاصله یک کیلومتری از روستای کرسیا واقع شده‌است و در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۵۶۰۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
‫خوش بود ماهتاب در آن گشتِ کو به کو‬ ‫دیرماشیردیق ، داغلان آشیردیق داغا‬
این روستا در دهستان اغلان‌تپه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷۳ نفر (۱۲۲خانوار) بوده‌است.
بقعه ملای روستای یبر داغلان مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان پاکدشت، بخش مرکزی، روستای یبر داغلان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۳۰۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
در سال ۲۰۱۰ وایت به عنوان نامزد حزب جنسی استرالیا در انتخابات ایالتی ویکتوریا شرکت کرد. شعار او در این انتخابات، رسیدگی به وضع شاغلان صنعت سکس بود.