آن سری

معنی کلمه آن سری در لغت نامه دهخدا

( آن سری ) آن سری. [ س َ ] ( ص نسبی ) عقبائی. اُخرَوی. آخرتی. || خدائی. الهی. غیبی. مقابل این سری :
باشم گستاخ وار با تو که لاشی کند
صد گنه این سری یک نظر آن سری.سنائی.سری دارم چو حافظ مست لیکن
بلطف آن سری امّیدوارم.حافظ.

معنی کلمه آن سری در فرهنگ معین

( آن سری ) (سَ ) (ص نسب . ) اخروی ، آخرتی ، مق . این سری ، خدایی ، الهی ، غیبی .

معنی کلمه آن سری در فرهنگ عمید

( آن سری ) ۱. آن طرفی.
۲. [مقابلِ این سری] [مجاز] آخرتی، اخروی، آن جهانی: باشم گستاخ وار با تو که لاشی کند / صد گنه این سری یک نظر آن سری (سنائی۲: ۳۱۵ ).
۳. [مجاز] غیبی، خدایی: برآوردن ز مغرب آفتابی / مسلّم شد ضمیر آن سری را (مولوی۲: ۱۰۴ ).

معنی کلمه آن سری در فرهنگ فارسی

( آن سری ) ( صفت ) ۱ - اخروی عقبایی آخرتی مقابل این سری . ۲ - خدایی الهی غیبی مقابل ین سری .

معنی کلمه آن سری در ویکی واژه

اخروی، آخرتی ؛ م
این سری، خدایی، الهی، غیبی.

جملاتی از کاربرد کلمه آن سری

میمون‌های برنامه‌نویس[واژه‌نامه ۸۱] یک سریال کارتونی است که در قسمت اول آن شخصیت استیو وازنیک وجود دارد، که وازنیک زحمت دوبله نقش کارتونی خودش در آن سریال را نیز کشیده‌است.
موی لاغرتر همی یا جسم من یا آن میان کوه سنگین تر همی یا آن سرین یا بار من
بازی‌های رایانه‌ای بسیاری نیز بر اساس جنگ ستارگان به بازار ارائه شده‌اند. از جمله بازی‌های سبک شبیه‌ساز فضایی که بازیگر می‌تواند جنگنده‌های فضایی فیلم را به پرواز درآورده و هدایت کند یا بازی پرطرفدار نیروهای تاریک و در دنباله آن سری بازی‌های «شوالیه جدای» که در سبک تیراندازی اول شخص ساخته شده‌اند. جنگ ستارگانِ لگویی (با الهام از اسباب بازی آجری لگو) و خط مقدم پرفروش‌ترین بازی‌های این فرانشیز محسوب می‌شوند، هر چند بازی مورد پسند منتقدان، سلحشوران جمهوری قدیم است که در سال ۲۰۰۳ و در سبک نقش‌آفرینی به بازار ارائه شده و جوایز متعددی را برده‌است. در ادامه بازی مذکور، «جنگ ستارگان: جمهوری قدیم» در قالب یک بازی چند نفره آنلاین ساخته شده‌است.
این پذیرنده را ساخت) اما استفاده از آن سریع است.
سر ببرم لیک این سر آن سریست کز بریده گشتن و مردن بریست
سپس این سؤال مطرح می‌شود این است که در چه شرایطی نقض قانون می‌تواند قانونی باشد. در تئوری قانونگذاری بنتام شرها درجه یک و درجه دو رتبه‌بندی کرده‌است. شرهای مرتبه اول عواقب آن سریعاً منتشر می‌شوند؛ شرهای درجه دو به تدریج در جامعه پخش می‌شود و باعث ایجاد «خطر» می‌شود.
همچنین ۴۲ درصد از وزن اف-۳۵ را مواد مرکب (کامپوزیت) به کار رفته در این جنگنده تشکیل می‌دهند که این بیشترین میزان استفاده از مواد مرکب در یک جنگنده آمریکایی است برای مثال ۲۲ درصد از وزن اف ۲۲ و فقط ۲ درصد از وزن اف ۱۶ از مواد مرکب ساخته شده‌اند. استفاده از مواد مرکب باعث کاهش وزن اف-۳۵ و کاهش مصرف سوخت شده است. همچنین نسل جدید مواد مرکب به کار رفته در ساخت سطح بدنهٔ اف-۳۵ (فیبر حصیری) علاوه بر جذب خوب امواج رادار، در عین ارزان‌تر بودن، مناسب برای انواع شرایط آب و هوایی است، آسیب‌پذیری کمتر دارد و در نهایت تعمیرات آن سریع‌تر است.
تحت شرایط دنیای واقعی، نیروی کوریولیس به طور محسوسی بر جهت جریان آب تأثیر نمی‌گذارد. فقط اگر آب چنان ساکن باشد که سرعت چرخش مؤثر زمین نسبت به ظرف آن سریع‌تر از چرخش آب باشد، و اگر گشتاورهای اعمال شده از بیرون (مانند جریان بر روی سطح ناهموار کف) به‌اندازه کافی کوچک باشد، اثر کوریولیس ممکن است در واقع جهت گرداب را تعیین کند. بدون چنین آماده‌سازی دقیق، اثر کوریولیس بسیار کوچک‌تر از تأثیرات مختلف دیگر در جهت تخلیه مانند هر چرخش باقیمانده آب و هندسه ظرف خواهد بود.
پس کنم تا این سرت را آن سری سازمت هر دم بدردی بستری
سیر حکمت از آن سریع‌ترست که برد مسرع ضمیرش پی
کار به تدبیر نیست، بخت به زور آوری دولت و جاه آن سریست، تا که کند اختیار
ارائه شد. در نتیجه این الگوریتم که امروزه الگوریتم کاراتسوبا نامیده می‌شود، فرضیه آندری کولموگوروف که طبق آن سریع‌ترین الگوریتم ضرب دارای پیچیدگی
هر آن سری که بر آن آستان نگردد خم چو حلقهٔ در آن کوی سربلند مباد
قابل تاج سلاطین هیچ می دانی که کیست آن سری کاندر جهان شد ساعتی پامال او
مگو با من چه ربطیست این که با دلدار دارد دل که آن سریست دل می‌داند و دلدار می‌داند
ارگ بم بزرگ‌ترین سازه تاریخی خشتی در جهان است که محل آن در شهر بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران قرار دارد. در تاریخ ۵ دی ۱۳۸۲، ساعت ۰۴:۵۲:۵۵ در اثر زلزله بم آسیب دید اما در بدو حادثه به دلیل اهمیت آن سریعاً در فهرست آثار میراث جهانی درخطر قرار گرفت و با همکاری یونسکو و بسیاری از کشورها پروژه نجات بخشی این اثر انجام شد. چند روز پس از زلزله، محمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت ایران، دستور بازسازی آن را صادر کرد.
نگه داشتند آن سریر مهی که گاه مهی بد زشاهان تهی
هر کجا بوی خوش آید بو برید سوی آن سر کاشنای آن سرید