آسیب رسیدن

معنی کلمه آسیب رسیدن در ویکی واژه

آسیب‌رسیدن
به کسی یا چیزی آسیب رسیدن؛ وارد آمدن آزار و گزند به او یا آن. مبادا خدای نخواسته در این کشمکش‌های روزانه آسیبی به مادر پیرم برسد. «جمال‌زاده»

جملاتی از کاربرد کلمه آسیب رسیدن

در اوایل سال ۲۰۰۶ گردباد آبخوست‌های تاکوئو را درنوردید و باعث دشواری‌های بیشتری شد. در دسامبر ۲۰۰۸ چندین سیل که بر اثر مد زیاد دریا در ۳ روز ایجاد شده بودند همه آشپزخانه‌ها را ازبین برده، خانه و تعدادی از کلیساها را نابود کرده و مردم را وحشت زده کردند. به دلیل نگرانی از آسیب رسیدن به مردم ساکن در آب‌سنگ حلقوی، کشتی کمک‌رسانی برای چند هفته پس از این حادثه، امکان نزدیک شدن به آبخوست‌ها را نداشت. هم‌اکنون به نظر می‌رسد که بعضی از مردم تاکائو، تصمیم به جابجایی همیشگی به سرزمین اصلی بوگنویل را دارند.
در کاتالیست سیستم «اس.سی. آر» گازهای در مجاورت کاتالیست با آمونیاک واکنش داده و به آب و نیتروژن تجزیه می‌گردد و از اگزوز خارج می‌شوند. برای کارکرد صحیح و مؤثر سیستم «اس.سی. آر» خودرو، باید اطمینان حاصل کرد که فقط ادبلو به دلیل خالص و استاندارد بودن در مخزن ادبلو ریخته شود. استفاده از محصولات بی کیفیت و ناخالص موجب آسیب رسیدن به کاتالیست و سیستم انژکتور ادبلو خواهد شد. فناوری «اس.سی. آر» هم‌اکنون به عنوان یک فناوری مؤثر و کارآمدجهان در حال گسترش بوده و در خودروهای آینده نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت
علائم در اثر تجمع مایع و افزایش فشار درون چشم و در نتیجه آسیب رسیدن به رشته‌های عصب چشمی به‌وجود می‌آیند اما در برخی از گروه‌های جمعیتی، تنها ۵۰ درصد از افراد مبتلا به گلوکوم زاویه باز اولیه دارای فشار چشم بالا هستند.
علاوه بر این، این فیلتر به علت قیمت ارزانش، نقش محافظ فیزیکی لنز را نیز برعهده دارد؛ به‌این ترتیب که اگر لنز دوربین با جایی برخورد کند، به جای شکستن و آسیب رسیدن به لنز گران‌قیمت، فیلتر از بین می‌رود.
چهارطاقی خیرآباد در اثر بارندگی‌های شدید سال ۱۳۷۰ و همچنین زمین لرزه‌ایی که در این سال به‌وقوع پیوست، دچار صدماتی از ناحیهٔ پایه‌ها و بدنه شد. علاوه بر این، گذشت زمان باعث شده بود شکاف‌های بزرگی در سقف و پایه‌های بنا ایجاد شود، از این روی در شهریور ۱۳۹۰، مرمت‌گران وابسته به ادارهٔ میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد پایه‌های این بنا را با ملات سیمان بازسازی کرده‌اند که موجب آسیب رسیدن به این چارتاقی شده‌است.