ارتباط جمعی
معنی کلمه ارتباط جمعی در فرهنگستان زبان و ادب

ارتباط جمعی

معنی کلمه ارتباط جمعی در فرهنگستان زبان و ادب

{mass communication} [جامعه شناسی] برقراری ارتباط و انتقال اخبار و اطلاعات به تمام یا جمع کثیری از مردم در جامعه ازطریق رسانه های جمعی

معنی کلمه ارتباط جمعی در دانشنامه عمومی

ارتباط جمعی به فرایند انتقال پیام از فرستنده یا فرستندگان با استفاده از وسایل ارتباطی نظیر روزنامه، کتاب، امواج رادیو، تلویزیون و غیره برای گروه غیر محدودی از مردم با سرعتی زیاد گفته می شود.
• مخاطبان ناآشنا و پراکنده
• ارتباط ناپایدار و گذرا است
• دریافت بازخورد با تأخیر
• سرعت عمل
ارتباط جمعی خودانگیز که کاستلز بیان می کند به این معنی است که هر فرد در ابتدا به دنبال سوژه و محتوای مورد علاقه خود می رود. ولی ما نمی خواهیم آن روزنامه نگار فعال قاطی جریانات فتنه ایی انقلاب شود می توان گفت این ارتباط جمعی جدید یک ( خود ) دارد. همین ( خود ) است که فرد را ترغیب به تعامل می کند. حضور این ( خود ) در سه مرحلهٔ تولید، توزیع و انتخاب پیام آگاهانه و مبتنی بر نیاز هر کس، شخصی سازی شده است.
در ارتباط جمعی پیام ارسال می شود از طریق رسانه های ارتباط جمعی و ارتباط غیر مستقیم است مخاطب محتوا و پیامی را که پخش می شود دریافت می کند بدون انتخاب ولی در ارتباط جمعی خود انگیز مخاطب خودش انتخاب می کند و دنبال سوزه مورد نظر خود می گردد در هردو نوع ارتباط وسائل ارتباط جمعی انتقال دهنده پیام هستند.

معنی کلمه ارتباط جمعی در ویکی واژه

برقراری ارتباط و انتقال اخبار و اطلاعات به تمام یا جمع کثیری از مردم در جامعه ازطریق رسانه‌های جمعی.

جملاتی از کاربرد کلمه ارتباط جمعی

اصطلاح تبلیغات ریشه در واژه‌های «کنگرگاتیو دی پروپاگاندا فید» یا کنگره ترویج ایمان دارد که در سال ۱۶۲۲، کلیسای کاتولیک برپا نمود. این کنگره بخشی از اقدامات ضد اصلاح‌طلبی کلیسا بود و مطابق تعریف لاسول در کتاب «فنون تبلیغات در جنگ جهانی» تبلیغات منحصراً به کنترل عقیده با نمادهای مهم نظیر گزارش‌ها، شایعات، تصاویر و دیگر اشکال ارتباط جمعی می‌پردازد. لاسول در سال ۱۹۳۷ تعریفی به شرح زیر ارائه داد: «تبلیغات در کلی‌ترین معنی، فن اثرگذاری بر عمل انسانی از راه دستکاری نمودگارهاست. این نمودگارها ممکن است شکل گفتاری، نوشتاری، تصویری یا موسیقایی بگیرد».
ارتباط جمعی خودانگیز که کاستلز بیان می‌کند به این معنی است که هر فرد در ابتدا به دنبال سوژه و محتوای مورد علاقه خود می‌رود. ولی ما نمی خواهیم آن روزنامه نگار فعال قاطی جریانات فتنه ایی انقلاب شود می‌توان گفت این ارتباط جمعی جدید یک (خود) دارد. همین (خود) است که فرد را ترغیب به تعامل می‌کند. حضور این (خود) در سه مرحلهٔ تولید، توزیع و انتخاب پیام آگاهانه و مبتنی بر نیاز هر کس، شخصی‌سازی شده‌است.