رسیتال

معنی کلمه رسیتال در فرهنگستان زبان و ادب

{recital} [موسیقی] کنسرتی که غالباً یک تکنواز یا تکخوان، گاه با یک یا چند همراهی کننده برگزار می کند

جملاتی از کاربرد کلمه رسیتال

آرش فولادوند از ۸ سالگی نواختن پیانو را آغاز کرد. در سال‌های ۱۳۸۲، ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ همزمان با تحصیل در دانشکده فنی دانشگاه تهران در رشته مهندسی عمران با همکاری نوازندگان دیگر، اقدام به برگزاری رسیتال‌های پیانو، به نفع موسسه خیریه محک نمود.
یک سال پس از مرگ انتان لاوی و به تاریخ ۲۹ اکتبر ۱۹۹۸، یک مراسم یادبود در مؤسسهٔ فرهنگی تنری[اش] واقع در منهتن نیویورک برگزار شد. در این مراسم که پیتر گیلمور همراه با بیش از ۷۰ نفر از شیطان‌گرایان شرکت کرده بودند، رسیتال پیانو توسط مارک برن بام[اص] اجرا شد و تمرکز آن عمدتاً بر آهنگ‌های مورد علاقهٔ لاوی بود.
دایره قطعاتی که مورد توجه مالیکیان قرار گرفته بسیار وسیع است، از رپرتوار وسیعی که شامل اکثر قطعات مهم نوشته شده برای ویولن است (کنسرتو با ارکستر، سونات و قطعاتی با پیانو و موسیقی مجلسی) گرفته تا قطعاتی از آهنگسازان مدرن مانند فرانکو داناتونی، مالکوم لیپکین، لوسیانو شایلی، لادیسلاو کوپکوویچ، لوریس چکناوریان، لارنس رومن و یرواند یرناکیان. مالیکیان همچنین رسیتال‌هایی را برای ویولن سولو با برنامه‌هایی که شامل چرخه‌های کامل «۲۴ کاپریس» پاگانینی، «۶ سونات» از یوژن یسائه و «سونات‌ها و پارتیت‌ها» از سباستیان باخ می‌شود، می‌نوازد.