جنگل‌دار

جنگل‌دار

معنی کلمه جنگل‌دار در فرهنگستان زبان و ادب

{forest ranger, ranger} [مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست و جنگل] فرد کارشناس جنگل که مسئولیت ادارۀ امور جنگل را در یک بخش یا شهرستان بر عهده داشته باشد

معنی کلمه جنگل‌دار در دانشنامه عمومی

جنگل دار یا کارشناس جنگل داری ( به انگلیسی: Forester ) شخصی است که به جنگل داری، علم، هنر و حرفه مدیریت جنگل می پردازد. جنگل داران در طیف گسترده ای از فعالیت ها از جمله بازسازی بوم شناختی و مدیریت مناطق حفاظت شده شرکت می کنند. جنگل داران جنگل ها را مدیریت می کنند تا اهداف مختلفی از جمله استخراج مستقیم فراورده های جنگلی، تفریح در هوای آزاد، حفاظت، شکار و زیبایی شناسی را فراهم کنند. شیوه های مدیریتی نوپدید شامل مدیریت جنگل ها برای تنوع زیستی، ترسیب کربن و کیفیت هوا هستند.
بسیاری از مردم نقش جنگل دار را با چوب بر اشتباه می گیرند، اما بیشتر جنگل داران نه تنها به برداشت چوب، بلکه به مدیریت پایدار جنگل ها نیز توجه دارند. یک جنگل دار به نام جک سی وستوبی اظهار داشت که «جنگلداری به درختان نمی پردازد، بلکه به این موضوع می پردازد که چگونه درختان می توانند به مردم خدمت کنند».

معنی کلمه جنگل‌دار در ویکی واژه

فرد کارشناس جنگل که مسئولیت ادارۀ امور جنگل را در یک بخش یا شهرستان بر عهده داشته باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه جنگل‌دار

آلودگی آب با منبع غیرنقطه‌ای ممکن است از منابع مختلف و بدون هیچ راه‌حل یا تغییر خاصی برای رفع مشکل ناشی شود که تنظیم آن را دشوار می‌کند. کنترل آلودگی آب غیرنقطه‌ای دشوار است؛ زیرا ناشی از فعالیت‌های روزمره افراد مختلف است، مانند کوددهی چمن، استفاده از آفت‌کش‌ها، راه‌سازی یا ساخت‌وساز ساختمان. کنترل آلودگی منبع غیرنقطه‌ای نیازمند بهبود مدیریت مناطق شهری و پیرامونی، عملیات کشاورزی، عملیات جنگل‌داری و اسکله‌ها است.
امروز اداره جنگل‌داری منطقه سروکووو در گیرووژ لهستان که این مکان را در اختیار دارد آنرا را بازسازی کرده است و از آن به عنوان جاذبه گردشگری استفاده می‌کند. سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار گردشگر از این مکان بازدید می‌کنند که بیشتر آنها لهستانی و آلمانی هستند. نگرانی مقام‌های لهستانی این است که این مکان تبدیل به زیارتگاهی برای نئونازی‌ها شود.
بدسول در ۱۹۸۳ میلادی به عنوان عضو کمیته آموزش مجلس سنای آلاباما انتصاب یافته و در آن خدمت کرد. وی در ۱۹۸۷ میلادی به عنوان عضو کمیته‌های قضایی، آموزش و سلامت و همچنین به عنوان رئیس کمیته کشاورزی، حراست و جنگل‌داری گماشته شد.
بخش قابل توجهی از مساحت آرکانزاس را جنگل تشکیل می‌دهد. بررسی سازمان جنگل‌داری ایالات متحده در سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) نشان داد که ۱۸۷۲۰۰۰۰ هکتار جنگل در آرکانزاس وجود دارد که برابر با ۵۶٪ از کل مساحت ایالت می‌باشد. گونه‌های غالب گیاهی آرکانزاس عبارتند از بلوط، گردوی آمریکایی، کاج تیغ برگ و کاج استخری می‌باشد.