بازیکن آزاد

بازیکن آزاد

معنی کلمه بازیکن آزاد در فرهنگستان زبان و ادب

بازیکن آزاد
{free agent} [ورزش] بازیکنی که با هیچ تیم یا باشگاه حرفه ای قرارداد ندارد

معنی کلمه بازیکن آزاد در دانشنامه عمومی

بازیکن آزاد (فیلم). بازیکن آزاد ( به انگلیسی: Undrafted ) یک فیلم آمریکایی کمدی - درام و ورزشی به کارگردانی و نویسندگی جوزف مازلو محصول سال ۲۰۱۶ است. این فیلم اولین تجربه کارگردانی جوزف مازلو است، داستان این فیلم بر اساس زندگی واقعی برادر مازلو است.
دوازده تیم گروهی، بازی بیسبال داخلی را در تابستان بی معنایشان بازی می کنند. با تمام شدن تابستان این بازی ها تبدیل به مهم ترین بازی های زندگیشان می شود.
• جوزف مازلو در نقش پت موری
• آرون تویت در نقش جان «ماز» مازلو
• تایلر هوچلین در نقش جاناتان «دلز» دلامونیکا
• چیس کرافورد در نقش آرتور بارون
• فیلیپ وینچستر در نقش فاتچ
• جیم بلوشی در نقش جوی
• مت بوشل در نقش دیوید استین
• مایکل فیشمن در نقش آنتونلی

معنی کلمه بازیکن آزاد در ویکی واژه

بازیکنی که با هیچ تیم یا باشگاه حرفه‌ای قرارداد ندارد.

جملاتی از کاربرد کلمه بازیکن آزاد

بوگدان با پایان قراردادش با تیم فوتبال بولتون، در بازار نقل و انتقالات تابستانی به صورت بازیکن آزاد در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۵ به باشگاه لیورپول پیوست.
بازیکن آزاد است هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. بازیکن می‌تواند با تیراندازی در شهر امتیاز کسب کند یا اتومبیل را بدزدد و به سود خود بفروشد، اگرچه برای رسیدن به مقدار زیادی از پول باید سطح را تکمیل کنید، بازیکنان معمولاً مأموریت‌هایی را به دست می‌آورند که باعث کسب درآمد آنها می‌شود. بعضی از اعمال مجرمانه مثل استفاده از ماشین پلیس برای فرار از مردم دو برابر امتیاز دریافتی است.
در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸، اعلام شد که استوکس بار دیگر به عنوان بازیکن آزاد، این بار به پرمیرشیپ اسکاتلند برگشته و با باشگاه سنت میرن تمرین می‌کند. اما در ادامه، در ژوئیهٔ ۲۰۱۸، قراردادی دو ساله با تراکتور در لیگ برتر فوتبال ایران به امضا رساند.
اتوئو کار خود را با رئال مایورکا آغاز کرد و در سال 2007 به صورت قرضی برای لاساله بازی کرد، پس از شش ماه به رئال مایورکا بازگشت. پس از چندین سال با مایورکا در تابستان 2009 بازیکن آزاد شد و در 1 دسامبر 2009 برای خیمناستیک تاراگونا امضا کرد ، اما در 11 ژانویه 2010 باشگاه خود را به صورت قرضی به پوبلا ترک کرد .
در ۱ ژوئیه ۲۰۱۶، ابراهیموویچ به عنوان بازیکن آزاد با منچستر یونایتد قراردادی یک ساله امضا کرد که بسته به عملکرد او برای باشگاه، گزینهٔ تمدید آن وجود داشت. حقوق او ۲۰۰۰۰۰ پوند در هفته گزارش شده‌است. او در دو فصل ۲۰۱۷–۲۰۱۶ و ۲۰۱۸–۲۰۱۷ برای منچستر بازی کرد و سپس به باشگاه لس آنجلس گلکسی ایالات متحده پیوست.
تیموریان بعد از فسخ قرارداد با باشگاه استقلال به عنوان بازیکن آزاد به جمع شاگردان علی دایی پیوست تا نیم فصل دوم را برای نفتی‌های پایتخت بازی کند. او در نفت بار دیگر به اوج برگشت و بازی‌های درخشانی را برای تیم علی دایی انجام داد. آندو در قهرمانی نفت تهران در جام حذفی نیز نقش قابل توجهی ایفا کرد اما با پایان قراردادش و با توجه به مشکلات نفت دیگر قصد ماندن نداشت.
در ۷ فوریه ۲۰۱۸، تنها چند روز مانده به پایان پنجره نقل و انتقالات لیگ یونان، به عنوان بازیکن آزاد به تیم آپولون اسمیرنی در سوپر لیگ فوتبال یونان با قرارداد ۱۸ ماهه پیوست. برای استوکس این بار خیلی طول نکشید تا به دردسر بیفتد، چرا که یک هفته در تمرینات در آوریل ۲۰۱۸ شرکت نکرد. در ادامه باشگاه او اعلام کرد که «ما به دنبال راه قانونی برای فسخ قرارداد با وی هستیم».
وی پس از خروج از نفت تهران بازیکن آزاد محسوب می‌شد در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۶ باز هم‌راهی تبریز شد و با قراردادی یک ساله رسماً شاگرد لوکا بوناچیچ شد. هنگامی که گسترش فولاد در نزدیکی قعر جدول قرار داشت، سرمربی وقت این تیم آندرانیک تیموریان را کنار گذاشت.
وی در نقل انتقالات زمستان ۲۰۱۹ در آستانه جدایی از پاریس سن ژرمن بود و از اتلتیکو مادرید پیشنهاد داشت و خودش هم تمایل داشت ولی نهایت این انتقال رخ نداد. کاوانی که بعد از جدایی از پاری سن ژرمن در پایان فصل ۲۰–۲۰۱۹ لیگ فرانسه، بازیکن آزاد بود، قراردادی یک ساله با منچستر یونایتدامضا کرد.
یامگا به عنوان بازیکن آزاد به همراه رودی ژستد بازیکن دو رگه اهل بنین-فرانسه در ۲۳ مهر ۱۴۰۰ به استقلال پیوست. وی اولین بازی خود را برای این تیم مقابل ذوب آهن انجام داد، و موفق شد دو گل برای استقلال به ثمر برساند. در پایان استقلال با نتیجه ۲ بر ۰ پیروز شد. استقلال در این فصل عنوان قهرمانی لیگ برتر را بدون شکست کسب کرد و به رکورد تاریخی ۱۰ گل خورده در یک فصل رسید.وی با زدن ۱۰ گل بعد از گادوین منشأ، دومین گلزن برتر فصل ۰۱–۱۴۰۰ لیگ برتر شد. همچنین وی به همراه استقلال قهرمان سوپر جام فوتبال ایران ۱۴۰۱ شد.