ایمک

ایمک

معنی کلمه ایمک در دانشنامه عمومی

آی مک. آی مک یکی از انواع رایانه های رومیزی است که توسط شرکت اپل ساخته شده است. آی مک مشهور به طراحی های بی نظیر در سبک خودش است و از پوشش آلومینیومی بهره می برد و در نازک ترین قسمت ضخامت آن به ۵ میلی متر می رسد. ای مک ها در دو نوع ۲۱٫۵ و ۲۷ اینچی تولید می شود.
ای مک دارای مدل های مختلف و متعددی است.
آی مک ۲۰۱۴ نام یک مدل از آی مک های اپل است.
در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۴، ورژن جدید ۲۷ اینچی ( ۶۹ سانتی متر ) آیمک معرفی شد که ویژگی اصلی آن رتینا ۵کی، صفحه نمایشی با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل است. همچنین این مدل جدید شامل پردازنده ای جدید، چیپ گرافیکی جدید و گزینه های دیگری برای حافظه است. این محصول همراه با آیپد مینی ۳ و آیپد ایر ۲ و آی او اس ۸٫۱ معرفی شد.
طراحی این نسخه چندان فرقی با نسخه قبلی خود ندارد. یا به زبان ساده تر، تقریباً هیچ فرقی با نسخه قبلی خود ندارد!! و همان طراحی چشم نواز آی مک قبلی را دارد. البته این فقط مربوط به ظاهر آن می شود. این آی مک، صفحه نمایشی ۲۷ اینچی دارد. صفحه نمایش، مهم ترین ویژگی آی مک ۲۰۱۴ است. مهم ترین ویژگی این آی مک که اپل به آن می نازد و از آن به عنوان مهم ترین ویژگی این آی مک یاد می کند، صفحه نمایش آن است. این آی مک دارای صفحه نمایشی ۲۷ اینچی با رزولوشن 5k و از نوع رتینا است؛ و یعنی تقریباً با کیفیت ترین آی مکی که تا به حال ساخته شده! ( و شاید هم باکیفیت ترین صفحه نمایش جهان )
در زیر نگاهی به چند رزولوشن برتر در دسترس عموم می اندازیم:
• qHD ( 960*۵۴۰ )
• HD ( 1280*۷۲۰ )
• FHD or Full HD ( 1920*۱۰۸۰ )
• QHD / Quad HD / 2K ( 2560*۱۴۴۰ )
• UHD / 4K ( 3840*2160 )
خب، لیستی که مشاهده کردید، لیست رزولوشن های صفحه نمایشی بود که در دسترس عموم اند. به معنای ساده تر، رزولوشن های کمتر یا خیلی بیشتر از این ها هم وجود دارند ولی در دسترس عموم نیستند. این رزولوشن ها را می توانید در اسمارت فون یا تبلت یا پی سی خود، شاهد باشید. آی مک ۲۷ اینچی اپل، دارای رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ است و برترین رزولوشن در دسترس بشمار می رود. با توجه به اینکه این آی مک از تکنولوژی رتینا ( رتنا ) اپل بهره می رود، حس بسیار خوبی را به کاربر انتقال می دهد و اپل می گوید که بهترین انتخاب برای عکاسان حرفه ای است که می خواهند تمام جزئیات تصویر خود را بررسی کنند. با توجه به اینکه این صفحه نمایش از ۱۴٫۷ میلیون پیکسل بهره می برد، می توان گفت که برترین صفحه نمایش را دارد. این صفحه نمایش دارای فناوری TFT اکسید شده است که می توان به کمک آن، این تعداد عظیم از پیکسل هارا شارژ کرد و مدت زمان بیشتری آن ها را شارژ نگه داشت.

معنی کلمه ایمک در ویکی واژه

بودن.

جملاتی از کاربرد کلمه ایمک

اَللهُّ تعالی مُریدُ للخیر و الشرّ ولایرضی اِلاّ بالخیر لانهّ قال کنت کنزاً مخفیاً فاحببت بان اعرف لاشک ان اللّه تعالی یرید الامر و النهی و الامر لایَصلح اِلاّ اذا کان المأمور کارهاً لما امر به طبعاً لایُقال کل الحلاوة و السکّر یا جایع و ان قیل لایسمیّ هذا امراً بل اکراماً و النهی لایَصحّ عن الشیء یرغب عنه الانسان لایَصحّ ان یُقال لاتأکل الحجر و لاتأکل الشوّک ولو قیل لایُسمّی هذا نهیاً فلا بُدّ لصحّة الامر بالخیر و النهی عن الشرّ من نفس راغب الی الشرّ وارادة وجود مثل هذا النفس ارادة للشرّ ولکن لایرضی بالشرّ والاّ لَما اَمر بالخیر و نظیر هذا مَن اراد التدریس یفهو مریدُ لجهل المتعلم لاَن التدریس لایمکن اِلا بجهل المتعلم و ارادة الشیی ارادة ماهو مِن لوازمهِ و لکن لایرضی بجهله و الاّ لما علمّه، و کذالطبیبُ یُریدُ مرضَ الناسِ اِذا أراد طب نفسه لانهُ لایمکن ظهور طبهِّ الا بمرض الناّس ولکن لایرضی بمرض النّاسِ والا لماداواهم و عالجهم و کذا الخبّاز یُریدُ جوع الناّس لِحصول کسبهِ وَمعاشهِ ولکن لایرضی بجوعِهم والا لماباعَ الخبز، ولذا المراء و الخیلُ یریدون اَن یکون لسلطانِهم مُخالفٌ و عدوّ و الاّ لما ظَهر رُجولیتهّم و محبّتهم للسّلطان ولایجمعهم السّلطان لِعدم الحاجة اِلیهم ولکن لایَرضون بالمخالف والا لما قاتلوا و کذلک الانسان یُرید دَواعی الشرّ فی نفسهِ لِانهُ یُحبّ شاکراً مُطیعاً متقّیاً و هذالایمکن الابوجود الدّواعی فی نفسه وارادةُ الشیء ارادة ماهُو من لوازمِهِ ولکن لایرضی بهالانّه مجاهد بازالة هذه الاشیاء من نفسه فعلم انهُ مُریُ للشرّمن وجهٍ وغیر مُرید لَهُ مِن وجهٍ والخصم یقولُ غیر مرید للشرّ مِن وجهٍ ما و هذا محال أن یُرید الشیئ و ما یُرید ماهو من لوازمِهِ و من لوازم الامر و النهی هذه النفس الابیةّ التی ترغب اِلی الشرّ طبعاً و تنفر عن الخیر طبعاً و هذه النفس من لوازمها جمیع الشّرور التی فی الدنیا فلولم یرد هذه الشرّور لم یرد النفس لایریدُ الامر و النهّی الملزومین للنفس ولورضی بها ایضاً لما امرها و لما نهاها فَالحاصلُ الشرُّ مُرادٌ لغیره ثم یقول اِذا کان مُریداً لِکُلّ خیرومن الخیرات دفعُ الشرّور فکان مریداً لِدفع الشّر ولایُمکن دفع الشرّ اِلاّ بوجود الشرّ او یقل مُریدٌ لِلایمان ولایمکن الایمان الاّ بعد الکفر فیکون من لوازمِهِ الکفرُ الحاصل ارادةُ الشرّ اِنما یکون قبیحاً اِذا ارادهُ لعینه اماّ اذا ارادهُ لخیر لایکون قبیحاً قال اللّه تعالی وَلَکُمْ فِی الْقِصصاصِ حَیوةٌ لاشک بان القصاص شَرٌ وهدمٌ لِبنیان اللهِّ تعالی و لکنهذا شَرٌ جزوی وصون الخلق عن القتل خیرٌ کلّی وارادة الشرّ الجوزی لارادة الخیرالکلیّ لیسَ بقبیح و ترک ارادة اللّه الجزویّ رضآء بالشّر الکلّی فهو قبیح و نظیر هذا الامّ لاترید زجر الوالد لانهّا تنظر اِلَی الشرّ الجزوی و الاَب یرضی یزجره نظراً الی الشّر الکلّی لقطع الجزؤ فی الآکلة اللهّ تعالی عفوٌّ غفورٌ شدیدُ العقاب فهل یُرید ان یصدق علیه هذهِ الاقسام ام لافلابُد من بَلی ولایکون عفواًّ غفوراً الابوجود الذُنوب و ارادةُ الشیء ارادة ماهو من لوازمِهِ و کذا اَمرنا بالعفو و اَمرنا بالصلح والاصلاح و لایکون لهذا الامرفایدةٌ اِلاّ بوجود الخصومة، نظیرهُ ماقال صدرالاسلام ان اللهّ تعالی اَمرنا بالکسب و تحصیل المالِ لِانهُّ قال انفقوا فی سبیل اللهّ و لایمکن انفاقُ المال اِلا بالمال فکان امراً بتحصیل المال و من قال لغیره قم صَلّ فقداَمره بالوضوء و امرهُ بتحصیل الماء و لِکلّ ماهو من لوازمِه.
دیدمش بر صورت حیوان وحشی و علیه جلد الثعلب فقصدت اخذه و هو علی غرفة صغیرة ینظر من الدّرج فرفع یده و یقفز کذا و کذا ثم رأیت جلال. التبریزی عنده علی صورة دلة فنفر فاخذته و هو یقصد ان یعضنی فوضعت راسه تحت قدمی و عصرته عصرا کثیرا حتی خرج کل ما کان فیه ثم نظرت الی حسن جلده قلت هذه یلیق ان یملأ ذهبا و جوهرا و درّا و یاقوتا و افضل من ذلک ثم قلت اخذت مااردت فانفر یا نافر حیث شئت و اقفز الی ایّ جانب رأیت و انما قفزانه خوفا من ان یغلب و فی المغلوبیة سعادته لاشک انه یصوّر من دقائق الشهابیة و غیره واشرب فی قلبه و هو یرید ان یدرک کل شیء اخذ من ذلک الطریق الذی اجتهد فی حفظه و التذبه و لایمکنه ذلک لانّ للعارف حالة لایصطاد بتلک الشبکات و لایلیق ادراک هذا. الصیّد بتلک الشبکات و ان کان صحیحا مستقیما فالعارف مختار فی ان یدرکه مدرک لایمکن لاحد ان یدرکه الّا باختیاره انت قعدت مرصاداً لاجل الصیّد الصید یراک و یری بیتک و حیلتک و هو مختار و لا ینحصر طرق عبوره و لا یعبر من مرصدک انما یعبر من طرق طرقها هو و ارض اللّه واسعة و لا یحیطون بشیء من علمه الّا بماشاء ثم تلک الرقائق لمّا وقعت فی لسانک و ادراکک ما بقیت دقائق بل فسدت بسبب الاتّصال بک کما ان کل فاسد او صالح وقع فی فم العارف و مدرکه لایبقی علی ما هو بل یصیر شیئاً آخر متدثرا متزمّلا بالعنایات و الکرامات الاتری الی العصا کیف تدثرت فی ید موسی و لم تبق علی ما کان من ماهیّة العصا و کذا اسطوانة الحنّانة و القضیب فی ید الرّسول و الدّعاء فی فم موسی و الحدید فی ید داود و الجبال معه مابقیت علی ماهیّتها بل صارت شیئا اَخر غیر ما کانت فکذا الرقائق و الدّعوات اذا وقعت فی یدالظلمانی الجسمانی لایبقی علی ما کان.
فاسد شده را ز روزگار وارون لایمکن ان یصلحه العطارون
در اوایل حضور کارخانه‌ها به صورت «تیم کارخانه» بود (یه معنای تیمی که متعلق به یک کارخانهِ مهم است)، مانند آلفا رومئو، فراری، فیات یا رنو. شرکت‌هایی مانند کلایمکس، رپکو، کازوورث، هارت، جاد و سوپرتک که وابستگی تیمی مستقلی نداشتند، غالباً موتورهایشان را به تیم‌هایی که خود توان ساخت آن‌ها را نداشتند می‌فروختند. با پیشی گرفتن طمع و توانایی ساخت کارخانه‌ها، امروزه تقریباً همهٔ موتورها به وسیلهٔ کارخانه‌های مهم ساخته می‌شوند.
گورنلیسن انتخاب شد تا نمایندگی تیم هلند را در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن به عنوان بازیکن ذخیره انجام دهد. تیم اصلی شامل انکی فان گرونسون، ایمکه بارتلس و هانس پیتر میندرهاد می‌شد.
ز سرگذشته، به راهت نشسته ایمکه تاکی نگه به عربده، زان چشم میگسار برآید