آروین
معنی کلمه آروین در لغت نامه دهخدا

آروین

معنی کلمه آروین در لغت نامه دهخدا

( آروین ) آروین. [ آرْ ] ( اِ ) اَرْوین. تجربه. آزمایش. امتحان. آزمون.
اروین. [ اَرْ ] ( اِ ) آروین. ( سروری ).تجربه. ( جهانگیری ) ( صحاح الفرس ) ( برهان ) ( سروری ). امتحان. آزمایش. ( برهان ) ( آنندراج ) ( رشیدی ). آزمون.
اروین. [ اِرْ ] ( اِخ ) دُشتینباخ. معمار کلیسای استراسبورگ ، متولد در شتینباخ ( باد ) در حدود 1244 و متوفی به سال 1318 م.

معنی کلمه آروین در فرهنگ معین

( آروین ) (وِ ) ( اِ. ) تجربه ، امتحان ، آزمایش .

معنی کلمه آروین در فرهنگ فارسی

( آروین ) ( اسم ) تجربه امتحان آزمایش .
تجربه آزمایش
اروین: آزمایش، تجربه، امتحان
معمار کلیسای استراسبورگ

معنی کلمه آروین در فرهنگ اسم ها

اسم: آروین (پسر) (فارسی) (تلفظ: ārvin) (فارسی: آروين) (انگلیسی: arvin)
معنی: تجربه، امتحان و آزمایش، امتحان و آزمایش و تجربه، آزموده و آزمایش شده، آزمایش امتحان آزمون

معنی کلمه آروین در دانشنامه عمومی

اروین (اسکاتلند). latitudeاروین ( اسکاتلند ) longitudeاروین ( اسکاتلند )
اروین ( به انگلیسی: Irvine ) یک شهرک در ایرشر شمالی است که در اسکاتلند واقع شده است.
اروین ۳۹٬۵۲۷ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه آروین در فرهنگ معین
معنی کلمه آروین در فرهنگ فارسی
معنی کلمه آروین در فرهنگ اسم ها

معنی کلمه آروین در ویکی واژه

تجربه، امتحان، آزمایش.
آزمایش
تجربه
امتحان

جملاتی از کاربرد کلمه آروین

او مدتی بعد و در پی اعتراضات ۱۸ تیر ۱۳۷۸ بازداشت شد و مدتی در زندان بود. آروین دو دهه‌ی بعد در هفتم آبان ۱۳۹۹ سکوتش را شکست و در صفحه اینستاگرامش از دوران بازداشتش گفت و از نیروهای امنیتی به تندی انتقاد کرد.
آروین در سال ۱۳۶۲ در تهران به دنیا آمد. از سیزده سالگی طراحی کارتون را به صورت آماتور شروع کرد. یکسال بعد با خانه روزنامه‌نگاران جوان و هفته‌نامهٔ «طنزپارسی» شروع به کار کرد. پس از آن در روزنامه زن به‌عنوان کارتونیست ادیتوریال خود را مطرح کرد.
شکوفه آروین (زادهٔ ۳۰ فروردین ۱۳۶۳) فیلم‌نامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، نویسنده و مدرّس تئاتر اهل ایران است که موفق شده است در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان مهمترین رویداد تئاتری کشور سه بار عنوان نمایشنامه‌نویس برگزیده را در بخش تولید متون کسب کند. آروین دانش‌آموختهٔ کارشناسی معماری از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه الزهرا است. و همچنین یک دوره مطالعات پژوهشی را در دانشگاه استکهلم به پایان رسانده است. او به عنوان نویسنده با فصلنامه تئاتر دانشگاهی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و بنیاد فرهنگی روایت همکاری داشته‌است.
آروین معظمی گودرزی (زاده ۶ فروردین ۱۳۶۹ - بروجرد) دوچرخه‌سوار اهل ایران است، از سال ۱۳۸۴ دوچرخه سواری را زیر نظر بهروز فرزاد آغاز نموده است.
این اصل برای ۱۸ عنصر اول به خوبی صدق می‌کند. اما اصل مادلونگ که در سال ۱۹۳۶ و توسط آروین مادلونگ ارائه شد به خوبی تا ۱۰۰ عنصر اول صدق می‌کند
داود احمدی مونس با نام هنری آروین (زاده ۲۳ مهر ۱۳۶۲) کاریکاتوریست، کارتونیست مطبوعاتی، گرافیک دیزاینر و طراح ایرانی است. وی در هفده سالگی با کشیدن کاریکاتوری درروزنامه زن به مدیر مسوولی فائزه هاشمی پیرامون موضوع دیه زنان در اسلام جنجال آفرین شد و در کنار دیگر موارد اتهامی سبب تعطیلی همیشگی روزنامه زن در ۱۷ فروردین ۱۳۷۸ از جانب دادگاه انقلاب اسلامی گردید.