آرمینا

معنی کلمه آرمینا در لغت نامه دهخدا

ارمینا. [ اَ ] ( اِ ) بیونانی نوشادر است. ( تحفه حکیم مؤمن ) ( فهرست مخزن الادویه ). بلغت سریانی نوشادر باشد و آن چیزی است مانند نمک و بیشتر سفیدگران بکار برند و بعضی گویند یونانی است. ( برهان ). طیا گویند و آن نوشادر است. ( اختیارات بدیعی ). ارمیان.

معنی کلمه آرمینا در فرهنگ فارسی

بیونانی نوشادر است

معنی کلمه آرمینا در فرهنگ اسم ها

اسم: آرمینا (دختر) (فارسی) (تلفظ: ārminā) (فارسی: آرمينا) (انگلیسی: armina)
معنی: منسوب به آرمین، دختر همیشه پیروز، بانوی مقتدر، الهه زیبایی، ( آرمین، ا ( پسوند نسبت ) )، ( اَعلام ) نام ساتراپ نشینِ [سرزمین تحت فرمان استاندار] ارمنستان که پارسیان ( ایرانیان ) به آن «آرمینا» و بابلیان به آن «اورارتو» می گفتند

جملاتی از کاربرد کلمه آرمینا

آکیف در وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اسلو شرکت کرد، او در مسابقه‌های اول و دوم آرمیناس لیگنوگاریس از لیتوانی و هاناس واگنر از آلمان را شکست داد اما در نیمه نهایی به رفیق حسینوف از آذربایجان باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی الکس بیوربرگ کسیدیس از سوئد را شکست داد و مدال برنز را بدست آورد.
آرمینا صادقیان با ۱۷ سال سن، کم‌سن‌ترین ورزشکار ایرانی حاضر در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بود. او با نظر کادرفنی تیم ملی ، در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ تنها در رشته تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر شرکت نمود که بهترین عملکرد را میان سایر نمایندگان ایران در این ماده به جا گذاشت.
آرمینا صادقیان (زادهٔ ۲ بهمن ۱۳۸۰ در ایلام) عضو تیم ملی تیراندازی بانوان ایران است.