سسیان

معنی کلمه سسیان در فرهنگستان زبان و ادب

{Cuscutaceae} [زیست شناسی- علوم گیاهی] تیره ای انگلی از بادنجان سانانِ غالباً بالارونده و پیچان که سبزینه ندارند و با اندام های مکنده به میزبان خود می چسبند

معنی کلمه سسیان در ویکی واژه

تیره‌ای انگلی از بادنجان‌سانانِ غالباً بالارونده و پیچان که سبزینه ندارند و با اندام‌های مکنده به میزبان خود می‌چسبند.

جملاتی از کاربرد کلمه سسیان

هانری بارسقی نرسسیان (ارمنی: Հանրի Բարսեղի Ներսիսյան؛ زادهٔ ۲۷ فوریهٔ ۱۹۳۶) ریاضی‌دان ارمنی‌تبار اهل روسیه و ارمنستان است که در زمینه‌های معادله‌های دیفرانسیل و انتگرالی و آنالیزهای تابعی و عددی تخصص دارد. وی به خاطر معرفی‌نمودن مشتقات کسری که مشترکاً توسط وی و مخیتار جرباشیان صورت گرفته است شناخته می‌شود.
آرمن موسسیان (ارمنی: Արմեն Մովսեսյան؛ زادهٔ) موسیقی‌دان اهل ارمنستان است. یک نوازنده ویولن است.
به طور رسمی او موسیقی را از کودکی آموخت. آرمن موسسیان مدرک دیپلم دبیرستان خود را به خاطر استعدادش در موسیقی از مدرسه موسیقی چایکوفسکی دریافت کرد، آرمن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از کنسرواتوار ایروان به نام کومیتاس دریافت کرد. او یکی از پنجاه و چهار ویولونیست جهان است که به رقابت‌های بین‌المللی ویولن در ایندیاناپولیس در سال ۱۹۹۰ دعوت شد.
آلکساندر میناسی مووسسیان ارمنی: Ալեքսանդր Մինասի Մովսիսյան با نام ادبی آلکساندر شیروانزاده (ارمنی: Ալեքսանդր Շիրվանզադե) رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس اهل ارمنستان بود
شیروانزاده در سال ۱۸۵۸ در شاماخی به دنیا آمد. نام اصلی او آلکساندر میناسی مووسسیان است اما در دنیای ادب به شیروانزاده مشهور شده‌است. تحصیلات نخستین خود را در مکتب‌های زادگاهش طی کرد و در سال ۱۸۷۲ مقارن با زلزله در شهر شاماخی تحول بزرگی در زندگیش حاصل شد و در پانزده سالگی به حکم اجبار وارد زندگی اجتماعی شد و درصدد تجسس شغل برای امرار معاش خود و خانواده اش برآمد.
به گفته آرتم موُسسیان رئیس اداره کل هواپیمایی کشوری ارمنستان ...
ادوارد آشوتی موسسیان ( روسی: Эдуард Ашотович Мовсесян؛ زادهٔ ۹ مارس ۱۹۹۲) بازیکن فوتبال در پست هافبک ارمنی‌تبار اهل روسیه است.