ساینا

ساینا

معنی کلمه ساینا در فرهنگ اسم ها

اسم: ساینا (دختر) (اوستایی، فارسی) (پرنده، طبیعت) (تلفظ: sāynā) (فارسی: ساينا) (انگلیسی: sayna)
معنی: نام خاندانی از موبدان زرتشتی، ساکت و بی صدا، سیمرغ، دانا و باخرد، ) سایه ای که مشخص و قابل رؤیت باشد، عنقا

معنی کلمه ساینا در دانشنامه عمومی

ساینا (فیلم). ساینا ( به انگلیسی: Saina ) فیلمی محصول سال ۲۰۲۱ و به کارگردانی آمول گوپته است. در این فیلم بازیگرانی همچون پرینیتی چوپرا، ماوو کادول، مگنا مالیک و آنکور ویکال ایفای نقش کرده اند.
این فیلم بر اساس زندگی ساینا نهوال ساخته شده است.

معنی کلمه ساینا در ویکی واژه

ساینا (جمع ساینا‌ها)
سیمرغ یا فرشته پیروزی.

جملاتی از کاربرد کلمه ساینا

از دیگر کاربردهای اثرانگشت خلق اثر هنری منحصر به فرداست که خالق و مالک ان شما هستید و این کار به کمک ساینامی به راحتی قابل انجام است.
سایپا تاکنون با چندین شرکت خودروسازی اروپایی و آسیایی از جمله کیا موتورز کرهٔ جنوبی، رنو و سیتروئن فرانسه، نیسان ژاپن و چانگان موتورز و زوتی اتو چین در زمینهٔ تولید و مونتاژ خودرو همکاری داشته و از آغاز دههٔ ۱۳۹۰ خورشیدی محصولاتی مانند تیبا، ساینا و کوئیک را به‌عنوان خودروهای بومی طراحی و تولید کرده‌است. پرفروش‌ترین محصول سایپا، پراید است که در ۹ ماه نخست سال ۱۳۹۶ با فروش بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه، به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی تولیدی بازار داخلی ایران شناخته‌شد. پراید در سال ۱۳۹۸ نیز همچنان پرفروش‌ترین خودروی داخلی در بازار ایران بود، اما در سال ۱۳۹۹ با تعطیلی خط تولید پراید، فروش کلی محصولات سایپا نیز روند نزولی را پیش گرفت.
طبق گزارشی از خبرگزاری دویچه وله آلمان، تا کنون چند خودروی برقی تحقیقاتی در ایران ساخته شده‌اند. در دی ماه سال ۱۳۹۶ از خودرویی تحت عنوان ساینای برقی رونمایی شد و قرار بود اولین خودرو تولید انبوه برقی ایران باشد. اتفاقی که البته تاکنون رخ نداده‌است و این خودرو در حد یک نمونه باقی مانده‌است. قیمت ساینای برقی در سال ۱۳۹۶ که پراید ۲۰ میلیون تومان بود، ۷۰ میلیون تومان اعلام شده بود ولی پس از افزایش شدید قیمت خودرو در ایران، قیمت جدیدی برای این خودرو مشخص نشده‌است. با وجود قیمت گران‌تر نسبت به مشابه بنزینی، به‌نظر می‌رسد در صورت تولید ساینای برقی، مردم نیاز به مشوق‌هایی برای خرید این خودرو داشته باشند. از طرفی زیر ساخت شارژ سریع برای این خودرو در شهرهای ایران وجود ندارد.
– این پلتفرم که ترکیبی از پلتفرم پراید و کیا ریو ۲۰۰۲ بوده و توسط سایپا طراحی شده‌است، همانند پلتفرم اس‌پی۱۰۰ این پلتفرم نیز برای ساخت خودروهای کامپکت کاربرد دارد. پلتفرم ایکس۲۰۰ نخستین‌بار برای ساخت خودروی تیبا به‌کارگرفته شد. مدل‌های تیبا۲، ساینا و کوئیک دیگر مدل‌های ساخته‌شده بر پایهٔ پلتفرم ایکس۲۰۰ هستند.همچنین اطلس و سهند آخرین خودروهایی بودند که بر اساس این پلتفرم طراحی شدند.
تابلوهائی حاوی نام آموزشگاه بر سقف خودروها بطور عمودی نصب می‌شود و دو عدد تابلوی کوچک که علامت احتیاط است در روی سپر جلو و عقب خودرو نصب می‌گردد. این تابلوها نشان دهنده اینست که خودرو مخصوص آموزش رانندگی است و رانندگان با دیدن این تابلوها تلاش می‌کنند احتیاط کرده و رعایت نمایند. اکنون خودروهای مورد استفاده برای آموزش تا این تاریخ خودرو پراید، تیبا و ساینا است.
در سال ۱۳۹۰، خط تولید گروه خودرو سازی سایپا در کشور سودان راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۹۱ نیز از محصولات جدیدی از جمله: تیبا ۲، سایپا ۱۵۱ و ایکس۱۰۰ رونمایی شد. در سال ۱۳۹۲، محصول اختصاصی دیگری با عنوان ساینا رونمایی شد که به شکل اختصاصی توسط سایپا طراحی شده بود. در دههٔ ۱۳۹۰، محصولات گوناگونی از شرکت‌های خارجی توسط سایپا برای عرضه به بازار آماده شدند، با این حال سایپا در تلاش بود خودروهای اختصاصی خود را نیز طراحی و تولید کند.