جی جی

معنی کلمه جی جی در لغت نامه دهخدا

جی جی. ( ع اِ صوت ) کلمه ایست که بوسیله آن شتران را بسوی آب میخوانند. ( منتهی الارب ).

معنی کلمه جی جی در فرهنگ فارسی

کلمه ایست که بوسیله آن شتران را بسوی آب میخوانند .

جملاتی از کاربرد کلمه جی جی

صحبی تعالوا نبک فی غصص الشجی جیران انصاف و ربع وفاء
در سال 2020 نشر این روزنامه بعد از 74 سال به دلیل سختی های مالی تعطیل شد. تصمیم برای بسته شدن روزنامه در پایان ماه ژوئیه به خوانندگان اعلام شد. در سپتامبر 2020، روزنامه با ناشر جی جی مدیا، ال ال سی، انتشار خود را ادامه داد.
در سطح نوجوانان، شچرباکووا دارنده مدال نقره جوانان جهان ۲۰۱۹، قهرمان جی جی پی اسلواکی ۲۰۱۸، قهرمان جی جی پی کانادا در سال ۲۰۱۸، قهرمان جشنواره زمستانی المپیک جوانان اروپا در سال ۲۰۱۹، و دارنده مدال برنز ملی نوجوانان روسیه در سال ۲۰۱۹ است.
بیشتر دام‌ها در این جزیره در دشت مرکزی (یعنی توریان، رمکان، گربدان و کاروان) هستند. شتر یا سفینه صحرا در گذشته از اهمیت خاصی برخوردار بوده که انطباق بیشتری با محیط جزیره داشته‌است و برای حمل و نقل وهم چنین شیر و گوشت نگهداری می‌شده‌است. شترداری بیشتر در روستای طبل، جی جیان، سهیلی و صلخ رایج است. تعداد شترها در این جزیره افزون بر ۳۰۰۰ نفر است.
جی جی تامسون، در سال ۱۸۹۷ میلادی فهمید پرتوهای کاتدی امواج الکترومغناطیسی نیستند؛ بلکه متشکل از ذراتی هستند که ۱۸۰۰ برابر سبک‌تر از هیدروژن هستند. تامسون، نتیجه‌گیری کرد که این ذرات از اتم‌های داخل کاتد ناشی می‌شوند. این ذرات، ذرات زیراتمی بودند. او آنها را لگن نام گذاری کرد ولی بعدها آنها به الکترون تغییر نام داده شدند. تامسون نشان داد که الکترون با ذرات منتقل شده توسط مواد فوتوالکتریک و رادیو اکتیو یکسان است.
این شرکت پیش از رسیدن به وضعیت کنونی و در زمان جنگ جهانی دوم شرکت هواپیماسازی ناکاجیما نام داشت و هواپیماهای مورد نیاز ارتش ژاپن را تهیه می‌کرد. در پایان جنگ جهانی دوم دولت‌های متفقین این شرکت را ازمیان بردند. در سال ۱۹۵۰ بخشی از این شرکت، صنایع سنگین فوجی نامیده شد. در ۱۵ ژوئیه ۱۹۵۳ میلادی ۵ شرکت ژاپنی فوجی کوگیو، فوجی جیدوشا کوگیو، امیا فوجی کوگیو، اوتسونومیا شریو و توکیو فوجی سانگیو به یکدیگر پیوسته و بزرگ‌ترین شرکت سازنده صنایع ترابری در ژاپن را تشکیل دادند.
ایتن به عنوان راننده تست برای فصل دوم و سوم مجموعه تلویزیونی انگلیسی، گرند تور , با مایک اسکینر که راننده تست فصل اول مجموعه بود، جایگزین شد. جیمز می در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که تعداد زیادی از رانندگان آزمایش شده‌اند و «این دختر سریعترین و بهترین بود». ایتن بعداً در قسمت دوم از فصل دوم، در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷، و زمانی که در حال آزمایش یک مرسدس بنز ای‌ام‌جی جی‌تی سبز در پیست ابولادروم بود، به بینندگان مجموعه معرفی شد.
موسیقی اتیوپی از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و هر یک از ۸۰ گروه قومی کشور با یکسری از اصوات سروکار دارد. موسیقی اتیوپی از یک سیستم کیفیتی بی‌همتا بهره می‌جوید که پنج صدائی بوده و به‌طور ذاتی در میان برخی از نت‌ها یک ایست طولانی وجود دارد. تأثیرات اجزای موسیقی مسیحیت باستان و اسلام و موسیقی محلی از هر نقطه مناطق شاخ آفریقا علی‌الخصوص سودان و سومالی بر موسیقی اتیوپی مشهود است. موسیقی دانان معروف این کشور عبارتند از آستار اویک، محمود احمد، تیلاهان گیسس، اسناکیتچ ورکو، جی جی و مولاتو استاتکی.
نام قسمت اول و دوم مجموعه تلویزیونی لاست که توسط جی جی آبرامز کارگردانی شده