ترک سیگار

ترک سیگار

معنی کلمه ترک سیگار در دانشنامه عمومی

ترک سیگار عبارت است از روند قطع مصرف دائم تنباکو. نیکوتین موجود در دخانیات باعث اعتیاد می شود. خلاصی از نیکوتین این روند را بسیار طولانی و سخت می نماید. تدخین ( استعمال تنباکو ) مهم ترین عامل قابل بازدارندگی از مرگ در جهان است. ترک تنباکو احتمال مرگ و میر ناشی از امراض تدخین چون بیماری سرخرگ کرونری، بیماری سرخرگ کرونری، سرطان ریه را کاهش می دهد. به علت رابطهٔ آن با بسیاری از امراض مزمن، تدخین در بسیاری از مناطق عمومی قدغن است.
راهبردهایی متعدد برای ترک سیگار موجودند، از جمله بوقلمون سرد، مشاوره رفتاری و داروهایی مانند بوپروپیون، سایتیزین، درمان بدل نیکوتین یا وارنیکلین. بسیاری از سیگاری هایی که تصمیم به ترک سیگار می گیرند، بدون کمک اقدام می کنند؛ هرچند فقط سه تا شش درصد از آنان موفق به ترک طولانی مدت سیگار می شوند. مشاوره رفتاری و داروها احتمال ترک دائم سیگار را زیاد می کنند. یک تحلیل برون داده از سال ۲۰۱۸ که روی ۶۱ مورد آزمایش تصادفی کنترل شده انجام شد، نشان داد که یک سال بعد از ترک سیگار توسط داروها و اندکی کمک مشاوره رفتاری، فقط بیست درصد داوطلبان موفق به ترک سیگار شده اند، در مقایسه با دوازده درصدی که داروها را مصرف نکرده اند.
به علت اعتیادآور بودن نیکوتین، ترک سیگار باعث علائمی می شود از جمله: وسوسه به نیکوتین، اضطراب، بیتابی، افسردگی و چاقی. روش های تخصصی حمایت ترک سیگار معمولاً روی علائم ترک سیگار کار می کنند تا به داوطلب کمک کنند تا از اعتیاد به نیکوتین رهایی یابد. به همین خاطر روشهایی برای ترک سیگار به صورت تدریجی وجود دارد تا این نشانه ها کاهش پیدا کنند. یک روش کاهش تدریجی مصرف سیگار تا قطع دائمی، استفاده از برنامه زمانبندی ۳۳۸ است. برای کم کردن ضرر سیگار از فیلترهای قطران سیگار استفاده کنید. همچنین یکی از راه های کارآمد قطع مصرف نیکوتین که کاملاً رایگان است، مراجعه به انجمن نیکوتینی های گمنام است، هدف این انجمن حمایت از افرادی است که تمایل به قطع مصرف نیکوتین دارند.
• در هر بار مصرف مقداری از توتون سیگار را کنده و دور بیندازید، این کار را تا یک چهارم سیگار انجام دهید.
• از آدامس های نیکوتن دار موجود در داروخانه ها استفاده کنید.
• از پیپ های بخار آب استفاده کنید. ( این دستگاه فقط تولید دود یا بخار بی ضرر می کند )
• ورزش هوازی داشته باشید.
• ↑ تازه نفس: روشهای ترک سیگار

معنی کلمه ترک سیگار در ویکی واژه

قطع مصرف سیگار.

جملاتی از کاربرد کلمه ترک سیگار

در زمان حال، چارلی پس از دیدن یک کابوس روی میز آشپزخانه نشسته‌است. پدر و مادرش به او ملحق می‌شوند و چارلی توضیح می‌دهد که قدرت‌هایش ناپایدارتر می‌شوند. او ناخواسته پس از انفجار در دستشویی مدرسه به دلیل عصبانیت از مورد آزار و اذیت شدن، در مدرسه اش غوغایی ایجاد می‌کند. اندی با استفاده از قدرت خود، برای تحت تأثیر قرار دادن مشتری برای ترک سیگار استفاده می‌کند، اگرچه فشار باعث خونریزی چشمان او می‌شود.
کار می‌آموزد که سیگاری‌ها با کشیدن یک سیگار سرحال نمی‌شوند و سیگار کشیدن صرفاً علائم ترک سیگار قبلی را تسکین می‌دهد و به نوبهٔ خود علائم ترک بیشتری را پس از آخرین پُک ظاهر می‌کند. به این ترتیب اعتیاد به مواد مخدر ادامه پیدا می‌کند. او تأکید کرد که "آرامش" سیگاری‌ها با روشن کردن سیگار، در واقع احساس "بازگشت به حالت عادی" است که افراد غیرسیگاری همیشه تجربه می‌کنند. به طوری که سیگاری‌ها وقتی سیگاری روشن می‌کنند واقعاً سعی می‌کنند به حالتی برسند که مثل افراد غیرسیگاری از زندگی خود لذت ببرند. وی همچنین اظهار داشت که علائم ترک در واقع با شک و ترس در ذهن فرد سیگاریِ سابق ایجاد می‌شود و بنابراین اگر این شک و ترس برطرف شود، ترک سیگار آنطور که معمولاً تصور می‌شود آسیب‌زا نیست.
فعالیت بدنی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد و به افراد در معرض خطر توصیه می‌شود که هفته ای ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش هوازی سنگین انجام دهند. حفظ وزن مناسب، نوشیدن الکل در حد توصیه شده و ترک سیگار خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.
بیماری درمان خاصی ندارد و شاید اکسیژن تراپی، فیزیوتراپی ریوی، ترک سیگار و بخور مفید باشند .
ادعای دیگر منحصر به فرد در روش کار این است که برای ترک سیگار نیازی به اراده نیست!
در اولین قدم در سه‌ماهه اول بارداری، ترک سیگار و الکل و کاهش کافئین. مصرف مکمل اسید فولیک را شروع کنید به یاد داشته باشید از این نقطه به بعد برای مصرف هر دارو با پزشک مشورت نمایید.
نادر ایده پرداز یک شرکت تبلیغاتی است که به شدت به سیگار وابسته است. او عقیده دارد کشیدن سیگار به ایده پردازی او کمک می‌کند. لیلا تستر یک شرکت اسانس عطر است و از حس بویایی فوق‌العاده ای برخوردار است. نادر و لیلا با هم آشنا می‌شوند. تنها شرط لیلا برای ازدواج با نادر ترک سیگار برای همیشه است. نادر شرایط مالی خوبی ندارد و برای ادامه به کار به سیگار نیازمند است او می‌بایست بین لیلا و سیگار یکی را انتخاب کند…
در کلینیک آلن کار در طول جلسات ترک سیگار، افراد اجازه دارند به سیگار کشیدن ادامه دهند، در حالی که تردیدها و ترس‌های آنان برطرف شده است، با هدف تشویق و توسعهٔ ذهنیت یک فرد غیر‌سیگاری قبل از خاموش شدن آخرین سیگار. دلیل دیگرِ این مجاز بودن، اعتقاد آلن کار است که قانع کردن یک فرد سیگاری برای ترک سیگار تا زمانی که مکانیسم "تلهٔ نیکوتین" را درک نکند دشوار خواهد بود. به این دلیل که توجه آنها کاهش می یابد در حالی که همچنان معتقدند ترک کردن سیگار آسیب‌زا و بسیار دشوار است و همچنان این باور را حفظ می کنند که به نیکوتین وابسته هستند.
استدلال او این بود که ترس از «ترک کردن» چیزی است که باعث می‌شود اکثر سیگاری‌ها به سیگار کشیدن ادامه دهند، در نتیجه تداوم توهم لذت واقعی سیگار را به عنوان یک توجیه اخلاقی برای پوچ بودن ذاتی سیگار در مواجهه با مشکلات پزشکی و علمی طاقت‌فرسا ضروری می‌کند. در عوض، او سیگاری‌ها را تشویق می‌کند که به ترک سیگار فکر کنند، نه به عنوان ترک، بلکه به عنوان «رهایی».