براوو

براوو

معنی کلمه براوو در فرهنگ معین

(بِ وُ ) [ فر. ] (صت . ) آفرین ، مرحبا.

معنی کلمه براوو در فرهنگ عمید

آفرین، مرحبا، زه، به به، دستخوش.

معنی کلمه براوو در فرهنگ فارسی

زه . آفرین . مرحبا . احسنت .

معنی کلمه براوو در دانشنامه عمومی

براوو (شبکه تلویزیونی آمریکایی). براوو ( انگلیسی: Bravo ) یک شبکه تلویزیون پولی آمریکایی است، که در ۸ دسامبر ۱۹۸۰ راه اندازی شد.
براوو (مجله). براوو بزرگترین مجله نوجوان در حوزه آلمانی زبان است. اولین شماره این مجله در سال ۱۹۵۶ منتشر شد.
بنیانگذار براوو، پیتر بونیش، یک ستون نویس بود. اولین شماره این محله در ۲۶ اوت ۱۹۵۶ منتشر شد.

معنی کلمه براوو در ویکی واژه

آفرین، مرحبا.

جملاتی از کاربرد کلمه براوو

رومرال آتشفشانی آندزیتی-داسیتی است که در منتهی‌الیه شمالی زنجیرهٔ آتشفشانی روئیس-تولیما، در شمال غربی آتشفشان سرو براوو و ۱۶ کیلومتری جنوب شرقی شهرک آرانساسو قرار دارد. این آتشفشان در طی دو فوران پلینیایی خود در حدود ۸۴۶۰ و ۷۳۴۰ سال پیش دو نهشتهٔ جوان پومیسی را پدید آورده است که مناطق واقع در شمال غربی آتشفشان را پوشانده‌اند و لایه‌ای از خاک این دو نهشته را از یکدیگر جدا ساخته است. آخرین فوران آتشفشان رومرال در حدود ۵۹۵۰ سال پیش از میلاد با اختلاف ۵۰۰ سال بیشتر یا کمتر روی داده است با وجود این احتمالاً رومرال هنوز هم آتشفشانی فعال است.
سابقهٔ تاریخی‌ای از فوران‌های سرو براوو وجود ندارد اما شواهد چینه‌شناختی نشانگر آن است که این آتشفشان آخرین بار زمانی در فاصلهٔ سال‌های ۱۵۹۵ تا ۱۸۴۵ فوران کرده است.
سرو براوو آتشفشان چینه‌ای خاموشی است که در فاصلهٔ ۱۴۵ کیلومتری شمال غربی بوگوتا، پایتخت کلمبیا قرار دارد. این آتشفشان از گنبدهای گدازهٔ عمدتاً داسیتی تشکیل شده و در طی ۴۰۰۰ سال گذشته دست کم ۷ فوران انفجاری شدید از نوع فوران پلینیایی داشته است که منجر به تولید جریان‌های آذرآواری و لایه‌های پومیس شده است.
مقامات اسکاتلندی از دن لاوسون می‌خواهند تا در کنار یک کارآگاه دیگر، والتر براوو، یک سری قتل‌های زنجیره ای را بررسی کنند. لاوسون الگویی را تشخیص می‌دهد که با کشتار دیگری که پنج سال قبل بررسی کرده بود مرتبط می‌شود.
سارافیان در ایروان، ارمنستان، که در آن زمان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، زاده شد. وقتی چهار ساله بود، به همراه پدر و مادرش به ایالات متحده نقل مکان کرد و در لس آنجلس ساکن شد. پدرش گریگور صرافیان بازیگر و مادرش نقاش است. او در کودکی باله خوانده و پیانو می نواخت. او در دبیرستان پزشکی مگنت فرانسیسکو براوو در بویل هایتس، لس آنجلس تحصیل کرده است.
مانک و تونی شالهوب هر دو جوایز زیادی را به دست آوردند. آدرین مانک در لیست ۱۰۰ شخصیت برتر تلویزیونی تاریخ شبکهٔ براوو قرار گرفت و شالهوب جوایز مختلفی از جمله جایزهٔ گلدن گلوب، سه جایزهٔ امی ساعات پربیننده و دو جایزهٔ انجمن بازیگران سینما را به دست آورد.
دروازه‌بان‌های بارسلونا در کسب جایزه زامورا رکورددار هستند (۲۰ جایزه). آنتونی رامالتس و ویکتور والدز که موفق‌ترین بازیکنان در کسب این جایزه هستند، هر کدام پنج بار این جایزه را برده‌اند. والدز با میانگین دریافت ۰٫۸۳۲ گل در هر بازی در لا لیگا رکورددار است همچنین او با ۸۹۶ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه اش توانست رکورد دیگری را نیز در لا لیگا به ثبت برساند. کلادیو براوو هم ۷۵۴ دقیقه بدون شکست را در لا لیگا تجربه کرد که از این حیث رکورددار است.