بایکوت

بایکوت

معنی کلمه بایکوت در فرهنگ معین

[ انگ . ] ۱ - (مص م . ) طرد کردن . ۲ - (اِمص . ) تحریم .

معنی کلمه بایکوت در فرهنگ عمید

تصمیم دسته جمعی چند شخص، شرکت، یا کشور برای قطع روابط خود با یک شخص، شرکت، یا کشور برای ابراز عدم رضایت از عملکرد وی، تحریم.

معنی کلمه بایکوت در دانشنامه عمومی

بایکوت (فیلم ۲۰۰۱). «بایکوت» ( انگلیسی: Boycott ( 2001 film ) ) یک فیلم به کارگردانی کلارک جانسون است که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد.

معنی کلمه بایکوت در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:تحریم

معنی کلمه بایکوت در ویکی واژه

boicottare
طرد کردن.
تحریم.

جملاتی از کاربرد کلمه بایکوت

برخی کشورها اعلام کرده‌اند در این اجلاس شرکت نمی‌کنند. فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به گفته مقامات این اتحادیه در این اجلاس با اهداف ضد ایرانی حضور نخواهد یافت. برخی از کشورهای اروپایی این اجلاس را بایکوت کردند. وزیر خارجه انگلستان در اجلاس ورشو شرکت می‌کند.
گفت بایکوت عمومی را بردار ز خم در خمخانه کن آزاد به روی مردم
در سال ۲۰۱۸ ایربی‌ان‌بی اعلام کرد که تقریباً ۲۰۰ «فهرست در شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی را که در هستهٔ اصلی اختلاف بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هستند» حذف خواهد کرد. فهرست‌های شهرک‌های اسرائیلی دربیت‌المقدس شرقی یا بلندی‌های جولان تحت تأثیر قرار نگرفت. این حرکت توسط جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل، فلسطینی‌ها، دیده‌بان حقوق بشر، و عفو بین‌الملل مورد ستایش قرار گرفت.
ائتلاف پاسخ همچنین در تظاهرات بسیار بزرگتر در مخالفت با لایحه سنسنبرنر و حمایت از قانونی سازی مهاجران غیرقانونی که از مارس ۲۰۰۶ در سراسر ایالات متحده رخ داده‌است، شرکت داشته‌است. ائتلاف پاسخ سازمان دهنده اصلی تظاهرات بزرگ اولیه در شیکاگو، لس آنجلس و دالاس در اواخر مارس و اوایل آوریل نبود، اما آنها را تأیید کرد. ائتلاف پاسخ در ترویج اعتصاب و بایکوت روز اول ماه مه " روز بدون مهاجر " برجسته تر بود، زیرا این فراخوان در جنبش حقوق مهاجران بحث‌برانگیز بود و به شکاف فزاینده بین طرفداران چپ و میانه‌روهایی که معتقد به اعتصاب و اعتصاب بودند کمک کرد. تحریم نتیجه معکوس خواهد داشت.
با فراخوان مخالفان به اعتصابات عمومی و بایکوت پارلمان جدید، موج اعتراضات خیابانی مجدداً در همان سال بالا گرفته و مردم از پذیرش نتیجه انتخابات سر باز زدند. مأموران پلیس یکبار دیگر سعی در مهار اعتراضات نمودند که این بار باعث کشته شدن چهل و دو نفر از مردم و از جمله هفت مأمور پلیس
همایش دیگر به مناسبت رونمایی از کتاب «مکتب اجتهادی آخوند خراسانی» نوشته سید مصطفی محقق داماد در آبان ۱۳۹۷ در تهران بر پا شد. اکبر ثبوت که در همایش سده مشروطه در ۱۳۸۵ سخنرانی کرده بود و سپس به سبب نگارش کتابی در مورد اشکال کردن آخوند خراسانی بر تشکیل حکومت اسلامی توسط روحانیون، مورد انتقاد و بایکوت خبری توسط رسانه‌های انقلابی قرار گرفته بود از سخنرانان این همایش بود. چنان‌که داود فیرحی و غلامحسین ابراهیمی دینانی به بیان سخنانی پیرامون آخوند خراسانی پرداختند.
بازی پاچینو در پدرخوانده باعث نامزدی او در اسکار شد و مثالی برجسته از سبک بازیگری اولیه فراهم آورد. راهنمای فیلم هالیول، نقش آفرینی پاچینو را در این فیلم «پرشور» و «به‌شدت پیچیده» توصیف می‌کند. پاچینو به دلیل نامزدی در نقش مکمل به جای نقش اول، مراسم اسکار را بایکوت کرد و عقیده داشت از مارلون براندو دقایق بیشتری در فیلم حضور داشته‌است. براندو برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد، اما او هم به دلایلی متفاوت این مراسم را بایکوت کرد.
پیش از این که هیتلر به قدرت برسد یهودیان ۱۰۰٬۰۰۰ کسب و کار را در آلمان صاحب بودند. در ۱۹۳۸، بایکوت کسب‌وکارهای یهودی، ارعاب، وادار به فروش کردن‌ها و محدود ساختن حرفه‌ها به‌طور گسترده یهودیان را وادار به محدود شدن زندگی اقتصادی کرد. بنا بر ادعای ید وشم از ۵۰٬۰۰۰ فروشگاهی که یهودیان در سال ۱۹۳۳ صاحب بودند تا سال ۱۹۳۸ تنها ۹۰۰۰ عدد باقی بود.