انقلاب نوسنگی

معنی کلمه انقلاب نوسنگی در فرهنگستان زبان و ادب

{Neolithic revolution} [باستان شناسی] اصطلاحی که گوردون چایلد برای توصیف منشأ و پیامدهای تولید غذا و کشاورزی و دامپروری و اهلی کردن گیاهان و چارپایان وضع کرد؛ این انقلاب به پیدایش و گسترش زندگی یک جانشینی روستایی در آسیای غربی در فاصلۀ سال های نه هزار تا شش هزار ق.م منجر ...

معنی کلمه انقلاب نوسنگی در ویکی واژه

اصطلاحی که گوردون چایلد برای توصیف منشأ و پیامدهای تولید غذا و کشاورزی و دامپروری و اهلی کردن گیاهان و چارپایان وضع کرد؛ این انقلاب به پیدایش و گسترش زندگی یک‌جانشینی روستایی در آسیای غربی در فاصلۀ سال‌های نه‌هزار تا شش‌هزار ق.م منجر شد.

جملاتی از کاربرد کلمه انقلاب نوسنگی

آغاز انقلاب نوسنگی، افزایش تصاعدی جمعیت، تأسیس حکومت‌های پادشاهی، ظهور شهرها و کشورها و سازماندهی شدن ادیان در این برهه تاریخی روی داد. حکومت‌های نخستین معمولاً دین سالار بودند و قدرت سیاسی خود را به وسیلهٔ دین توجیه می‌کردند.
۲. انقلاب نوسنگی (حدود ۱۰۰۰۰ سال قبل از میلاد): این دوره تغییر قابل توجهی را در جوامع بشری نشان داد زیرا آنها از سبک زندگی صحرانشینی و شکارچی-گردآورنده به یک روش زندگی ساکن تر و کشاورزی تبدیل شدند. اهلی شدن گیاهان و حیوانات منجر به پیدایش منابع غذایی و تکنیک‌های جدید پخت و پز شد. مردم شروع به کشت غلاتی مانند گندم و جو و پرورش حیوانات برای گوشت و لبنیات خود کردند.