انتریک

معنی کلمه انتریک در فرهنگ معین

( آنتریک ) (تِ ) [ ازفر. ] ( اِمص . ) ۱ - تحریک ، توطئه . ۲ - ماجرای هیجان انگیز در یک داستان و نمایش یا فیلم که باعث جلب توجه یا علاقه می شود.
( اَ ) [ فر. ] (اِ. ) وقایع و حوادث مختلفی که به وسیلة آن ها مطلب اصلی پرورانده شود و گره یک قطعه را تشکیل دهد و بیننده را جلب کند و احساسات و عواطف را در او بیدار و تحریک کند.

معنی کلمه انتریک در ویکی واژه

تحریک، توطئه، فتنه‌انگیزی. آنتریک.
وقایع و حوادث مختلفی که به وسیله آن‌ها مطلب اصلی پرورانده شود و گره یک قطعه را تشکیل دهد و بیننده را جلب کند و احساسات و عواطف را در او بیدار و تحریک کند.

جملاتی از کاربرد کلمه انتریک

آئورت شکمی از ناحیه آئورت دیافراگم که در سطح مهره دوازدهم قفسه سینه قرار دارد منشا می گیرد و باعث ایجاد شریان های مختلف از جمله شریان های کمری، عضلانی، کلیوی و فوق کلیوی میانی و همچنین شریان های احشایی مانند سلیاک می شود. تنه، شریان مزانتریک فوقانی و شریان مزانتریک تحتانی. سپس آئورت شکمی به شریان های ایلیاک مشترک چپ و راست منشعب می شود و یک شاخه کوچکتر، شریان ساکرال میانی، از نقطه انشعاب منشا می گیرد.
ادامه آئورت پایین‌رو را در قفسه سینه بخش نزولی آئورت سینه‌ای (توراسیک) و در محوطه شکم آئورت شکمی می‌نامند. شریانهای بین دنده‌ای راست و چپ، برونشی و مری از آئورت سینه‌ای و شریانهای سلیاک، شریان مزانتریک فوقانی ،سرخرگهای کلیوی، شریان مزانتریک تحتانی از آئورت شکمی جدا می‌شوند.