انتخاب بازیگر

معنی کلمه انتخاب بازیگر در فرهنگستان زبان و ادب

{casting , cast} [سینما و تلویزیون] گزینش بازیگران برای ایفای نقش در یک برنامۀ تلویزیونی یا فیلم

معنی کلمه انتخاب بازیگر در ویکی واژه

گزینش بازیگران برای ایفای نقش در یک برنامۀ تلویزیونی یا فیلم.

جملاتی از کاربرد کلمه انتخاب بازیگر

مسئولیت انتخاب بازیگران را، تهیه‌کننده و کارگردان با مشارکت همدیگر انجام می‌دهند یا از فردی می‌خواهند که زیر نظر آن‌ها، بازیگران مناسب را انتخاب کند.
کینزی در ابتدا برای بازی در نقش پم بیزلی تست داد که در نهایت به جنا فیشر رسید. مدیر انتخاب بازیگر نمایش، آلیسون جونز گفت که بازی کینزی در مورد پم «خیلی خشن» بود. کمی بعد، تیم انتخاب بازیگر نقشی را برای کینزی به نام آنجلا مارتین به وی پیشنهاد دادند.
آلنا و همسرش کریش اوانز، در سپتامبر ۲۰۰۶ یک شرکت تولید محتوای پورن با نام کریم‌ورکس فیلمز را تأسیس کردند. در نخستین فیلم این استودیو با عنوان جوان‌ها را انتخاب کن، آلنا به ایفای نقش به‌همراه هنرپیشه‌های مرد جدید ۱۸ تا ۲۱ ساله‌ای پرداخت که از میان کاربران مای‌اسپیس انتخاب شده‌بودند. همزمان که کریس تمرکز خود را بر کارگردانی و تدوین فیلم‌ها گذاشته‌بود، آلنا نیز بر تهیه‌کنندگی و انتخاب بازیگر متمرکز بود.
انتخاب بازیگر مارک والبرگ در نقش لیندورد در ژوئیه ۲۰۱۹ اعلام شد. در دسامبر ۲۰۲۰، اعلام شد که سیمو لیو، علی سلیمان و راب کالینز در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند و سیمون سلان جونز جایگزین کورماکور خواهد شد.
بعد از انتخاب بازیگران و عوامل و انجام مراحل پیش‌تولید، فیلم وارد مرحله فیلم‌برداری شد.