اناریان

معنی کلمه اناریان در فرهنگستان زبان و ادب

{Punicaceae} [زیست شناسی- علوم گیاهی] تیره ای از موردسانان با یک سرده و دو گونه و برگ های ساده با آرایش مارپیچی و بدون گوشواره (stipule ) که گل های آنها به صورت پیرامادگی (perigynous ) است با پنج تا هشت کاسبرگ و گلبرگ و شمار فراوانی پرچم و برچه که به نهنج چسبیده ان...

معنی کلمه اناریان در ویکی واژه

تیره‌ای از موردسانان با یک سرده و دو گونه و برگ‌های ساده با آرایش مارپیچی و بدون گوشواره (stipule) که گل‌های آنها به‌صورت پیرامادگی (perigynous) است با پنج تا هشت کاسبرگ و گلبرگ و شمار فراوانی پرچم و برچه که به نهنج چسبیده‌اند؛ میوۀ آنها که در زیر کاسه‌ای پایا قرار دارد، دارای پوست چرمی و تعداد زیادی دانه و برگ‌های گوشتی است.

جملاتی از کاربرد کلمه اناریان

آرمان ماناریان در سال ۱۳۰۸ خورشیدی (۱۹۲۹ میلادی) در تهران متولد گردید. وی تحصیلات خویش را در مدارس «هایکازیان-داوتیان»، «تمدن»، و «فرانکو-پرسان» فرانسوی‌ها به اتمام رساند.
آرمان ماناریان از کودکی علاقه ای خاص به موسیقی داشت و پس از مهاجرت به ارمنستان در سال ۱۳۲۵ (۱۹۴۶) تحصیلات عالی خویش را در مدرسهٔ موسیقی ایروان از پی گرفت. وی سپس به مسکو رفت و در مدرسهٔ دولتی سینماتوگرافی این شهر مشغول تحصیل شد.
آرمان کریستاپوری ماناریان (ارمنی: Արման Քրիստափորի Մանարյա؛ زادهٔ ۱۵ دسامبر ۱۹۲۹ - درگذشته ۱۶ فوریه ۲۰۱۶) یک کارگردان فیلم اهل ارمنستان زاده ایران بود. وی دانش‌آموخته کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان بود.