الوندی

الوندی

معنی کلمه الوندی در لغت نامه دهخدا

الوندی. [ اَل ْ وَ ] ( اِخ ) تیره ای از طایفه کلهر. ( جغرافیای سیاسی کیهان ص 61 ).

معنی کلمه الوندی در فرهنگ فارسی

تیره از طایفه کلهر

معنی کلمه الوندی در دانشنامه عمومی

الوندی (بستان آباد). الوندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان مهران رود مرکزی بخش مرکزی شهرستان بستان آباد واقع شده است. این روستا ۷۲ نفر جمعیت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه الوندی

روهام الوندی، نویسنده «نیکسون، کیسینجر و شاه: ایران و آمریکا در جنگ سرد» در مقاله‌ای که در گاردین منتشر شده بود، این مسئله را «پارانویای ایرانی‌ها که توسط بی‌بی‌سی به آن دامن زده شده‌است» خواند. او عنوان داشت که دولت کارتر برنامه‌ای برای رها کردن شاه و باز کردن راه برای ورود خمینی نداشته‌است و تنها در واکنش نشان دادن «دیر عمل کرده‌است».
از حلم فنای‌ کوه الوندی از جود بلای بحر عمّانی
کشم بار غمت را همچوکاهی با تن لاغر بلی مشتاق را چون کاهی آید کوه الوندی
شد تنم همچو کاه و یار از غم بار من کرده کوه الوندی
همدانی طلب همی کردم یافتم آن عزیز الوندی
لازم است ذکر شود که پس از اجرای برجام واقعاً در سازمان انرژی اتمی تعدیل نیرو اتفاق افتاد و بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در این مورد گفت «سازمان انرژی اتمی ۱۴ هزار نیرو دارد و از این تعداد سه تا چهار هزار نیرو در قالب پروژه‌های این سازمان فعالیت می‌کنند و طبیعی است که وقتی یک پروژه تمام می‌شود، عده‌ای معطل شوند تا در پروژه یا بخش دیگر به کار گرفته شوند».
آخرین تحولات مربوط به حوزه سیاست داخلی اعم از رویدادهای مرتبط با دولت، مجلس، احزاب و گروه‌های سیاسی با رویکرد اصولگرایی در این گروه مورد بررسی و نقد و تحلیل قرار می‌گیرد. علاوه بر برخی از اخبار مثل گفتگو با علی شمخانی دربارهٔ خنثی شدن حمله به عسلویه، یکی از مشهورترین نشست‌های خبری سرویس سیاسی خبرگزاری آنا در سال ۱۳۹۸، نشست خبری سید حمیده زرآبادی دربارهٔ عملکرد وزیر ارتباطات بود. همچنین گفتگو با بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی دربارهٔ بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌ها به خبر داغی در حوزه دانشگاهی تبدیل شد.
مغز چون انگبین الوندی پوست چون کاغذ سمرقندی
نا امیدی همچو گور افشاردت گرچه الوندی ز پا می آردت