ازطرف

معنی کلمه ازطرف در فرهنگ فارسی

از سوی از جانب . توضیح زم اضافه است . یا از طرف دیگر . ۱ - از سوی دیگر . ۲ - بدیگر سخن بعبارت دیگر .

جملاتی از کاربرد کلمه ازطرف

پس از مسافر، دیگر نامی از سلاریان در تاریخ نیست؛ اما یاقوت حموی دربارهٔ قلعه شمیران می‌نویسد: «خداوندگار الموت، ویرانش ساخت.» از روی این جمله می‌توان حدس زد که نابودی این سلسله به دست اسماعیلیان الموت صورت گرفته‌باشد. ازطرفی اسماعیلیان در اواخر قرن پنجم و اوائل قرن ششم بر سرتاسر دیلمستان، رشته‌کوه البرز فرمانروایی می‌کردند و دلیلی نداشته تا سلاریان را به حال خود رها کنند و نابودشان نکنند.نابودی سلاریان، اندکی پس از اطاعت آنان از طغرل بیک و قبول پرداخت خراج سالیانه بوده‌است.
دومین پارامتر اساسی که باید در نظر گرفته شود فرکانس خروجی منبع تغذیه است. از آنجا که گرما عمدتا در سطح قطعه تولید می‌شود، انتخاب فرکانس مناسب حائز اهمیت است چراکه می‌بایست بدون قطع جریان بیشترین عمق نفوذ را ایجاد کند. ازطرفی چون سطح قطعه درحال گرم شدن است، زمان زیادی برای نفوذ گرما به داخل قطعه نیاز است و چنانچه در زمان کوتاه حرارت قابل توجهی به قطعه اعمال شود ممکن است سطح قطعه ذوب شود درحالیکه مرکز آن سرد بماند. به کمک داده‌های هدایت حرارتی ماده و همچنین میزان همگن بودن لازم در ساختار ماده می‌توان مدلی برای تعیین زمان گرمادهی ایجاد کرد.
چون دماغم تر شد از می دیدم ازطرف شمال تافت خورشیدی که شد خورشید زو در احتجاب
سرشک شعله‌وشم گر به چشمه‌سار افتد همیشه سر زند ازطرف جویبار سپند
شرکت سورتیس کوئیک سیلور مطابق قرارداد تا سال ۲۰۱۶ حمایت ورزشی از "ادی " را برعهده داشت. ازطرفی برگزاری این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۷ لغو شد، اما آیکائو آن را از طریق حامیان مالی محلی زیادی که داشت به افتخار آیکائو، قرار داد او را تا سال ۲۰۱۸–۲۰۱۹ تمدید کردند. بنابر در یادبود آیکائو رقابت‌های قهرمانی موج‌سواری دعوتی دوک کاهاناموکو یا لیگ جهانی موج‌سواری در خلیج وایمی برگزار می‌شود.
سنت کلر گرچند ازطرف دادگاه برائت گرفت و به وظیفه خویش برگشت، ولی دیگر فرماندهی هیچ جنگی به وی داده نشد. با این‌وجود، وی هنوز هم به عنوان دستیار سرتیپ واشینگتن که دیدگاه عالی نسبت به او داشت، کار می‌کرد. زمانی‌که لارد کورنوالیس ارتش خویش را تسلیم می‌کرد، سنت کلر در یورک تاون به سر می‌برد. در سال ۱۷۸۰ در جریان خدمت سربازی، سنت کلر به‌عنوان عضو انجمن فیلسوفان آمریکایی انتخاب شد.
علت اصلی تخریب غضروف در بیماری آرتروز، عدم وجود عروق خونی جهت تغذیه این ناحیه می‌باشد و ازطرفی غضروف مفصلی فاقد عصب است و به هنگام آسیب دردی حس نمی‌شود که همین مسئله زمینه تخریب بیشتر را فراهم می‌کند. البته تغذیه غضروف از طریق غشاء سینوویوم و حرکات مفصل انجام می‌شود.
تا قبل از نیمه قرن پنجم هجری قمری نمی‌توان از مدارس دولتی مهمی نام برد اما با توجه به تغییراتی که در نظام آموزشی جامعه اسلامی پدید آمد، ازطرفی دیگر کار تعلیم در تمدن اسلامی در جهات مختلف نضج گرفت و به ثمر رسید و عالمان و فقیهان و پزشکان و فیلسوفان بزرگی پیدا شدند ولی در اسلام مدرسهٔ مستقلی مانند آنچه در این روزگار به چشم می‌خورد نبود و مورخان مسلمان تقریباً متفق‌القولند که نخستین کسی که مدارسی را بنا کرد و تمدن اسلامی را به وجود آورد این زینت بزرگ را مزین ساخت خواجه نظام الملک حسن طوسی بود (حلبی ۱۳۸۲ :۴۱۰).
پس از قتل یوسف بن ابی‌الساج، حاکم ساجیان، در سال ۳۱۵، حکومت او در آذربایجان تا سال ۳۲۳ بین نزدیکانش دست‌به‌دست شد. پس از قتل آخرین آنها، آذربایجان صحنه نبرد میان دیلمی‌ها، و حمدانیان شد و ازطرفی هیچ حاکم رسمی ازسوی خلافت برای آذربایجان تعیین نشده بود. دیسم با استفاده از همین خلأ قدرت حاکم آذربایجان شد.