آلت تناسلی

معنی کلمه آلت تناسلی در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] آلت تناسلی. آلت تناسلى یا قُبُل به شرمگاه پیش نرینه و مادینه اطلاق می شود.
آلت تناسلى به اندام تناسلی مردانگی و زنانگی انسان که در قسمت جلوی بدن قرار گرفته است گفته می شود.
احکام آلت تناسلی در ابواب فقه
در باب هایى مانند طهارت، صلات، جهاد، نکاح، صید و ذباحه، ارث، قصاص و دیات از آلت تناسلی به مناسبت سخن رفته است.
احکام آلت تناسلی در باب طهارت
← رطوبت مشکوک خارج شده از آلت تناسلی
...

معنی کلمه آلت تناسلی در ویکی واژه

آلت‌تناسلی
اندام تناسلی، عضوی از بدن که با آن عمل تولید مثل انجام می‌گیرد.

جملاتی از کاربرد کلمه آلت تناسلی

به شکل همسانی، مرواریدسازی همانند قرار دادن کره‌های کوچک و بی تأثیر زیر پوست در راستای ساقه آلت تناسلی به قصد تحریک جنسی به دیواره‌های واژن می‌باشد. مثل خالکوبی، زخم ناحیه تناسلی در درجه نخست به‌دلیل‌های زیبایی با اضافه نمودن جای زخم‌های زیبایی به پوست انجام می‌گردد. تزیین اندام تناسلی توسط زخم یک سنت باستانی در بسیاری از فرهنگ‌ها، چه برای مردان و چه برای زنان می‌باشد. سبک حانابیرا (به زبان ژاپنی به معنای گلبرگ) شکل ویژه‌ای از خراشیدن می‌باشد که سرآغاز آن ژاپن می‌باشد. این شامل تزئین مونس پوبیس است.
در پژوهش‌های مختلف با شیوه اندازه‌گیری درست، درازای آلت تناسلی در نوجوانان سالم (۱۸ ساله نرمال) در حالت‌ خوابیده (شل) ۹ تا ۱۰٫۲ سانتی‌متر، کشیده (به‌ آرامی با دست) ۱۳٫۳ سانتی‌متر و راست‌شده ۱۵٫۱ تا ۱۶٫۳ سانتی‌متر می‌باشد؛ در حالی که در افراد دارای میکروپنیس (کوچک‌کیری)، این اندازه‌ها به‌ترتیب حداکثر ۵ تا ۷ و ۱۰٫۹ و ۱۱٫۴ تا ۱۲٫۷ سانتی‌متر است. همچنین این اندازه‌ها در صدک ۹۷٫۵اُم (بالا) و افراد دارای ماکروپنیس (درشت‌کیری) به‌ترتیب حداقل ۱۵٫۵ و ۱۶٫۵ و ۱۹ می‌باشند. به علاوه، اندازه دُور آلت نرمال، در حالت خوابیده ۹٫۳ سانتی‌متر و در حالت راست‌شده ۱۱٫۷ تا ۱۲٫۳ سانتی‌متر است.
محل نهایی خروج ادرار در همهٔ موجودات در هر دو جنس نر و ماده در مجاورت آلت تناسلی آنها است. در مردان این محل در نوک آلت تناسلی‌شان قرار دارد و در زنان این محل کمی بالاتر از مهبل و در زیر کلیتوریس قرار دارد.
ظاهراً اندکی پس از مرگ ناپلئون در سال ۱۸۲۱، آلت تناسلی ناپلئون در یک کالبدشکافی قطع شد. از آن زمان به بعد در تملک چندین نفر بوده است؛ من‌جمله آبراهام سیمون ولف روزنباخ، که در سال ۱۹۲۷ آن را در شهر نیویورک به نمایش گذاشته بود. جان کی لاتیمر در سال ۱۹۷۷ آن را خریداری کرد و تا به امروز در خانواده او نگه‌داری می‌شود؛ که آن را به عنوان یک کالای خصوصی نگه‌داری می‌کنند. این عضو به شکل «تکه‌چرم یا مارماهی چروکیده» توصیف شده است.
زخم‌زدایی و برداشتن پوست شامل برداشتن پوست آلت تناسلی است که یک فرایند پزشکی اورژانس جدی است. درمان این آسیب شامل بخیه پوست پاره شده یا پیوند پوست برای جایگزینی پوست از دست رفته در آسیب است. گرافت‌های پوستی در تلاش برای حفظ عملکرد نعوظ و احساس ساخته شده‌اند.
اخته کردن در سابقه اصلاح و مثله کردن دستگاه تناسلی، برداشتن بیضه می‌باشد. گاهی این کار برای اشاره به برداشتن آلت تناسلی نیز استفاده می‌گردد، ولی کمتر مرسوم می‌باشد. اخته کردن در بسیاری از فرهنگ‌ها در اندازه تاریخ انجام شده‌است، ولی حال نادر می‌باشد. نباید با اخته شدن شیمیایی اشتباه گرفته شود.
برای اندازه‌گیری مفید درازا و دور آلت تناسلی انسان بهتر است از نوک پنیس تا محل اتصال پوست آلت به زهار (بی فشار به داخل) اندازه گرفته شود. زیرا در هنگام سکس اندازه کاربردی پنیس حدود این مقدار است. بافت‌های چربی و بیضه‌ها نیز از پیشروی کامل آلت جلوگیری می‌کنند.
از آنجا که درمان هورمونی به ندرت امکان دارد حتی به اندازه متوسط ​​برسد، چندین تکنیک جراحی مشابه فالوپلاستی برای بزرگ کردن آلت تناسلی ابداع و انجام شده است، ولی به طور کلی به اندازه کافی موفقیت‌آمیز در نظر گرفته نمی‌شوند که به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند.
در ویتنام، بسیاری از مردان ویتنامی اقدام به افزایش طول آلت تناسلیِ خود با تزریق سیلیکون مایع به آلتشان می‌کنند، و متعاقباً از عوارضی نظیر عفونت، بافت‌مردگی، تومور، ورم، و دیگر بدشکلی‌ها و از دست دادن توانایی آمیزش رنج می‌برند و بایستی در بیمارستان بستری شوند.
افرادی که تراجنسیتی یا بیناجنس می‌باشند ممکن است زیرعمل جراحی تغییر جنسیت قرار بگیرند تا بدن خود را سازگاربا هویت جنسی خود تغییر دهند. کل تراجنسیتی‌ها این جراحی‌ها را انتخاب نمی‌نمایند. بعضی از راه‌های جراحی مثل: بزرگ کردن سینه و واژینوپلاستی (تشکیل واژن) برای زنان ترنس و ماستکتومی (برداشتن سینه)، متویدیوپلاستی (کشش کلیتوریس) و فالوپلاستی (تشکیل آلت تناسلی) برای مردان ترنس. زنان ترنس نیز ممکن است از جراحی حذف موهای زائد و زنانه سازی صورت بهره‌مند شوند، در حالی که برخی از مردان ترنس ممکن است برای از بین بردن رسوب‌های چربی دور باسن و ران خود لیپوساکشن انجام دهند.