زیراکس
معنی کلمه زیراکس در فرهنگ معین

زیراکس

معنی کلمه زیراکس در فرهنگ معین

(کْ سْ ) [ انگ . ] (اِ. ) نام تجارتی دستگاهی است که برای اولین بار فتوکپی به صورت خشک را متداول کرد، فتوکپی .

معنی کلمه زیراکس در دانشنامه عمومی

زیراکس کورپوریشن که در سال ۱۹۰۶ توسط جوزف سی. ویلسون تأسیس شده، دامنه گسترده ای از چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید، سامانه های چندمنظوره، دستگاه های کپی عکس و چاپ دیجیتال را تولید و به فروش می رساند. زیراکس در ایران از سال ۱۳۴۹ با نام «رنک زیراکس ایران» در حال فعالیت می باشد.
معنی کلمه زیراکس در دانشنامه عمومی
معنی کلمه زیراکس در دانشنامه آزاد فارسی
معنی کلمه زیراکس در ویکی واژه

معنی کلمه زیراکس در دانشنامه آزاد فارسی

زیراکْس (xerography)
زیراکْس
زیراکْس
زیراکْس
زیراکْس
زیراکْس
روش الکتروستاتیکیو خشک تکثیر، بدون استفاده از نگاتیویا کاغذ حساس. در ۱۹۳۸، چستر کارلسونامریکایی این روش را اختراع کرد و از آن برای ساخت دستگاه فتوکپیزیراکس استفاده کرد. برای زیراکس گرفتن از هر سند، تصویر آن را روی صفحۀ فتورساناییبا بار الکتروستاتیکیمی گذراند. بار الکتروستاتیکی فقط در نقاطی باقی می ماند که با تصویر متناظر است. سپس، تصویر ناپیدای روی صفحه را از طریق تماس با پودر مرکب ظاهر می کنند. پودر مرکب فقط به نقاطی می چسبد که تصویر در آن جا باقی مانده است. سپس این تصویر را به سطح کاغذ معمولی یا هر سطح تخت دیگر منتقل، و آن را به سرعت گرم می کنند تا ثابت شود. کاربردهای این فرآیند عبارت اند از نسخه برداری از اسناد، بزرگ کردن میکروفیلم، آماده کردن نسخۀ اصلی برای لیتوگرافی، و چاپ افست. همچنین، این فرآیند در ماشین های چاپ روی کاغذ حساس، تهیۀ تصاویر پرتو ایکس، و چاپ خروجی رایانه با سرعت های بالا به کار می رود.

معنی کلمه زیراکس در ویکی واژه

نام تجارتی دستگاهی است که برای اولین بار فتوکپی به صورت خشک را متداول کرد، فتوکپی.

جملاتی از کاربرد کلمه زیراکس

او در هرتفوردشر از خانواده‌ای نسل اول کنیایی زاده شد. پدر او یک مهندس نرم‌افزار زیراکس و مادرش یک مراقب بود. او فعالیت بازیگری خود را در ۱۶ سالگی در تئاتر ملی جوانان آغاز کرد.
زیراکس کورپوریشن یک شرکت فناور چندملیتی آمریکایی است که دامنهٔ گسترده‌ای از چاپگرهای لیزری، چاپگرهای جوهرافشان، تجهیزات اداری، سامانه‌های چندمنظوره، پروژکتورها، اسکنرها، دستگاه‌های فتوکپی و چاپ دیجیتال را طراحی و تولید نموده و به فروش می‌رساند. این کورپوریشن در سال 1960 میلادی توسط جوزف سی. ویلسون تأسیس شده است.
در ایالات متحده، نهادهای پژوهشی پرشمار و قابل‌توجهی از جمله آزمایشگاه‌های بل (۱۹۲۵)، زیراکس پارک (۱۹۷۰)، آزمایشگاه‌های اچ‌پی (۱۹۶۶)، مؤسسهٔ پژوهشی اسکریپس (۱۹۲۴)، مؤسسه مطالعات زیست‌شناسی سالک، مؤسسهٔ فناوری و علوم پیشرفته بِکمن، مؤسسه مطالعات پیشرفته و مؤسسهٔ اس‌آرآی اینترنشنال وجود دارند. شرکت هواپیماسازی هیوز از یک نهاد پژوهشی (اچ‌آراِل) برای ساختار مدل سازمانی خود استفاده کرد.
با ظهور قابلیت نمایش تصاویر گرافیکی بیتی (شطرنجی) در رایانه‌ها، آیکن‌ها به‌عنوان ابزاری برای کمک به کاربران در راهبری به وجود آمدند. آیکن‌ها ابتدا در دهه هفتاد و توسط کمپانی زیراکس برای کمک به کاربران تازه‌کار طراحی شدند. پس از آن نیز توسط کمپانی‌های مایکروسافت و اپل مکینتاش در سیستم‌عامل هایشان رواج پیدا کردند.