شبکه جهانی

معنی کلمه شبکه جهانی در ویکی واژه

شبکه‏ای متشکل از شبکه‏های مختلف رایانه‏ای متصل که گسترۀ جغرافیایی نامحدودی را پوشش دهد.

جملاتی از کاربرد کلمه شبکه جهانی

نیکلاس کار، نویسنده آمریکایی، معتقد است استفاده از اینترنت تفکر عمیقی را که منجر به خلاقیت واقعی می‌شود کاهش می‌دهد. کار همچنین می‌گوید دسترسی گسترده اطلاعات در شبکه جهانی وب مغز را مغلوب می‌کند و حافظه بلند مدت را از بین می‌برد:‌ «در دسترس بودن محرک‌ها منجر به یکبار شناختی بسیار زیادی می‌شود که باعث می‌شود افراد همه چیز را به سختی به یاد بیاورند.»
در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ در سری جدید برنامه غیرمنتظره با عنوان جمع ما به عنوان مجری حضور پیدا کرد. این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیما بود که به صورت زنده بعد از اخبار ۲۰:۳۰ و در ۶۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای پخش می‌شد و سری اول آن تا اول ماه رمضان آن سال ادامه یافت. وی همچنین سابقه اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی، برنامه ورزش امروز و شب‌نشینی از شبکه جهانی جام جم، برنامه رادیو هفت و صبحی دیگر از شبکه آموزش را در کارنامه خود دارد.[نیازمند منبع]
اساس کار شبکه جهانی اطلاعات ایجاد دسترسی مردم عادی به اطلاعات سطح بالا در زمینه موفقیت، تجارت، کسب ثروت و … بود. بنیان‌گذاران جی آی ان ۳۰ نفر میلیاردر مشهور بودند (۲۹ نفر + کوین ترودو) این افراد نیز همگی عضو گروه‌های مخفی آمریکا هستند.
هنرمندان به‌دنبال مدرنیته جدیدی هستند که مبتنی بر تفسیر و تعدیل باشد: آنچه امروز اهمیت دارد، بازگردانی ارزش‌های فرهنگی گروه‌های فرهنگی و اتصال آن‌ها به شبکه جهانی است. این «فرایند بارگذاری مجدد» مدرنیسم بر اساس مشخصات قرن بیست و یکم را می‌توان آلترمدرنیسم نامید، جنبشی که به خلاقیت فرهنگ‌ها و مبارزه برای خودمختاری مرتبط است. همچنین امکان تولید تکینگی‌ها در جهانی هر چه بیشتر استانداردشده است.
سه ریاضیدان آکسفورد، مایکل عطیه، دانیل کوئلین و سیمون دونالدسون، مدال فیلدز را کسب کرده‌اند که اغلب «جایزه نوبل ریاضیات» نامیده می‌شود. اندرو وایلز، که آخرین قضیه فرما را اثبات کرد، در آکسفورد تحصیل کرده و در حال حاضر استاد رجیوس و استاد تحقیقات انجمن سلطنتی در ریاضیات در آکسفورد است. دانشگاه استیون ولفرام طراح ارشد ریاضیات در دانشگاه، به همراه تیم برنرز لی، مخترع شبکه جهانی وب، مخترع مدل رابطه ای داده‌ها و تونی هوره، پیشگام و مخترع زبانهای برنامه‌نویسی کویکسورت در ن دانشگاه تحصیل کرده‌اند.
اتل متل یه قصه یک مجموعه تلویزیونی محصول سال ۱۳۹۰ به کارگردانی تلویزیونی احمد قربانی، کارگردانی هنری مجید قناد، نویسندگی اکرم بهرامیان، حبیب نریمانی، محمد امید و تهیه‌کنندگی مجید قناد می‌باشد که از برنامه کودک و نوجوان شبکه جهانی جام جم پخش شد.
ژئوپارک قشم نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که از سال ۱۳۸۵به عضویت شبکه جهانی ژئوپارک‌های تحت حمایت یونسکو درآمده‌است. حفاظت از این ژئوپارک و ژئوسایت‌های آن توسط جوامع محلی و با نظارت و آموزش مدیریت ژئوپارک قشم صورت می‌گیرد.
. کارایی‌های زیادی را می‌توان با ارتباط با شبکه جهانی اینترنت تصور نمود. امکان برقراری ارتباط و تعمیرات از راه دور و نیز ارتباط با پست‌های مجاور از امکانات دیگر ارتباط با شبکه بالا دست است.
بازی‌های رسمی این باشگاه در لیگ برتر و جام حذفی از شبکه استانی مازندران، به‌طور زنده پخش می‌شود. امکان مشاهده اینترنتی بازی‌های این تیم از برخی سایت‌های صداوسیما و صفحات نساجی نیز وجود دارد. برخی از بازی‌های حساس نساجی از شبکه دیجیتال ورزش نیز پخش زنده می‌شود. افزون بر این بازی‌های مهم نساجی با باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به صورت زنده از شبکه سراسری سوم سیما و شبکه جهانی جام جم نیز پخش می‌گردد.