سیدور

سیدور

معنی کلمه سیدور در دانشنامه عمومی

سیدور ( به عبری: סדור ) کتاب نماز یهودیان و مناجات نامه یهودیان است که شامل مجموعه هایی از دعاهای روزانه، اشعار مذهبی و فهرستی از برکاتی است که خداوند به قوم یهود داده است. ( این کلمه از ریشه عبری آن به معنی نظم می آید. ) همچنین دعاهایی برای جشن سایه بان ها، جشن شاوت، عید فصح و دیگر عیدها دارد.
کارشناسان بارها این کتاب مقدس یهودیان مورد بحث قرار داده اند که چگونه برخی از این دعاهای تکامل یافته اند و چگونه امروزه به عنوان سیدور شناخته می شود و چگونه توسعه داده شده است.
سیدور دارای سابقه بسیار طولانی است و به طوری که آن ها را می توان در تعدادی از نسخه های در جریان های مختلف در یهودیت مثل تورات و. . . یافت.

معنی کلمه سیدور در ویکی واژه

سیدور
ترجمه لوح پیروزی نارام‌سوئن: سیدور که کوهستانیان لولوبوم را گرد آورد ... این اصطلاح باستانی به صورت سیدورو نیز پنداشته شده اما اینکه از نام‌های جغرافیایی بوده یا نام اشخاص، از متن مشخص نیست.

جملاتی از کاربرد کلمه سیدور

در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۲ کوماس به باشگاه فوتبال بازل در سوپر لیگ سوئیس پیوست. در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۲، کوماس اولین بازی خود برای بازل را در جریان پیروزی ۲–۰ مقابل کروسیدورس انجام داد.
بتانیه در سال ۱۸۵۱ در مس متولد شد و فرزند ژان بتانیه و ماری بلات بود. وی در بخش موزل تحصیل کرد. در پی شکست فرانسه در جنگ فرانسه و پروس در سال ۱۸۷۱ که منجر به واگذاری منطقه زادگاه او آلزاس-لورن به آلمان شد، وی تصمیم گرفت ملیت فرانسوی خود را حفظ کند و به پاریس نقل مکان کرد. وی در فرهنگستان هنرهای زیبای فرانسه ثبت نام کرد و در آنجا دوره‌هایی را که هنری لمان و ایسیدور پیلس گذرانده بود دنبال کرد. از سال ۱۸۸۱ به بعد، وی در سالن (پاریس) به شهرت زیادی دست یافت، جایی که او اغلب نقاشی‌هایی را نشان می‌داد که از دست دادن الزاس-لورین به آلمان را نشان می‌داد. او از طرفداران سرسخت انتقام‌گرایی فرانسه بود. از دست دادن آلزاس-لورن یک موضوع تکراری در کارهای او بود.
آنژلیکا سیدورووا (روسی: Анжелика Александровна Сидорова؛ زادهٔ ۲۸ ژوئن ۱۹۹۱) ورزشکار دو و میدانی اهل روسیه است.
بسیاری افراد در این زمان شبات را با وشمرو -ایات ۱۶ و ۱۷ از باب ۳۱ خروج- جشن می‌گیرند. این یک سنت قبالایی لورانی است که در این زمان تورا بخوانند و تا پیش از قرن شانزدهم اتفاق نمی‌افتاد و لذا در فرقه‌هایی که کمتر از قبالا تأثیر پذیرفته‌اند مثل یهمنی‌های بلدی و مخالفان قرائت سیدور اضافی بر اساس قبالا مثل پیروان ویلنا گون کمتر دیده می‌شود.
عمیده (زبان عبری: תפילת העמידה، تِلیفات هاعمیده یا نمازِ ایستاده) در اشاره به هجده نعمتِ بنیادین و نمازِ اصلی در متونِ تورات است. این نماز در سیدور، کتابِ سنتیِ نیایشِ یهودی یافت می‌شود. نسخه‌ای کوتاه از عمیده با نامِ هاوینینو برای افرادِ با وقتِ کم یا زیرِ فشار نیز وجود دارد که تنها هفت برکت را دربر می‌گیرد.
فصل ۱۲–۲۰۱۱ را میلان در جایگاه دوم به پایان رساند و در انتهای فصل شاهد خداحافظی و خروج ستارگانی چون الساندرو نستا، فیلیپو اینزاگی، جیانلوکا زامبروتا، جنارو گتوسو، مارک فن بومل، کلارنس سیدورف، تیاگو سیلوا، زلاتان ابراهیمویچ و تغییر کامل نسل طلایی بود.
میمونید (میشنه تورا ۱:۴) می‌گوید یهودیان تا قبل از تبعید بابلی نمازها را خودشان ترکیب می‌کردند و می‌ساختند و ادا می‌نمودند. اما بعد از تبعید دانایان سنهدرین نتیجه گرفتند که دیگر افراد نمی‌توانند خودشان نماز بسازند لذا آن‌ها سیدور از جمله امیدا را تهیه کرده و نوشتند.