سکان دار

سکان دار

معنی کلمه سکان دار در فرهنگ معین

( ~ . ) [ ع - فا. ] (ص فا. ) مأمور هدایت وسیله های شناور یا پرنده .

معنی کلمه سکان دار در دانشنامه عمومی

سُکاندار ( انگلیسی: Helmsman ) کسی است که مسئولیت ناوبری یک کَشتی، قایق و حتی سفینه فضایی را برعهده دارد. سکاندار جهت مسیر کشتی را با چرخاندن سکان تغییر می دهد. سکاندار ممکن است ناخدای کشتی باشد یا کس دیگری باشد. در کشتی های بزرگ، دیده بان هم وجود دارد که تمرکز بیشتری بر روی مشاهدهٔ مسیر دارد و اطلاعات ناوبری را در اختیار سکاندار قرار می دهد.

معنی کلمه سکان دار در ویکی واژه

مأمور هدایت وسیله‌های شناور یا پرنده.

جملاتی از کاربرد کلمه سکان دار

و ثانیاً نظر بکمال یگانگی و اتفاق که مابین این دو حضرت آسمان رفعت هست، انتقام ایلچی مزبور را بر ذمت بسلطنت خود ثابت دانسته هر که را از اهالی و سکان دارالخلافه گمان می‌رفت که درین کار زشت و کردار ناسزا اندک مدخلیتی تواند داشت، باندازه و استحقاق مورد سیاست و حد و اخراج بلد نمودیم وقبل از وقوع این حادثه ضابطه شهر و محله را محکم نداشته اند عزل و تنبیه و ترجمان کردیم.
داستان سریال در دهه ۱۹۸۰ و در زمان جنگ سرد می‌گذرد و زندگی الیزابت و فیلیپ جنینگز را نشان می‌دهد که دو مأمور مخفی کا گ ب از شوروی هستند که به عنوان یک زوج آمریکایی در ویرجینیای شمالی در حومه شهر واشینگتن با فرزندانشان زندگی می‌کنند. همچنین در همسایگی آنها فردی به نام استن بیمن از مأموران اف‌بی‌آی اسکان دارد.
ایرانیان اغلب به جهت خوش آب و هوا بودن و تشابه اقلیمی کالیفرنیا به ایران جذب این ایالت می‌شوند. حتی هوای آلوده و ترافیک سرسام‌آور کلانشهر لس‌آنجلس بی‌شباهت به تهران نیست. اکثر ایرانیان این ایالت در جنوب کالیفرنیا، یعنی داخل و اطراف لس‌آنجلس اسکان دارند اما جمعیت قابل توجهی از ایرانیان نیز در شمال کالیفرنیا در سان‌فرانسیسکو و سن‌خوزه زندگی می‌کنند. این دسته، بیشتر جذب صنایع پیشرفته و مشاغل مبتنی بر فناوری در دره سیلیکون (سیلیکون‌ولی) و دانشگاه‌های معتبر این مناطق می‌شوند. ایرانیان تقریباً در تمامی شهرهای کالیفرنیا حضور دارند. برای نمونه در فرزنو به‌تنهایی نزدیک به ۳۰۰۰ ایرانی زندگی می‌کنند؛ شهرهای ساکرامنتو و سن‌دیگو تعداد بیشتری ایرانی را در خود جای داده‌اند.