سوزانه

معنی کلمه سوزانه در فرهنگستان زبان و ادب

{flare} [مهندسی محیط زیست و انرژی] افزاره ای واپایشی که با آن مواد خطرناک را برای جلوگیری از ورود آنها به محیط می سوزانند

معنی کلمه سوزانه در ویکی واژه

افزاره‌ای واپایشی که با آن مواد خطرناک را برای جلوگیری از ورود آنها به محیط می‌سوزانند.

جملاتی از کاربرد کلمه سوزانه

علیرضا زاکانی در یک توئیت دربارهٔ اکبر طبری و صادق لاریجانی نوشت: «پیرامون آقای اکبر طبری و نقش مخرب آن در قوه‌قضائیه صحبت‌کردم که از دفتر آقای صادق لاریجانی تکذیب شد و تأکید نمودند که آقای صادق لاریجانی موارد را بررسی‌کرده و حکم سلامت به آقای اکبر طبری داده است. دلسوزانه به آقای صادق لاریجانی، رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت عرض می‌کنم که اشتباه می‌فرمایید و تا دیر نشده از اکبر طبری دور شوید و بیزاری کنید.»
به دلیل عدم سلامتی، کاپون در ۱۶ نوامبر ۱۹۳۹ از زندان آزاد شد و به بیمارستان جانز هاپکینز در بالتیمور برای درمان فلج عمومی مراجعه کرد. بیمارستان جانز هاپکینز به دلیل شهرت بی حد و حصرش حاضر به درمان او نشد، اما بیمارستان یادبود اتحادیه شهر حاضر بود او را به عنوان یک بیمار بپذیرد. کاپون از مراقبت دلسوزانه‌ای که از بیمارستان یادبود اتحادیه شهر دریافت کرد، سپاسگزار بود. او، دو درخت ادوهیگان را در سال ۱۹۳۹ به بیمارستان یادبود اتحادیه شهر اهدا کرد. پس از چند هفته مراقبت‌های بستری و سرپایی، در ۲۰ مارس ۱۹۴۰، کاپون بسیار بیمار بالتیمور را ترک کرد و به عمارت خود در جزیره پالم فلوریدا سفر کرد.
در حالی که ارتباط بدون خشونت ظاهراً به عنوان یک فرایند ارتباطی به منظور بهبود اتصال دلسوزانه با دیگران آموزش داده شده‌است. همچنین به عنوان یک تمرین معنوی و روحانی، مجموعه‌ای از ارزش‌ها، تکنیک پرورشی والدانه، یک روش آموزشی و به عنوان یک جهان بینی تفسیر می‌شود.
احمد سپاسدار علاوه بر دریافت تعداد زیادی دیپلم افتخار از رویدادهای مختلف تئاتری، در سال ۱۳۸۹ به پاس سالها فعالیت دلسوزانه و حرفه‌ای در عرصه تئاتر نشان درجه یک هنری گرفت.
در سال ۱۹۶۰، مور در فیلم ماجراهای هاکلبری فین به کارگردانی مایکل کورتیز اقتباسی سینمایی از رمان مارک تواین در نقش «جیم» برده فراری، در مقابل ادی هاجز در نقش «هاک» ظاهر شد. مور به خاطر تصویر دلسوزانه او از «جیم»، نقدهای مثبت را بدست آورد، برخی از هنوز معتقدند که کماکان بهترین بازی در نقش «جو» در تاریخ سینماست.