سوخت رسان

معنی کلمه سوخت رسان در فرهنگستان زبان و ادب

{bowser, bowser trailer} [حمل ونقل هوایی] کامیونی ویژۀ حمل سوخت در فرودگاه با توانایی تردّد جاده ای
[حمل ونقل دریایی] ← دوبۀ سوخت رسان

معنی کلمه سوخت رسان در ویکی واژه

سوختِ مایع یا جامد
حمل کننده سوخت - رساننده سوخت - هم به وسایل نقلیه سوخت‌رسان مربوط میشود وهم به ابزار حمل کننده و رساننده سوخت مثل لوله های سوخت در صنایع
سوختْ‌رِسان

جملاتی از کاربرد کلمه سوخت رسان

استفاده از الکل موجب بروز مشکلات شدید خوردگى در سیستم سوخت رسانى اتومبیل مى گردد. در برزیل که از اتانول به عنوان سوخت استفاده مى شود، براى جلوگیرى از این مشکل، قطعات ریخته گرى شده روى را بوسیله الکترولس نیکل پوشش مى دهند.
در ساعت ۲۲:۴۵ سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۶۰ بنی‌صدر و مسعود رجوی از فرودگاه مهرآباد توسط هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ سوخت رسان به خلبانی بهزاد معزی از ایران رفتند و با عبور از کشورهای ترکیه، قبرس، یونان و شمال ایتالیا، در یک فرودگاه نظامی واقع در حومه پاریس به زمین نشستند.
از این نکته به این نتیجه می‌رسیم که ما برای سوخت رسانی مناسب و استفاده درست از اندام صوتی خود برای خواندن، می‌بایست بازگردیم به دوران کودکی و تنفس طبیعی و غریزی خود را پیدا کنیم. شکل تنفسی که به مرور و بر اثر گذشت زمان با بزرگ شدن ما به دلیل استرس و روش زندگی ناسالم و کمبود حرکت و به دنبال آن، از دست رفتن نیرو و انرژی طبیعی ماهیچه‌های بدن و تحلیل رفتن یا کوتاه شدن آنها، جسم پرتحرک و متعادل کودکی به تدریج تبدیل به جسمی پر از تنش و نامتعادل در بزرگسالی می‌شود و سیستم تنفسی عوض می‌شود. اولین گام در صداسازی آموختن تنفس صحیح است.
شاید بتوان گفت تمامی آموزش‌هایی که به استفاده از صدا مرتبط است، با تنفس آغاز می‌شوند. فن بیان، گویندگی، دوبلاژ، آواز و هر هنر دیگری که با صدای ما سروکار دارد، نیازمند این است که تنفس مناسب منجر به سوخت رسانی درستی شود.