سوبار

معنی کلمه سوبار در فرهنگ اسم ها

اسم: سوبار (پسر) (ترکی) (تلفظ: subar) (فارسی: سوبار) (انگلیسی: subar)
معنی: سدّ آب

معنی کلمه سوبار در ویکی واژه

یا شوبار، اصطلاحی کهن که مفهوم قومی قبیله‌ای ایرانی سو دارد و دو پادشاه آشور آراد-ناننار و آدادنراری مدعی سیطره بر آنها هستند. سوبار ممکن است به معنی جریان آب راحت باشد که برای آبیاری زراعت مناسب بوده است.

جملاتی از کاربرد کلمه سوبار

صنایع سنگین میتسوبیشیمیتسوبیشی الکتریکمیتسوبیشی فوسوتویوتاصنایع سنگین کاوازاکیآی‌اچ‌آیشرکت صنایع دریایی ژاپنمیتسویی زوسنان‌ای‌سیشرکت رادیو ژاپنتوشیبافوجیتسواوکی الکتریک اینداستریشرکت کویتوهوواچوگوکو کایکوصنایع تورایآیدمتسو کوساندایسلشرکت آساهی سیکیشین‌مایواژاپن استیل ورکسسوبارو کورپوریشنمینبیامیتسومیکوماتسویاماها موتورکی‌وای‌بی
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به تیم رالی جهانی فورد، پژو اسپورت، و تیم رالی جهانی سوبارو اشاره کرد. وی در سال ۱۹۸۱ قهرمان رالی قهرمانی جهان شده است.
هم‌اکنون این شرکت بیش از ۱۵٬۰۰۰ نفر در سراسر جهان کارمند دارد و محصولاتش به ۱۰۰ کشور جهان صادر می‌گردد. این شرکت ۹ کارخانه دارد. این شرکت هم‌اکنون به ساخت خودروهایی با برند سوبارو، قطعات هوافضایی برای شرکت بوئینگ، بالگرد برای نیروهای دفاعی ژاپن، ریتیون، هاوکر و جت‌های تجاری اکلیپس اویییشن مشغول است.
در نبردهای ۱۹۳۹ خالخین گل نیروهای ارتش سرخ به‌شدت مسلح به فرماندهی گئورگی ژوکوف با کمک نیروهای مغولی به فرماندهی خورلوگین چویبالسان قاطعانه نیروهای ارتش امپراتوری ژاپن تحت فرماندهی میچیتارو کوماتسوبارا را شکست دادند. چویبالسان در اوایل سال ۱۹۴۴، در طی ملاقاتی با ژوزف استالین در مسکو خواستار کمک نظامی به ارتش انقلابی خلق مغولستان برای حفاظت مرزی شد. همچنین واحدهای ارتش خلق مغولستان نیز در جناح غربی تهاجم شوروی به منچوری در سال ۱۹۴۵ پشتیبانی و با ارتش سرخ شوروی متحد شدند.