سنجاقی
معنی کلمه سنجاقی در فرهنگستان زبان و ادب

سنجاقی

معنی کلمه سنجاقی در فرهنگستان زبان و ادب

{pin button, pinback button button badge, pin-back} [عمومی] قطعه ای از جنس های مختلف در اشکال گوناگون، دارای تصویر یا نوشته ای بر رو و سنجاقی در پشت، که به کیف یا لباس یا وسایل شخصی وصل می کنند

معنی کلمه سنجاقی در دانشنامه عمومی

سنجاقی ( این واژه در جامعه با معادل پیکسل رواج دارد ) ( انگلیسی: Pin - back button ) قطعه ای از جنس های مختلف در اشکال گوناگون، دارای تصویر یا نوشته ای بر رو و سنجاقی در پشت، که به کیف، لباس یا وسایل شخصی وصل می کنند.
اولین بار پیکسل ها در زمان بازگشایی نخستین مراسم ریاست جمهوری ایالت متحده در سال ۱۷۸۹ به کار برده شدند. آن هنگام بود که طرفداران جورج واشنگتن برای بار نخست با نصب پیکسل هایی با شعار یکسان بر روی لبه ی کت خود طرفداریشان را اعلام کردند.
بنجامین اس. وایتهد در سال ۱۸۹۳ بود که یک ورقه شفاف از جنس سلولوئید برای حفاظت عکس از خراش را اختراع کرد و در ۲۱جولای۱۸۹۶ بود که به همراه آقای هاگ یک پین فلزی به پشت پیکسل نصب کردند.
در سال ۱۸۹۸ که تولید پیکسل ها به شکل انبوه صورت گرفت، با چاپ شخصیت کارتونی The Yellow kid بر روی دایره های خاصی همراه یک عدد آدامس به کودکان هدیه داده می شد.
شما می توانید احساسات زیادی مثل دوست داشتن، ترس، امید، علاقه، ناامیدی را بر روی آن پیاده کنید. حتی اگر طرفدار یک شخصیت یا یک سبک خاص هستید را با استفاده از این پیکسل ها نشان دهید. در موارد خیلی قشنگ تر به عنوان یادگاری عالی برای آدمهایی که ممکنه از آنها دور باشیم. شایدم یک هدیه هیجانی برای یک کودک کوچولو؛ یا یک سنجاق سینه؛ یک گیره برای وصل کردن کاغذها و یک هدیه خاص برای تولد استفاده کنیم.
پیکسل را می توان یک نوع بج سینه نام برد که در چندسال گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است و در مقایسه با سایر بج ها خیلی راحت تر و مقرون به صرفه تر ساخته می شود و در بین قشر جوان دارای طرفداران زیادی شده است. پیکسل سنجاقی ( pin - back button ) در واقع همان دایره های جذابی هستند که معمولا به وسیله یک عدد سنجاق یا آهنربا به وسایل و یا لباس شما می چسبند و طرح های گوناگونی روی آنها قابل چاپ است.
پیکسل ها هم نوعی بج به حساب می آیند و کاربردهایی تقریباً شبیه بچ دارند، با این تفاوت که استفاده از پیکسل ها کمی متفاوت است و معمولاً سازمان ها یا ارگان ها بج را به پیکسل برتری می دانند.
لازم به ذکر است که هر فردی براساس علاقه خود می تواند عکس عزیزانش یا شعر مورد علاقه اش یا متن زیبایی را که دوست دارد بر روی پیکسل چاپ کرده و به کسی هدیه دهد یا بر روی کیف یا لباس و یا وسایل شخصی خود نصب کند.
معنی کلمه سنجاقی در دانشنامه عمومی

جملاتی از کاربرد کلمه سنجاقی

از آن پس آراگورن رهبری گروه را بر عهده می‌گیرد و گروه را به سمت لوتلورین می‌برد. جایی که گالادریل بانوی جنگل طلایی را می‌شناخت. در هنگام عزیمت گالادریل جواهری سبز راکه بر روی زمینه نقره پرداخته شده بود و به سان سنجاقی با نمای عقاب را بود، به آراگورن داد. چرا که آرون این را برای آراگورن در آنجا گذاشته بود. آن اله سار یا جواهر الفی بود. همان نامی که آراگورن بعد از پادشاه شدنش به آن نام شناخته شد.