سعیده

سعیده

معنی کلمه سعیده در فرهنگ اسم ها

اسم: سعیده (دختر) (عربی) (مذهبی و قرآنی) (تلفظ: saeide) (فارسی: سعيده) (انگلیسی: saeide)
معنی: سعادتمند، نیک بخت، فرخنده، همایون، ( اَعلام ) ) رودی از رشته کوه اطلس، در شمال غربی الجزایر به ارتفاع متر، ) نام استانی در شمال غربی الجزایر، ) نام شهری در مرکز استان سعیده در الجزایر، در کنار کوه سعیده، ( عربی ) ( مؤنث سعید )، سعید، مؤنث سعید، خجسته، مبارک، خوشبخت

معنی کلمه سعیده در دانشنامه عمومی

سعیده (لبنان). سعیده ( به عربی: السعیده ) یک منطقهٔ مسکونی در لبنان است که در شهرستان بعلبک واقع شده است. سعیده ۱٬۰۱۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

معنی کلمه سعیده در دانشنامه آزاد فارسی

سَعیده
بانوی محدث شیعی. از اصحاب امام صادق (ع) و خواهر محمد بن ابی عمیر بود. شیخ طوسی او و خواهرش «منّه» را از اصحاب آن حضرت برشمرده است و در باب مصافحة النساء کتاب کافی روایتی از ایشان آمده است. حکم بن مسکین از آنان حدیث گرفته است.

معنی کلمه سعیده در دانشنامه اسلامی

[ویکی شیعه] سعیده (ابهام زدایی). سعیده ممکن است به یکی از موارد زیر اشاره داشته باشد:
[ویکی شیعه] سعیده (خدمتکار امام صادق). سعیدة، از زنان اهل فضل و جاریۀ و آزاد شدۀ امام صادق (ع) بود و نزد آن حضرت منزلت داشت. به گفته محسن امین شاید او همان سعیده صحابه امام کاظم (ع) باشد. مامقانی او را امامی مذهب دانسته است. کشّی روایتی از امام رضا (ع) در ستایش او نقل کرده است.
کتب رجالی شیعه از او در شمار راویان حدیث نام برده اند. او از امام صادق (ع) حدیث شنیده است.

جملاتی از کاربرد کلمه سعیده

در حوادث پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز برخی گزارش‌های پخش‌شده از این بخش خبری به ویژه گزارش‌های تهیه شده دربارهٔ ترانه موسوی و سعیده پورآقایی با ایرادات و شبهاتی از سوی برخی روزنامه‌ها و وبگاه‌ها مواجه شد.