سرعت گردش

معنی کلمه سرعت گردش در فرهنگستان زبان و ادب

{cornering speed} [مهندسی بسپار- تایر] سرعت خودرو در هنگام پیمودن پیچ مسیر

معنی کلمه سرعت گردش در ویکی واژه

سرعت خودرو در هنگام پیمودن پیچ مسیر.

جملاتی از کاربرد کلمه سرعت گردش

قطب‌های خورشید هر ۱۱ سال یکبار تغییر می‌کند، پدیده‌ای که دلیل آن چندان روشن نیست. با این حال دانشمندان معتقدند تغییر سرعت جریان پلاسما (فیزیک) از استوا به قطب (و بالعکس) در سطح خورشید و اینکه سرعت گردش خورشید بدور خود در قطب بیشتر از استوا است نقش عمده‌ای در روند جابه‌جایی قطب‌های خورشید دارند.
در حالت ژنراتوری، هر چه تعداد حلقه‌های سیم‌پیچ آرمیچر بیشتر باشد و نیز هر چه خطوط قوای مغناطیسی آهنربای آن قوی‌تر باشد، یا هر چه سرعت گردش آرمیچر زیادتر باشد در نتیجه ولتاژ دو سر آرمیچر بیشتر خواهد شد.
از آنجایی که ابر تورم یک پدیده به عنوان اثر پولی است مدل‌های ابر تورم تمرکزشان بر تقاضای برای پول است. اگر تورم متوقف نشود اقتصاددانان افزایش سریع در عرضه پول و افزایش سرعت گردش پول را مشاهده می‌کنند. در هر صورت هر دو یا یک کدامشان ریشه تورم و ابر تورم هستند. یک افزایش چشمگیر در سرعت گردش پول به عنوان علت ابر تورم مرکزیت بحران عدم اعتماد درمدل ابر تورم است که صرف ریسک فروشندگان تقاضا برای ارز کاغذی بیش از ارزش اسمی به سرعت رشد می‌کند. نظریه دوم این است که اولین ریشه افزایش در مقدار متوسط گردش، که می‌تواند «مدل پولی» ابر تورم نامیده شود. در هر دو مدل اطمینان خاطر نقش دارد.