ستایش کردن

معنی کلمه ستایش کردن در لغت نامه دهخدا

ستایش کردن. [ س ِ ی ِ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) مدح کردن. نیکویی گفتن. ستودن :
به پیش بزرگان ستایش کنیم
همه پیش یزدان نیایش کنیم.فردوسی.به پیروزی ایدر نیایش کنیم
جهان آفرین را ستایش کنیم.فردوسی.ستایش سخن خویشتن مکن سعدی
که زشت خوب نگردد بجامه رنگین.سعدی.

معنی کلمه ستایش کردن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) ۱ - مدح کردن ستودن . ۲ - شکر نعمت ( خدا ) بجای آوردن .
مدح کردن . نیکویی گفتن

معنی کلمه ستایش کردن در ویکی واژه

elogiare
lodare

جملاتی از کاربرد کلمه ستایش کردن

هنگامی که جی‌تی‌اِی آی‌وی در دسامبر ۲۰۰۸ برای ویندوز منتشر شد، بازخوردهای عموماً مثبتی را دریافت کرد. متاکریتیک بر اساس ۴۰ بررسی، میانگین امتیاز ۹۰ از ۱۰۰ را محاسبه کرد که نشان دهنده «تحسین عمومی» بازی است. منتقدان جلوه‌های بصری بهبودیافته، و ویژگی‌های اضافی را ستایش کردند، اما پورت را به دلیل کیفیت پایین‌تر آن نسبت به نسخه‌های کنسول مورد انتقاد قرار دادند.
منتقدان تنظیم و متن آهنگ را ستایش کردند، که برخی از آن‌ها آن را به‌عنوان چشمگیرترین بخش از فولکلور برگزیدند. در ایالات متحده، «آگست» در رتبهٔ ۲۳ در ۱۰۰ تک‌آهنگ داغ بیلبورد و رتبهٔ پنج در ترانه‌های داغ راک و آلترناتیو مجلهٔ بیلبورد قرار گرفت. این ترانه به ۲۰تای برتر جدول تک‌آهنگ‌های استرالیا، کانادا، مالزی و سنگاپور رسید. در شصت و سومین مراسم جایزه گرمی در ۱۴ مارس ۲۰۲۱، سوئیفت آن را به‌عنوان بخشی از یک قطعه موسیقی مختلط با «ژاکت کش‌باف پشمی» و «درخت بید»، تک‌آهنگ لید آلبوم خواهر فولکلور اورمور (۲۰۲۰)، اجرا کرد.
منتقدان موسیقی این ترانه را به‌دلیل متن صریح، ریتم جذاب، سازهای مبتنی بر سینث، و لحن آواز آن ستایش کردند. بیلبورد آن را به‌عنوان بهترین ترانه در نیمه‌شب‌ها رتبه‌بندی کرد؛ برخی از نشریات آن را بهترین تک‌آهنگ آغازینِ حرفهٔ سوئیفت دانستند. فهرست‌های آخر سال نشریات نیز «ضدقهرمان» را یکی از بهترین ترانه‌های سال ۲۰۲۲ نامیدند. همچنین موزیک ویدئوی همراه ترانه به نویسندگی و کارگردانی سوئیفت در ۲۱ اکتبر به نمایش درآمد. این ویدئو ترس‌ها، عدم اطمینان و اختلال خوردن سوئیفت را به تصویر می‌کشد و سه تجسم از او را نمایش می‌دهد. این ویدئو یکی از کابوس‌هایش دربارهٔ میراث و وصیت‌نامه‌اش را نشان می‌دهد. مایک بیربیگلیا، جان ارلی و مری الیزابت الیس به‌ترتیب در نقش فرزندان و عروس تخیلی سوئیفت حضور دارند.
در ۵ نوامبر ۲۰۰۸ یووه و رئال، این بار در برنابئو با هم دیدار کردند. یووه این بازی را ۲–۰ و با هر دو گل دل پیرو پیروز شد که اولین پیروزی خارج از زمین یووه مقابل رئال بعد از سال ۱۹۶۲ بود. هم کلودیو رانیری و هم برند شوستر سرمربی رئال بازی الکس را ستایش کردند و هواداران رئال هم هنگام خروج الکس از زمین او را مورد تشویق شدید خود قرار دادند. یووه از گروه خود صعود کرد ولی در نهایت در دور بعد با نتیجهٔ ۳–۲ (در مجموع دو بازی) مغلوب چلسی شد. الکس در بازی برگشت یکی از گل‌های یووه را با یک ضربهٔ پنالتی به ثمر رساند.
استقبال از این تلفن‌ها به‌طور کلی مثبت بود و منتقدان اضافه شدن شارژ القایی، قابلیت شارژ سریع و پردازندهٔ جدید اپل ای۱۱ را ستایش کردند، در حالی که از طراحی قدیمی مشابه با با آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس که در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند انتقاد کردند.
احمد نامی است از ریشهٔ عربی «حمد: ستایش کردن» و به‌معنای «ستوده‌تر» است. احمد یکی از نام‌های محمد بن عبدالله پیامبر اسلام نیز بوده‌است.
دو قسمت اول به‌طور کلی نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و جلوه‌های بصری و موسیقی آن را ستایش کردند اما سرعت و روند و شخصیت‌پردازی آن نقد شد. کوین پری از ایندیپندنت این مجموعه را ستایش کرد و گفت که «در ضمایم ارباب حلقه‌های جی‌آرآر تالکین کاوش می‌کند و به طلا می‌رسد.» اما دارن فرانیچ از انترتینمنت ویکلی، ضمن انتقاد از شخصیت‌پردازی گالادریل، نظر منفی خود را بیان کرد و آن را «فاجعه‌ای خاص از پتانسیل‌های ویران‌شده» خواند.
برای بیشتر زرتشتیان و ایرانیان، اسکندر مقدونی به عنوان نابودگر اولین امپراتوریشان و نابودکننده پارسه شناخته می‌شود. عموماً منابع تاریخی برنامه‌ای برای یا بدنام کردن یا ستایش کردن از اسکندر داشته‌اند. حتی در میان خود ایرانی‌ها هم چنین چیزی دیده می‌شود. با وجود این که برخی مورخان ایرانی جنبه‌های منفی کشورگشایی اسکندر را بیان کرده‌اند، اکثر نویسندگان قرون وسطی تحت تأثیر نویسندگان عرب، دیدگاه متفاوت و بسیار مثبت‌تری را نسبت به او داشته‌اند. لازم به یادآوریست که در فرهنگ زرتشتیان و ایرانیان باستان به اسکندر، گجسته می‌گفتند که به معنای اسکندر ملعون است.