ساچی

ساچی

معنی کلمه ساچی در لغت نامه دهخدا

ساچی. ( ص ) سپید.( برهان ) ( جهانگیری ) ( انجمن آرا ) ( آنندراج ) ( شعوری ج 2 ص 81 ). در سنسکریت شوچی. ( فرهنگ نظام ) :
پسته تنگ تو در هوای سرشکم
شکّر ساچی است در گلاب سرشته.
سیف الدین اسفرنگ ( از جهانگیری ، شعوری ، انجمن آرا، آنندراج ).

معنی کلمه ساچی در فرهنگ معین

(ص . ) سفید.

معنی کلمه ساچی در فرهنگ عمید

سفید، سپید.

معنی کلمه ساچی در فرهنگ فارسی

( صفت ) سفید سپید بیاض .

معنی کلمه ساچی در دانشنامه عمومی

ساچی (نویسنده). ساچی ( زاده ۱۹۷۲، در کدونگالور، تاریخ مرگ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۰ ) یک فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کننده فیلم اهل هند بود که در صنعت فیلم مالاییایی کار می کرد.
ساچی در کدونگالور در منطقه تریسور در کرالا هند متولد و بزرگ شد. وی لیسانس خود را در رشته بازرگانی از کالج SNM، مالیانکارا به پایان رساند. وی به مدت هشت سال در دیوان عالی کرالا به عنوان وکیل در حقوق جزا و قانون اساسی مشغول به کار بود. ساچی در دوران تحصیل در کالج، در جامعه سینما و تئاتر دانشگاهی خود فعالیت داشت و چندین نمایشنامه را کارگردانی کرد. [ نیازمند منبع]
ساچی در ۱۸ ژوئن سال ۲۰۲۰ در پی ایست قلبی در بیمارستان مأموریت جوبی، تریسور درگذشت.

معنی کلمه ساچی در ویکی واژه

سفید.

جملاتی از کاربرد کلمه ساچی

در سال ۲۰۰۸ او با ماساکازو کاتسورا دوست خوب خود و خالق مانگای تک جلدی من و زِتمن در ساخت ساچی-چان خوب همکاری کرد که در مجله جامپ اسکوئر منتشر شد. این مانگا بعداً در آمریکای شمالی در سالنامه ۲۰۱۳ اِس‌جِی آلفا برای مشترکان سالانه مجله دیجیتال مانگا شونن جامپ آلفا در دسامبر ۲۰۱۲ به صورت رایگان منتشر شد. این دو نفر در سال ۲۰۰۹ نیز دوباره برای داستان کوتاه جیا در ۳ قسمت تک‌جلدی در هفته‌نامه یانگ جامپ با هم همکاری کردند. اوکس تراکس آکیرا توریاما را مأمور کرد تا تصویری از خواننده پاپ آیومی هاماساکی ترسیم کند؛ در سال ۲۰۰۹ این نسخه بر روی سی‌دی تک‌آهنگ او «رول/اسپارکِل» چاپ شد که به عنوان آهنگ تِم برای فیلم سینمایی دراگون بال اِوُلوشِن استفاده شد.
ساچی (۱۹۹۱–۹۶) ·
کنون از بارور نخل ضمیرم یک ثمر باقی همایون‌باد نخلی ‌کاین رطب باشد پساچینش
عثمانوف در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳ بلگراد شرکت کرد، او در این مسابقات احمد ماگومدوف از مقدونیه، ساچین مور از هند، محمد نخودی از ایران و اورخان عباسوف از آذربایجان را شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال ولادیمیر گامکرلیدزه از گرجستان را شکست داد و مدال طلا را به دست آورد.