سازگان

معنی کلمه سازگان در فرهنگستان زبان و ادب

{orchestra} [موسیقی] مجموعۀ واحدی متشکل از نوازندگان سازهای مختلف برای اجرای قطعات موسیقی متـ . ارکستر

معنی کلمه سازگان در ویکی واژه

مجموعۀ واحدی متشکل از نوازندگان سازهای مختلف برای اجرای قطعات موسیقی

جملاتی از کاربرد کلمه سازگان

برخی از گیاهان از آوار چوبی درشت به‌عنوان زیستگاه استفاده می‌کنند. خزه‌ها و گلسنگ‌ها ممکن است کنده‌ها را بپوشانند، در حالی که سرخس‌ها و درختان ممکن است در بالای کنده‌ها دوباره تولید شوند. قطعات بزرگ آوار چوبی درشت که چنین زیستگاهی را برای گیاهان، درختچه‌ها و درختان فراهم می‌کنند، کنده‌های دایه نامیده می‌شوند. آوار چوبی درشت همچنین می‌تواند از گیاهان جوان در برابر آسیب گیاه‌خواری با عمل به‌عنوان مانعی برای حیوانات در حال جستجو محافظت کند. تداوم آوار چوبی درشت می‌تواند موجودات زنده را در طول یک اختلال بزرگ در بوم‌سازگان مانند آتش‌سوزی یا قطع درختان پناه دهد.
آبگیرشناسی به عنوان شاخه‌ای از علوم محیط زیست و بوم‌شناسی به شمار رفته و جنبه‌های زیستی، شیمیایی، فیزیکی و زمین‌شناختی بوم‌سازگان آبی اعم از شیرین یا شور، ساکن یا روان، طبیعی یا ساخته انسان را مطالعه می‌کند.
بوم‌سازگان‌های ساحلی دریایی اغلب دارای جاندارانی هستند که رسوبات را ناپایدار می‌کنند. آنها وضعیت فیزیکی رسوب را تغییر می‌دهند؛ بنابراین، شرایط را برای دیگر جانداران و خود بهبود می‌بخشد. این جانداران اغلب سبب آشفتگی زیستی نیز می‌شوند که معمولاً به جای هم یا در ارتباط با آبیاری زیستی استفاده می‌شود.