زنگ تفریح
معنی کلمه زنگ تفریح در فرهنگ معین

زنگ تفریح

معنی کلمه زنگ تفریح در فرهنگ معین

(زَ گِ تَ ) [ فا - ع . ] (اِمر. ) فاصلة کوتاه پس از پایان یک جلسه درس که به شاگردان امکان می دهد از کلاس بیرون بروند و به بازی یا استراحت پردازند.

معنی کلمه زنگ تفریح در دانشنامه عمومی

زنگ تفریح (آلبوم). «زنگ تفریح» ( به انگلیسی: Recess ) آلبومی از هنرمند اهل ایالات متحده آمریکا اسکریلکس است که در ۱۴ مارس ۲۰۱۴  ( ۲۰۱۴ - 03 - ۱۴ ) منتشر شد.
این آلبوم در چارت های استرالیا، نیوزلند جزو ده آلبوم اول قرار گرفت.
زنگ تفریح (رمان). زنگ تفریح ( به انگلیسی: Breaktime ) داستانی ویژه نوجوانان است که توسط آیدان چیمبرز نویسنده بریتانیایی در سال ۱۹۷۸ نوشته شده است. این کتاب در مورد نوجوانی به نام دیتو است که با دوستش مورگان در مورد ارزش ادبیات بحث می کند، اما مجبور می شود یک هفته از بحث دوری کرده و در مورد ادبیات تحقیق کند.
زنگ تفریح (فیلم ۱۹۶۷). زنگ تفریح ( وقت بازی ) ( انگلیسی: Playtime ) فیلمی کمدی به کارگردانی ژاک تاتی محصول سال ۱۹۶۷ است. در این فیلم ژاک تاتی یک بار دیگر در نقش موسیو اولو ظاهر می شود.
زنگ تفریح به خاطر بهره گیری درخشان از جلوه های صوتی و سبک بصری ویژه که امضای تاتی را پای خود دارد، و هم به خاطر کاربرد مینیمالیستی دیالوگ و فروکاستن آن تا مرز سروصدای محیط، شایستهٔ توجه است.
زنگ تفریح (مجموعه تلویزیونی). زنگ تفریح ( انگلیسی: Recess ) یک سریال پویانمایی آمریکایی است که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ از شبکه تون دیزنی پخش شد. در سال ۲۰۰۱ از این مجموعه تلویزیونی، فیلم بلندی به نام زنگ تفریح: فرار از مدرسه ساخته شد.
معنی کلمه زنگ تفریح در دانشنامه عمومی
معنی کلمه زنگ تفریح در ویکی واژه

معنی کلمه زنگ تفریح در ویکی واژه

فاصلة کوتاه پس از پایان یک جلسه درس که به شاگردان امکان می‌دهد از کلاس بیرون بروند و به بازی یا استراحت پردازند.

جملاتی از کاربرد کلمه زنگ تفریح

چیمبرز در سال ۱۹۶۷ صومعه را ترک کرد و یک سال بعد به عنوان نویسندهٔ آزادو مستقل شروع به فعالیت کرد. آثار وی با عنوان «سری رقص» شامل شش رمان زنگ تفریح ،رقص روی گور من، اکنون می‌دانم، پل عوارضی، کارت پستال از سرزمین هیچ‌کس و همهش این است: کتاب بالش کوردلیا کِن است که از سال۱۹۷۸ تا ۲۰۰۵ منتشر شده‌است. وی و همسرش نانسی برای ترویج ادبیات کودکان و نوجوانان نشر تیمبل و مجله سیگنال را تأسیس کردند. در سال ۱۹۸۲ آنها به دلیل خدمات برجسته‌ای که به کتاب کودکان ارائه دادند، جایزه النور فارجون را دریافت کردند. وی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ رئیس انجمن کتابخانه‌های مدارس بود.
این عمل با وضعیت جسمی کنونی ام هم بیشتر سازگار است. شاید هم در جهت "راکد " نماندن، نوعی بازی با تصویر باشد یا " زنگ تفریح " که در خروجی آن به تعاریف و مفاهیم تازه تری رسیده باشم.